Global Fatbike Day - Örnsköldsvik Lördag 2/12-2017

Lars.E

Aktiv medlem
Vi kör i år igen med vårt populära event i anslutning till "Global Fatbike Day". I år ser det ju ut som att vi för en gångs skull har lite snö och våra Fatbike entusiaster Patrik och Lars har rekat och sladdat en fin tur där vi utgår från Landsjö strax efter 10.15. För samåkning från Örnsköldsvik samlas 9:45 hos Lars på Anemonvägen 1 i Svartby för avfärd 10:00. Samling vid skoterledsöverfarten i Landsjö där vi parkerar så smidigt det går efter vägen eller förhoppningsvis en liten upplogad parkering. Därifrån cyklar vi upp på berget via Räckebergsgrottan där vi gör ett litet stopp och plumsar upp för att se om vi kan hitta Bjärven (eller dricker en skvätt vatten/cola/äter en japp) innan vi fortsätter leden upp till stugan på Räckebergsutkiken. I stugan grillar vi, fikar och värmer oss så länge att vi blir less och vill hem igen. Det är mest nedför till bilarna så det går ganska fort och är farligt kul.

Ta med ombytesunderkläder, extra handskar (gärna lobster om det är kallt), förstärkningsplagg (tunn dunjacka), varma kängor, ryggsäck med varm dryck och vatten i termos, fika och ev. mat att äta i stugan.

Det finns två eller fler fatbikes att låna för dem som inte har egna och vill prova. Kontakta Lars Edblom på 070-6667385 för klubbens Trek stl. M med 4,8" däck eller Jan Erik Backman 070-3222926 för att prova en fulldämpad Salsa Bucksaw Carbon med 4" däck.

Det krävs också att man har pannlampa. Några finns att låna av oss ovan.

För anmälan och intresseanmälan, se vårt facebookevent https://www.facebook.com/events/138242916944652/

CK Örnen sid om eventet: http://www.ckornen.se/aktiviteter/global-fatbike-day-lordag-2a-december/

"Global" sida: https://fat-bike.com/2017/10/global-fat-bike-day-2017/"

Hälsningar från de fetaste i Övik: Lars, Tomas, Jan Erik och Eero

Och visst är det Bjärven som smugit sig in i årets logga. Den håller tydligen på att ta över världen, kanske är den snart den dominerande arten...
Global_Fat-FB-2017.gif

Sist men inte minst...
En bild från Räckeberget i kväll.
DSC_1152.JPG

Lederna är hårda och fina.

Alla är välkomna på lördag.

Plush

Moderator
Forumvärd
Hmm.. Inte visste jag att klubben hade en Trek fatbike.. och definitivt inte en Trek med 4.8" :p :p

Lars.E

Aktiv medlem
Pepperazzi sa:
Ser kul ut! Nu verkar ha fått mer snö än oss.
Det är ganska ojämnt fördelat med snö då regnvädret tog hårt på vissa partier, men på denna tur är det rikligt med snö.
Kommer du ner och kör i år igen?

Lars.E

Aktiv medlem
Plush sa:
Hmm.. Inte visste jag att klubben hade en Trek fatbike.. och definitivt inte en Trek med 4.8" :p :p
Det påpekade jag till han som skrev inbjudan... men jag glömde att redigera själv när jag kopierade texten.
Det får stå kvar nu... Alltid retar det någon. tex. dig :)

Ska du med? Eller har du fullt upp med flytten?

Lars.E

Aktiv medlem
Pepperazzi sa:
Lars.E sa:
Pepperazzi sa:
Ser kul ut! Nu verkar ha fått mer snö än oss.
Det är ganska ojämnt fördelat med snö då regnvädret tog hårt på vissa partier, men på denna tur är det rikligt med snö.
Kommer du ner och kör i år igen?
Hade varit kul, men jag tror jag stannar på hemmaplan i år.
Kan jag inte få dig att ändra dig med denna bild som Patrik tog vid kvällens fix inför lördagen så...
Arnsleden.jpg

Pepperazzi

Aktiv medlem
Det såg inte alls dumt ut, väldigt lockande, men tyvärr, jag får hålla mig i hemmaskogarna och låtsas att det ser lika fint ut där.

Lars.E

Aktiv medlem
Pepperazzi sa:
Det såg inte alls dumt ut, väldigt lockande, men tyvärr, jag får hålla mig i hemmaskogarna och låtsas att det ser lika fint ut där.
OK.
Det lutar åt deltagarrekord big time ändå, men vi kommer att sakna dig.

sikkel

Aktiv medlem
Hur går det för er? Lägger in en bild från min enmans ride i Gävle.
20171202_122751.jpg

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer