Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Prophet skrev:
-------------------------------------------------------
> Ok. Då kör vi Tornberget o sameslingan. Var är
> bäst att ses då. Tungelsta ip?
Låter vettigt! Orkar Rollo rulla ned till Tungelsta måntro? :)
Hallo boys and girls! Måste ta upp gårdagen en sväng... Vad jag förstod skulle det bli fler än en grupp..!? Visserligen blev det ju det.. Ni och jag! Kändes sådär, även jag hade sett fram emot tisdagen och riden. Givetvis förstår jag att ni också vill få ut max at riden, varpå mitt tempo inte innefattas. Men tro mig jag kämpar..!! Vill inte gnälla men en mer tydlighet så tror jag att alla får det bättre. Uttalas det att det skall vara en långsammare grupp hänger jag gärna på o kämpar. Vill alla kötta, skriv det, så kan jag ta en tur själv eller en öl! ;-) // Martin
GoFlow skrev:
> Hallo boys and girls! Måste ta upp gårdagen en
> sväng... Vad jag förstod skulle det bli fler än
> en grupp..!? Visserligen blev det ju det.. Ni och
> jag! Kändes sådär, även jag hade sett fram
> emot tisdagen och riden. Givetvis förstår jag
> att ni också vill få ut max at riden, varpå
> mitt tempo inte innefattas. Men tro mig jag
> kämpar..!! Vill inte gnälla men en mer tydlighet
> så tror jag att alla får det bättre. Uttalas
> det att det skall vara en långsammare grupp
> hänger jag gärna på o kämpar. Vill alla
> kötta, skriv det, så kan jag ta en tur själv
> eller en öl! ;-) // Martin
Jag hör dig kompis! Det ska vi genast ändra på. :-)
Ledsen Martin. Det var inte meningen att dissa dig på det sättet.
Men du har ju blivit jättesnabb ju. Jag följer din framfart på Strava. Att KOMa på My flow är ju ingen barnlek direkt.
Jag tycker du hänger med riktigt bra. Periodvis är det jag som pga kass kondition kämpar djuret längst bak och knappt hinner ikapp förrän täten rullar vidare.
Tisdagens ride var lite stressig, mest beroende på sträckan vi satt oss för att åka och samtidigt hinna tillbaka innan det blev mörkt.
Det, och mekstoppen på mitten, drev upp tempot. Hoppas det blir bättre kommande rides.
GoFlow skrev:
> sväng...
Bra med dina kommentarer Martin! Jag tycker också att vi måste tänka på mer vad det gäller grupper, fart, etc. så att alla får en så njutbar cykling som möjligt!
Jag fick kämpa som en apa också och dessutom var jag j... rädd att jag skulle göra illa mig (inför CV) pga den höga farten!
GoFlow skrev:
> sväng... Vad jag förstod skulle det bli fler än
> en grupp..!? Visserligen blev det ju det.. Ni och
> jag! Kändes sådär, även jag hade sett fram
> emot tisdagen och riden. Givetvis förstår jag
> att ni också vill få ut max at riden, varpå
> mitt tempo inte innefattas. Men tro mig jag
> kämpar..!! Vill inte gnälla men en mer tydlighet
> så tror jag att alla får det bättre. Uttalas
> det att det skall vara en långsammare grupp
> hänger jag gärna på o kämpar. Vill alla
> kötta, skriv det, så kan jag ta en tur själv
> eller en öl! ;-) // Martin
Martin synd att jag inte uppfattade när du drog jag hade också gärna tagit ett lugnare tempo och lite kortare väg!
Bra att du säger ifrån Martin! Det behövs eftersom man ibland blir lite väl ego och "glömmer bort" omgivningen.
Sen några kloka ord till alla:
En bra grej också tror jag också är att markera innan, när vi är ute i skogen, att nu går det för fort. Då hinner alla vidta åtgärder innan det är försent. När väggen väl står där framför dig är du rökt och både dina krafter och motivation ligger där bakom i någon buske.
Som sagt så fastnar man själv i sitt flow ibland och har inte koll på hur åkarna runtom uppfattar tempot.
Jag, Lingon och Per körde ju med dig Martin där bak i tisdags och när du väl bestämde dig för att vända så blev det lite som en överraskning. Du bet ihop för bra och att tempot var för hårt syntes inte helt tydligt.....
Men hursomhelst så är ju "alla ska med" uttalat på tisdagarna och det borde vara ju vara tydligt nog. Det är ju flera som sagt ifrån efter tisdagarna att nu har det gått för fort. Sorry Martin.
Rompa skrev:
> Förresten, när vi träffade Rollo's kompisar
> igår kväll vid tornberget, såg ni göken på
> Yosemite'en med dubbdäck???!!!!!
>
> Jag skrattade sååå inombords då :)
Tänkte inte på nåt annat än att det var lustigt att stöta på min gamla hoj där (och möjligvis det lite roliga i att ena killen hade hockeyhjälm).
Men det är väl kul att folk kommer ut och hojar? Oavsett utrustning. Du skulle sett mig första tiden. ;)
Rollo skrev:
> Rompa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Förresten, när vi träffade Rollo's kompisar
> > igår kväll vid tornberget, såg ni göken på
> > Yosemite'en med dubbdäck???!!!!!
> >
> > Jag skrattade sååå inombords då :)
>
> Tänkte inte på nåt annat än att det var
> lustigt att stöta på min gamla hoj där (och
> möjligvis det lite roliga i att ena killen hade
> hockeyhjälm).
>
> Men det är väl kul att folk kommer ut och hojar?
> Oavsett utrustning. Du skulle sett mig första
> tiden. ;)
Jo absolut ska folk hoja!! Men dubbdäck, alltså man får nog tänka till vilka skador det kan bli i skogen tycker jag bara
Medans ni roar er i skogen har jag värsta missflytsklustret. Är det inte det ena så är det det andra. Nu har jag toppat eländet med att sladda omkull motorcykeln över foten. Ett par onajza frakturer blev det som gör att jag inte kan belasta foten på ett bra tag. Åter i skogarna i november, kanske. Onajz