Giro Göteborg [Etapp 2]

Wilier

Aktiv medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
En kille på Hisingen Ck:s hemsida tipsade om detta http://girogbg.blogg.se/. Kan vara trevligt med ett gäng tävlingar under året som inte är så jäkla allvarliga.

Funderar mest på om det är på riktigt dock. Kanske är gemena cykeltjuvar eller lycrasmiskare som vill åt en:)

[Edit] Det är på riktigt och dom kör som fan :) [/Edit]

Senast redigerad av en moderator:

Wilier

Aktiv medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Undra om vi blir av med licensen när vi kör såna här olagliga tävlingar Leo :) Vi blev ju lite skrämda av kommisarien igår.

Leo

Ny medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Ja, det lät lite oroväckande. Nåja det är mer än en månad till La Marmotte och avstängningen var ju max en månad... :-)

/Leo

Erik Melin

Ny medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
"Giro Göteborg är tänkt som en cykeltävling för wannabe-cyklister. Alla utom proffs är välkomna."

Jag är nog med. Det blir nog av... Kommer nog företrädesvis bli orienteringsfolk. Håll i lycran, det är rätt populärt i de kretsarna också

Wilier

Aktiv medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Orienteringsfolk alltså, blir det jobbiga kartor och sånt då. KOmmer förlora på att jag inte hittar.

nilebiker

Medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Detta blir svårt att låta bli!!!
Diskret klädsel så man inte blir igenkänd av någon kommisarie på vägen.
Lika bra att memorera vägen, så slipper man karta.

Erik Melin

Ny medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Wilier: Det e lugnt, med ditt BMI behöver du bara komplettera med stolryggsäck, gummistövlar och toppluva med ståltråd i tofsen för att smälta in. Nej, det blir nog kul o nog inga kartor. Lägg dig bara på rulle och ryck i sista backen.

Wilier

Aktiv medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Erik Melin skrev:
-------------------------------------------------------
> Wilier: Det e lugnt, med ditt BMI behöver du bara
> komplettera med stolryggsäck, gummistövlar och
> toppluva med ståltråd i tofsen för att smälta in.
> Nej, det blir nog kul o nog inga kartor. Lägg dig
> bara på rulle och ryck i sista backen.

tyst erik, du avslöjar ju min hemliga plan :)

Wilier

Aktiv medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Erik Melin skrev:
-------------------------------------------------------
> Wilier skrev:
>
> > tyst erik, du avslöjar ju min hemliga plan :)
>
> vilken? gummistövlarna eller backrycket?

ståltråden i tofsen såklart!

Wilier

Aktiv medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Det verkar som att Melin minsann körde som enda happy:it, dessutom blev det en hedrande 2:a plats, grattis.

Rolig berättelse kring tävlingens utveckling ligger på bloggen för läsning.

Fredrik Larsson

Aktiv medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Marcus Millegård, den killen brukade spö mig hårt på den tiden då jag orienterade =). För övrigt så bär en riktigt orienterare inte lycra, utan nylon. Grumt hållbart, fula färger, gött med motstånd och blir inte alls skönt när det blir blött. Något vi inom cykelsporten borde ta till oss. ;)

E

erik melin (jobbet)

Guest
Giro Göteborg [Etapp 2]
Det var kul!

Kort RR: 6 modiga samlade på startlinjen. Materielmässigt sågs allt från stålhästar som gått sina modiga 10 vätternrundor till italienska fullblod med full Record! På samma sätt sågs allt från flerbarnsfäder med kagge till ungtuppar med fågelben. Efter lite genomgång av hur man kör i klunga från undertecknad gav vi oss iväg. Det tappades flaskor, folk låg på toklåg kadens, lite småryck i klungan, rävspel och sneda blickar. Till sist körde i alla fall Millegård skiten ur mig i sista backen. Nästa gång hoppas jag på lite uppbackning från Happy och spurtavslutning...

/E

Leo

Ny medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Skoj, synd att jag inte kunde köra igår. Låter som ni behöver lite motstånd, så jag ställer nog upp på några av kommande race om det inte krockar med annat... :-)

/Leo

C-dale

Aktiv medlem
Giro Göteborg [Etapp 2]
Vem vågar cykla i klunga med orienterare?
Måste vara värre än triatleter t.o.m :)

Skämt åsido, men orienterare .. det är väl sånna dära otäcka typer som man blir omkörd av
på långloppen. Otäcka för att de hojar på nån risig Pinewood iförda fotbollsbyxor o tennisskor!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer