Global Fat-Bike Day December 1, 2018. Höga Kusten / Örnsköldsvik.

Lars.E

Aktiv medlem
GFBD-2018.jpg

Vi planerar att samlas ett gäng och cykla på GFBD dec 1. Vi ser gärna att det kommer många med fatbikes och deltar.

Plan A. Är att vi samlas vid Skuleskogens nationalparks södra entre´ 11.00 och cyklar kuststigen till Tärnättholmarna där vi grillar korv, fikar och säger massa konstiga saker till varandra.
Vill någon göra en längre tur så är det bara att starta där det passar och ansluta vid stugan på Tärnättholmarna (förslagsvis kan man starta 10.00 vid Skuleberget).

Plan B. Är att vi cyklar någon annan stans om vädret gör Skuleskogen olämplig. Håll utkik i tråden för eventuella ändringar.

Bra kläder med VARMA SKOR och VARMA HANDSKAR rekommenderas. En torr tröja att ta på sig i stugan kan vara skönt, så även ett par torra handskar och sockar om det är normalt väder för årstiden.
LAMPA kommer att behövas vid hemfärd.
Viktigast av allt är att ta med något att grilla / äta och massor av fika så att vi kan stanna en stund i stugan när vi väl fått den varm.
Det kan även vara bra att ha ett extra ombyte liggandes i bilen så att det blir mysigt i bilen på efter cyklingen.

Vid Södra entre´n brukar det vara hopplöst med telefonmottagning, så det kan vara svårt att meddela om man är sen eller liknande.

GFBD-2018.jpg

Lars.E

Aktiv medlem
Najs!
Glöm inte att tömma skafferiet på fika när du lämnar Umeå.

Pepperazzi

Aktiv medlem
Är det ingen utförsäljning på Hägges man kan fynda på innan dess?

Lars.E

Aktiv medlem
Pepperazzi sa:
Är det ingen utförsäljning på Hägges man kan fynda på innan dess?
Bakfickan (Hägges outlet) har ju höjt priserna sedan handlarna började att muttra. Men några fynd kanske det går att göra där fortfarande?

Pepperazzi

Aktiv medlem
Tänkte mer på att det väl ska stängas? Visste inte ens att det fanns en outlet :)

Jag lastar självklart väskan full med fika och termos, annars blir det väl ingen riktig GFBD :)

Lars.E

Aktiv medlem
Pepperazzi sa:
Tänkte mer på att det väl ska stängas? Visste inte ens att det fanns en outlet :)

Jag lastar självklart väskan full med fika och termos, annars blir det väl ingen riktig GFBD :)
ajdå... visste inte att det var stängning på G där.
Ta en stor rygga.

Pepperazzi

Aktiv medlem
SMHI säger +2 och regn, så jag laddar upp med ordentligt med fika.

Plush

Moderator
Forumvärd
Ingen som körde vilse denna gången? Terry? ??

Lars.E

Aktiv medlem
Peppe hade sin Fatty med på turen.
Trots att det var lite si och så med var och när vi startade så lyckades hela gänget bli samlat någonstans mitt i turen. Även hemfärden startades på olika tider av olika anledningar, men jag tror att alla hittade hem detta år. Terry hittade tyvärr inte ens ut och ingen tog hans roll som vilseledare.

Pepperazzi

Aktiv medlem
7/12 verkar gälla för årets GFBD, ordnar Övik mastodontfikatur i vanlig ordning?

Lars.E

Aktiv medlem
Pepperazzi sa:
7/12 verkar gälla för årets GFBD, ordnar Övik mastodontfikatur i vanlig ordning?
Självklart blir det rekordfika igen :)
Exakt var vi hamnar är oklart i dagsläge, men att det blir en rejäl fikatur är det ingen tvekan om.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer