Godkänd Full face hjälm

jakobssongrim

Ny medlem
Godkänd Full face hjälm
Hej!
Jag hade tänkt pröva att köra nån ess tävling och undrar var man kan hitta hjälmarna som scf har godkänt. Jag kör motocross och har en Arai MX-V hjälm som upfyller högsta skyddsgrad både i USA och hos FIM.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Godkänd Full face hjälm
SCF hänvisar vad jag vet enbart till UCI. UCI i sin tur under Enduro 4.5.004 rekommenderar man att följa downhill 4.3.013 som i sin tur inte säger så mycket. Jag kan inte hitta någon hänvisning till någon klassning så som man är van vid från SBF.

4.3.013.JPG

Araien är mycket hjälm att cykla med, men är man van vid den så visst.

bdn

Medlem
Godkänd Full face hjälm
Araien är ju en väldigt tung hjälm, 1,4 kg har jag för mig. Finns ju helt klart lättare hjälmar att använda

jakobssongrim

Ny medlem
Godkänd Full face hjälm
SCF hänvisar vad jag vet enbart till UCI. UCI i sin tur under Enduro 4.5.004 rekommenderar man att följa downhill 4.3.013 som i sin tur inte säger så mycket. Jag kan inte hitta någon hänvisning till någon klassning så som man är van vid från SBF.

Visa bilaga 427227

Araien är mycket hjälm att cykla med, men är man van vid den så visst.
Så det finns ingen direkt lista på godkända hjälmar såsom i motocross?
Har bara använt den de gngr ja cyklat park, men tkr det e onödigt att köpa ny för o cykla me om ja redan har en

Senast ändrad:

mg25

Aktiv medlem
Godkänd Full face hjälm
Så det finns ingen direkt list på godkända hjälmar såsom i motocross?
Har bara använt den de gngr ja cyklat park, men tkr det e onödigt att köpa ny för o cykla me om ja redan har en
Jag körde med MX hjälm ett par år innan det var dags att byta. Är man van med MX hjälm så tänker man inte på att den är lite tyngre. Kollar man sen på Fox RPC som är deras DH hjälm så väger den in på över 1300 gr i storlek L enligt Vitalmtb.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer