GHR (Happyriders of gavle)

glennsa

Medlem
tjupp tjupp på er!
är lite små sugen på att ta en liten ny sväng ut i spenaten med ghr. :)
funderade lite nu på ons kl 17.00 ...
vad säger ni om de ? vilka är på?

mvh//frambroms fenomenet.. ( ;) )

ja jusst de ja.. de glömde ja o skriva.. :)
funderade på att ta samma tur i hemlingby.. fasst en lite längre variant.
om man börjar o kör 10km spåret ett varv i lite lagom fart så där, ganska lugnt allså..
sen tar vi 1 varv till i lite högre tempo när vi turas om att dra, så vi sliter ut oss lite lagom..
sen kör vi ett sista varv i "allt vad man orkar" tempo så öser vi på ett varv bara.. :)
alltså 3*10 km. de blir väll ett rätt så bra pass?
synpunkter motages med gottt mod. :)

//g

Haha... misstänker i så fall att tredje varvet kommer gå långsammare än det 2:a för egen del. :-)
Men jag hänger gärna på iaf och kör tills jag kräks...

nu så nu är de nära!
jaja.. vilka är de som ska med nu då? kom fram nu jag vet att ni finns där!! :)

jag kommer finnas imorgon iaf vid hemlingby parkeringen kl 17,00 tillsamans med Konsnablus sammt förhoppningsvis vilda ville (inside information :) ) sammt förhoppningsvis MÅNGA fler! ;)

hörs då!

//frambroms fennomenet

Vi får se hur många av de tre varven jag orkar hänga med på. Har kört Gästrike/Upplandsleden Hemlingby-Älvkarleby fram och tillbaks idag och känner mig lite sliten. Men uppvärmingsvarvet lär jag väl orka med iaf... :-)

Ta tid på varven så jag har nåt att jämföra med. Vill veta hur hjälplöst efter man skulle vara.

Har nu både ram och delar till min XC-hoj. Ska bära ner allt till Intersport under veckan så jag får den ihopsatt, och sen får det väl bli några turer.

/Danne

Bra idé Danne, ta gärna varvtider så man kan lägga upp ett mål för träningen.

Jag var ut i lördags och körde 10 km spåret i Hemlingby. Jösses vad jobbigt det var, min kondition är inte alls så bra som jag trodde (har bara kört grusvägar hitills). Hade inte orkat med 3 varv.

Daniel_E skrev:
-------------------------------------------------------
> Ta tid på varven så jag har nåt att jämföra med.
> Vill veta hur hjälplöst efter man skulle vara.

Okej tider ska det bli...

Förra året innnan dom jämnade till de värsta stenpartieerna körde jag som bäst ett varv på 31 minuter.

Men det beror ju lite på vilken sträckning man kör också. Jag brukar exempelvis inte köra 5:an i början utan en alaternativ väg så man slupper störa löparna så mycket. Har beskrivit vägen i turtips: http://happymtb.org/forum/rides/reviews.php?s=31&cat=0&hide=0

Shit pomfritt! Tydligen hade familjen bokat in en resa till Uppsala idag med tillhörande besök hos syrran. Hinner med största sannolikhet inte tillbaks till 17.00. Bläh....

hej på er alli hopa!
nu var happy riden över för den här gången iaf.. i singularis.. :)
efter lite förhinder från de flesta så slutade det med att jag blev skälv i spåret. men de gick de oxå. :)
började först som sagt med ett varv i lite lagom tempo de tog strax över 31 om jag kommer ihåg rätt. sen bar de iväg på nästa varv o då låg ja på rätt bra då körde jag in på 27,10 tilläggas bör att de var efter 2 vurpor (lärdom: titta inte så mycke på cykeldatorn när du kör på ett löpspår med snabba kurvor :/ ) samt felkörning på slute.. ( vet inte vad jag jorde)
sen bar de iväg på 3 varvet och de gick fint ända tills jag hade cyklat 5 km då jag punkterade bakdäcket. så min cykel tur slutade med 5 km "joggning med cykel som sidovagn" och efter några "gen" (hmm) vägar kom jag till hemlingbystugan igen.
det riktiga pricket över i-t är att jag hade köppt och satt i slangen samma eftermiddag pga punkan jag jorde på ust däcket i måndags (däcket är typ 3 v gammalt) MOOOHAAHAA!! :)

så jag är nöjd efter ännu en härlig dag i skogen med det UNDERBARA redskapet cykel.

Ps.. ja jusst ja, frambromsen har gett upp helt nu

//frambroms fenomenet

Konsnablius. jag körde samma väg som vi körde sisst. Det är ju väldigt fint i början så där går de ju o ösa på bra.. den andra vägen är väl bra mycke stökigare förstår jag...

Mr.Skalman: ja de lär nog bli en sån lösning snart. :)

//glennsa

Ställer samma fråga som PPTG. Vilken väg körde ni sist? Jag var ju inte med då?
Fast med utgånspunkt av din beskrivning så antar jag att det är 5:an som gäller?

Själv försöker jag unvika den för att inte irritera fotfolket så mycket. Dessutom är den alternativa vägen bra mycket stökigare och roligare tycker jag.

du var väl med när vi körde där.. (vet iof inte om de var senaste gången ghr var ute) du hade lånat stefans scott minns du. eller tyckte du så illa om den att du har förträngt hela turen.. :)
vägen vi tog då den körde jag nu oxå. de nog 5an ja..

men man får väl hoppa på den andra turen iställe då. du har rätt i att de är bra mycke roligare när de blir lite stök.
hoppas alla frågetäcken nu är lösta. :)

//g

När drar ni ut på nästa tur? Man kanske skulle hänga på, vet inte riktigt om konditionen håller, men det visar väl sig...

Förresten, om ni handlar prylar här i Gävle, var handlar ni då, Posas, Intersport eller någon annanstans???

Finns inte så många att välja på än Intersport, Posa och XL, sen så finns ju Intersport Sandviken och Cykelbyggarn 2 mil bort.

glennsa skrev:
> du var väl med när vi körde där.. (vet iof inte om
> de var senaste gången ghr var ute) du hade lånat
> stefans scott minns du. eller tyckte du så illa om
> den att du har förträngt hela turen.. :)

Näfan, du har nog blandat ihop mig med någon annan. Visserligen kör jag en Scott som dessutom Stefan (på intersport) en gång ägt. Den är dock i min ägo sen några år tillbaka.

Alternativt är jag jävligt senil och har glömt bort att jag varit med på den aktuella turen. :-)

Konsnablius skrev:
> glennsa skrev:
> --------------------------------------------------
> -----
> > du var väl med när vi körde där.. (vet iof
> inte om
> > de var senaste gången ghr var ute) du hade
> lånat
> > stefans scott minns du. eller tyckte du så
> illa om
> > den att du har förträngt hela turen.. :)
>
> Näfan, du har nog blandat ihop mig med någon
> annan. Visserligen kör jag en Scott som dessutom
> Stefan (på intersport) en gång ägt. Den är doa>
> Alternativt är jag jävligt senil och har glömt
> bort att jag varit med på den aktuella turen. :-)
haha ha! ja anting är antingen du eller jag helt borta.. men jag har så starkt för mig att du hade lånat en cykel av stefan. nän lite friride modell som du inte alls gilla. du var väldigt nära att vurpa på ett ställe oxå.. jaja de visar väl sig hur de ligger till..
-g

glennsa!
Om jag minns rätt så var det Två barnspappan som var med oss o körde mil spåret i Hemlingby på en lånad Scott!
Det var du glennsa med en cykel utan frambroms, det var Skalman med en ond tå och digitalkamera och så var det jag (Jonte), bensu och vilde ville!

Appropå GHR, körde där idag och det var riktigt torrt och fint... Glennsas tid på 27:10 är tuff att matcha, lyckades dock köra in på 27:38... så nog är banan snabbåkt allt, körde dock bara ett varv...var för slut för att köra några fler.. Förra året var man glad om man kom in under 30 blankt!

Jag är ju ingen medlen av GHR, men jag lägger mig i ändå.

Japp, jag ska upp och förnedra mig...

GHR?? Vad menar ni med det, Skidstavallen 10km??

Antar att Glennsa syftar på "Gästrike Happy Ride".. eller "Gästrike Hemlingby Ride"... 10 km slingan som körs är just den i Hemlingby... fast å andra sidan har de få turerna varit knutna dit men det är inte tanken.. :-) Sträckan som körs är att man utgår från Hemlingby spårcentral och tar 5 km-spåret ca 2 km... därefter svänger man av höger och tar sig ut på mer kuperad stig som utgör 10-kmspåret... detta nyttjas som skidspår på vintern...

Kul o se att ni fått ihop ett GHR :)

Finns det inga street/freeriders här i gävle. Känner mig lite ensam.
Brukar se lite folk med street-cyklar lite här o där, men jag ser dem aldrig
när jag själv är ute o cyklar. Ingen som är med här på forumet?

Är inte så bra på o "leka" än, så jag skulle vilja ha lite tips och så..

Får väl lägga upp en lapp hos Posa "syckel-kåmpis sökes"

brukar cykla från jobbet med Jonte.. han vill få med mig ut i skogen
och jag vill få han att "stegra" hehe.. så det är väl lite död-läge där.

Hur smakar det nya vevpartiet Jonte? :)

Mums! Funkar bra än!
P-non, du måste med nångång o studsa mellan rötter o stenar ist för hoppa på parkbänkar o dyl!
Det är så mycket roligare!

såg några dirt/freeriders idag när jag tog mig från staden och hem..
störd som man är så cyklade jag upp bredvid dem, vid ett övergångsställe, och försökte
bara se cool ut... tänkte inte på att fråga vad de var för as och vart de brukar
hålla till o cykla =/

nåväl, jag får väl skylla min egen själv.

Eyy P-non!!

För ett år sedan var jag ute och jobbade på Alderholmen, där vattenskoterbanan ligger. Då såg jag en massa jordhögar och annat som antyder viss freeride aktivitet, kan kanske vara värt att kolla upp??

tror jag har sett det stället ngn gång för länge sedan.. var en ganska fin liten ... dirtbana.
Den är dock borta nu..

men, de grabbarna jag stötte på idag var på väg åt det hållet.. så jag får nog undersöka alderholmen lite
nogrannare kanske. De har kanske flyttat på banan.

annars duger en bit med asfalt bra för mig :) och några parkbänkar

Tillbaka
Topp