Glatt överraskad av Biltemas mobilhållare

DondaDan

Aktiv medlem
Köpte denna på Biltema. 139 kr om jag minns rätt. Monterade på MTB:n och ut på provtur. Har ifån 8 med ”Lifeproof fre” skal. Så det går att skruva åt ordentligt. Hittills har den suttit kvar. Övetr förväntan, tonårsdottern fick en till sin MTB hon också, med samma resultat. Över till Lvg-hojen för vidare test.,,

Bilagor

• 361F164C-8409-48FC-B25C-36E165C81033.jpeg
    361F164C-8409-48FC-B25C-36E165C81033.jpeg
    486.7 KB · Besök: 568
Även om min Google-Fu är rätt bra så vore det ganska trevligt med länken till artikeln i fråga vid sådana här trådar. 😃

Mvh Zeb!

Finns likvärdiga på Decathlon till bra pris. Har själv den i mitten, gillar att det sitter lite skyddat när man åker XC. Funkar bra att peta på skärmen genom plasten.
1630582094239.png

Nä, man cyklar för att få behov av ytterligare ett antal appar....😁 allt ska såklart synkas med cykeldatorn också 🙃

Har du testat Quadlock och i så fall vad tycker du är bättre med SP? (Jag kör Quadlock)
Nä, tittade på dem innan jag beställde SP. Det som talade för SP var att man kunde byta ut top-capen på gaffelröret och få en minimalistisk lösning som även var snygg när mobilen inte satt på. Hittade ingen sådan på QL.

Nackdelen med dessa lösningar är ju att man skall ha ett specialskal på sin telefon. Jag kollade lite på deras hemsida men hittar ingen info om hur klumpigt det skalet är, ser inte ut som något man vill ha på till vardags utan man får ta av/på hela skalet när man skall ha den på cykeln eller?
Min lösning, snabbt skalbyte om det skall GPS-cyklas. Slimmat nog för att ha ”cykelskalet” i fickan.
7446AF36-B9DB-4813-A792-FD822D666EA9.jpeg

9234B894-AA5F-4C8B-BCFF-1C669523F76E.jpeg

Nackdelen med dessa lösningar är ju att man skall ha ett specialskal på sin telefon. Jag kollade lite på deras hemsida men hittar ingen info om hur klumpigt det skalet är, ser inte ut som något man vill ha på till vardags utan man får ta av/på hela skalet när man skall ha den på cykeln eller?
Det var vad jag tänkte också, byta skal när jag skulle cykla, nu har sp skalet suttit på konstant sedan jag köpte det.

Till min telefon finns inget specialskal så jag klistrade fast deras universalfäste. Stör ej i fickan och sitter som berget. En gång ramlade jag över telefonen och bröt av fästet, då var det bara byta mot ett nytt.
1630907411285.png

Till min telefon finns inget specialskal så jag klistrade fast deras universalfäste. Stör ej i fickan och sitter som berget. En gång ramlade jag över telefonen och bröt av fästet, då var det bara byta mot ett nytt.
Visa bilaga 511023
Jag kollade på den lösningen innan men den verkar rätt dyr jämfört med t ex denna:
Plus Garmins hållare för 70 kr.
Nu är iofs inte hållare Garmins huvudnummer, kanske ngt de missat som quadlock har lyckats bättre med?

Tillbaka
Topp