Skönt att de lämnade kusten. Nu blev det "riktigt italienskt cykellandskap".![]()
Vilken jävla avslutning av Girmay!!![]()
Nej. Det var en uppgörelse mellan puncheurs (BG o MvdP).Kom spurtarna i tid för kalaset idag?
Alltså, jag hejade på Girmay och hans spurt var ju fenomenal, extra extra kul med tummen upp fån Van der Poel, men efter att ha sett Van der Peol få korken mitt i plytet så måste erkänna att mest spänning med gårdagens ettap kände jag faktist när Girmay stod över flaskan med Vacchi i örat "Akta korken!!"Aftonbladet skriver om det. Nästan komiskt. En kork i ögat är alltså det mest intressanta som skett i årets Giro de Italia
en framtida världsetta
Ja, jag är fullt medveten om att det här är mycket luddigt när det gäller lvg cykling, att försöka definiera vem som är bäst. Frågan blir då ibland "bäst på vad?"Beror väl på hur man definierar den kategorin. Toppen av podium på RvV eller PR - troligt (såsom han kört i år). Vinnare av VM något år när det är klassikeraktigt lopp - sannolikt. Gult längs Champs-Élysées - långt mindre sannolikt.
Det är/blir säkert förbjudet av UCI, måste finnas en liten aero-fördel i det hela.Kan han inte få en sån där svart lapp som piraterna använder ?
Ingen atlet har nånsin varit så systematiskt dopad och aggressiv mot de som var på honom, så han var inte bäst på något annat än att fuska. Nämn inte den fuskaren i samma mening som bäst.Ja, jag är medveten om att det här är mycket luddigt när det gäller lvg cykling, att försöka definiera vem som är bäst. Frågan blir då ibland "bäst på vad?"Det är ju enkelt ibland som tex när Armstrong härjade som värst men... det blev nedsmutsat av alla jäkla doping i efterhand.
HeHe, tycker fortfarande att det var en fantastisk historia. Ni har väl läst Tyler Hamilton's bok... ? På något sätt kan jag förstå det som hände, det var stilen i cykellagen på den tiden. Så Armstrong fuskade bättre än dom andra...Ingen atlet har nånsin varit så systematiskt dopad och aggressiv mot de som var på honom, så han var inte bäst på något annat än att fuska. Nämn inte den fuskaren i samma mening som bäst.
Jag skulle inte bli förvånad om det funnits personer som varit minst lika systematiskt dopade som LA. T.ex. misstänker jag att en del östtyska idrottsläkare var rätt nitiska och systematiska i sitt arbete.Ingen atlet har nånsin varit så systematiskt dopad och aggressiv mot de som var på honom, så han var inte bäst på något annat än att fuska. Nämn inte den fuskaren i samma mening som bäst.
E-växlar som failar på upploppet, hela cyklar måste bytas för en punka och nu överhettad bromsskiva som sabbade ekrarna.
Allt var bättre förr.
![]()
Kelderman blames disc brakes after losing 10 minutes at Giro d'Italia
Dutchman says overheated rotors caused spokes to collapse on Lanciano descentwww.cyclingnews.com
Rekommenderar Loctite!Port bytte just cykel när kedjan hade hoppat.![]()
Nej, naven skär, fettet försvinner långt innan det blir så varm, skulle jag tro. Att framnav skär av att de blir för uppvärmda av skivan, det händer däremot.Att oken skulle bli så varma att dom värmer upp naven som värmer ekrarna så dom går av känns väldigt osannolikt.