Glapp i bakdämpare

Peter A

Aktiv medlem
Glapp i bakdämpare
Hej,
Med risk för att använda fel terminologi så gör jag här ett försök att få hjälp med ett problem. Har glapp i infästningen till min Fox bakdämpare. Slits bussningarna? Hojen är två år. Vad är det som slits? Bara den nylonbussningarna som går att köpa för 19 kr? Eller köper man ett helt "cruch washer kit" för typ 300 kr?

Octagon

Aktiv medlem
Glapp i bakdämpare
Troligen bussningen. Men det ser du om du plockar isär, du behöver inte ta ur bussningen för att se det, det räcker med att dra ut axeln (stålröret).

När du sen ska byta bussning så sitter den inpressad i dämparen. Det finns diverse avdragare och annat för att dra ut såna, men är man lite händig så går det ändå. Jag har använt hylsorna från en liten hylsnyckelsats och en träkloss med lagom stort hål i + hammare eller skruvstäd. Annars skulle jag tro att en cykelmek gör det billigt om du kommer med dämparen i näven så han slipper hålla på med själva hojen.

Peter A

Aktiv medlem
Glapp i bakdämpare
Troligen bussningen. Men det ser du om du plockar isär, du behöver inte ta ur bussningen för att se det, det räcker med att dra ut axeln (stålröret).

När du sen ska byta bussning så sitter den inpressad i dämparen. Det finns diverse avdragare och annat för att dra ut såna, men är man lite händig så går det ändå. Jag har använt hylsorna från en liten hylsnyckelsats och en träkloss med lagom stort hål i + hammare eller skruvstäd. Annars skulle jag tro att en cykelmek gör det billigt om du kommer med dämparen i näven så han slipper hålla på med själva hojen.
Tack! Ska kolla i helgen :)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer