glasögonbärare som blir kall om öronen trotts buff, pannband mössa

NotReallyGunde

Aktiv medlem
jepp sambon klagar på detta nu och jag vill ju att hon ska fortsätta cykelpendla och måste då komma på billig praktisk smidig lösning på detta.
Luften följer med hennes glasögonskalmar in under huvudbeklädnad.
Klumpiga skyddglas ovanpå gick bort, hon tänker inte skaffa slipade sportbrillor eller en ny hjälm med visir och skalmarna ska vara över öronen.

TIPS?????? å ??? eftersom detta inte är LIDLtråden behövs ingen punkt :)

Pfaff

Aktiv medlem
Kör själv med glasögon; cykelkeps och windfree, räcker ner till några plusgrader. Därefter blir det vintercykelkeps utan windfree. Har lyckats tappa bort en windfree som satt över pannband utan att märka av det...

NotReallyGunde

Aktiv medlem

torsten-var-namnet

Aktiv medlem
jag kör med denna och glasögon och jag tycker nog inte att de blåser något speciellt när jag tänker efter. på sommaren kör jag med keps och windfree.

Pfaff

Aktiv medlem
Har sambon såna här extremt stora glasögon som är på modet nu. Och var på sjuttiotalet
nakd_oversize_square_retro_sunglasses_1015-002844-0017_01m.jpg

- då kan det nog bli dragit oavsett.

roller

Aktiv medlem
Det är en sån här hon ska ha. Lite pilligt att få in skalmarna i hålen men det blir riktigt tight.

En moment 22-mössa! Jag skulle behöva ha glasögonen på mig för att se att skalmarna hamnar i de små hålen.

Spacekitty

Aktiv medlem
När jag vintercyklar använder jag öronvärmare som träs på runt hela örat, och sen valfri mössa eller pannband på det. Fungerar bra med glasögon.

Startseite.png

Fundadores

Aktiv medlem
När jag vintercyklar använder jag öronvärmare som träs på runt hela örat, och sen valfri mössa eller pannband på det. Fungerar bra med glasögon.

Visa bilaga 454937
Man ser ju dessutom hur jävla glad man blir av ett par ;)

NotReallyGunde

Aktiv medlem

Visa bilaga 454937
morfar hade sådana, trodde inte de fanns längre :)

Valhalla_

Aktiv medlem

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Eller så gör hon ett par hål i befintlig underhjälmenmössa
Hon är inte pryltokig som en annan, hon har lånat ett vindskyddande pannband och har några buffar. Hon gör små steg frammåt och fick låna skoskydd idag. fortfarande inga cykelskor, men tror hon börjat fatta galoppen :)

LFN

Aktiv medlem
Det är en sån här hon ska ha. Lite pilligt att få in skalmarna i hålen men det blir riktigt tight.

Har en liknande från Salomon. Det enda problemet med den där lösningen är att brillorna flyger i backen varje gång man tar av sig mössan.:LOL: Det är helt omöjligt att komma ihåg att ta av brillorna först. Annars en suverän produkt.

NotReallyGunde

Aktiv medlem
vintercyklat i snöglopp med skidglasögon, där går min gräns. hennes gick hyfsat mkt före det :)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer