Gömma paket från partner!

Closemore

Medlem
Halloj!

Nyfiken på hur ni gör för att gömma alla paket som man beställer hem med cykelgrejjer?😳

Jag antar & hoppas på att jag inte är den den enda som lite snyggt och smidigt försöker smyga undan paket som man hämtat ut (hemleverans är inte aktuellt😅).

Min strategi brukar vara att packa upp paket innan jag kommer hem, slänga paketet och smyga in föremålet i förrådet direkt. Alternativt att jag gömmer det i matväskan som jag har med mig till jobbet, för den rör hon aldrig 😆

Vi måste tipsa varandra i detta! Så det inte kommer fram hur dyrt detta intresse egentligen är😊

Hur gör du?

kais01

Aktiv medlem
gömmer inte, men skyltar inte heller. och tomkartonger syns i soprummet.

(ot) idag kom från kina fem röda 305 fälgar till vinterbrommien. nackdelen med fälgbromsar, de kommer att gå åt:(

Jacke89

Aktiv medlem
Precis gömmer inget men skyltar inte med det heller. Klart är att man borrat ner onödigt mycket deg på cykel intresset som kunde tex gått till kåken istället. 😎

Eric W

Aktiv medlem
Hmm, hur var det nu... Vill minnas att det finns en viss manual för just detta.. eller nej, det gällde ju traktorer.
Fast funkar kanske med cyklar också ;-)

"Manual i Traktorfetischism kontra flickvän".

Berk

Aktiv medlem
Bra att du påminner! Har tre halv-tomma/fyllda kartong från olika cykelbutik stående i korridoren och man ser dom varje gång man kommer in i lägenheten. Måste gömma dom!

jonte987

Aktiv medlem
Precis. Vore hon tillräckligt intresserad för att veta vad det kostar så vore det inget problem från början.
Dessutom är ju enduro HTn till henne.....

zinkpasta

Aktiv medlem
tenor.gif

darkforce

Aktiv medlem
gömma nää ja brukar skicka sambon o hämta ut dom rätt ofta då ja inte hinner hem innan utlämningsstället stänger hon frågar inte vad bil o cykelpryttlar kostar o jag frågar inte priset på heminredning smink skor kläder väskor o gud vad hon nu handlar..

GustafH

Aktiv medlem
Jag beställde precis födelsedagspresent till frugan och hoppades på tips i tråden. Lite besviken.

Annars brukar jag beställa grejer till oss båda samtidigt, då känns det jättedumt att gömma paketen.

Raggamuffin

Aktiv medlem
Vore sjukt kul om din sambo började gömma hästar iofs.

Ingen aning om hur många hästar hon har, hon vet nog inte hur många cyklar jag har heller, det vet jag knappt själv.
Jag gissar att det precis som med cyklar är ett levande dokument så att säga. Inte för att just hästen i sig kan delas upp kanske.

Finns säkert många som gömmer, sammanfaller säkert med dem som tror det är dyrt, eller försöker hålla illusionen uppe att det är dyrt och skapa samhörighet i det.

fedde

Aktiv medlem
- "Ny cykel? Nej, det här skrotet är flera år gammalt."
- "Den har jag lånat av Stig."
- "Jag förvarar den åt Stig, han har så trångt i garaget."
- "Det minns du väl att jag den i julklapp av Stig."
- "Och den fick jag i 50 års-present av jobbet."
- "Byxorna fick jag på köpet med skorna/tröjan/jackan."
- "Den var så billig att den nästan var gratis."
- "Tre för priset av två, för bra för att låta bli."

Och om det är kris (eller krig):

- "Vad kostar dina hästar då?!"

/Fedde

RN

Aktiv medlem
För att vara tydligt: jag gömmer aldrig pakket för min sambo, förutom vid hennes födelsedag. Men jag tror att det finns många som gör det.
Det här. F.ö. är det ju ganska riskfritt runt födelsedag och jul att köpa saker :D
En gång har min nuvarande fru (dåvarande flickvän) frågat vad jag har köpt eller gjort i samband med jul. Jag vill ju inte ljuga så jag sa vad det var som var köpt, hon blev rätt sur eftersom hon inte ville veta vad hon skulle få.
"Fråga inte om du inte vill veta svaret" sa jag och hon tyckte det lät rätt vettigt. Nu frågar hon inte runt jul och födelsedag längre.

DarkMatter

Aktiv medlem
Gömma och gömma. Jag brukar förvara både delar och paket (av mindre värde såklart) i källaren så att de inte tar plats i lägenheten. Sen är det ju mycket möjligt att min fru som aldrig går ner till källaren inte ser dem men det är ju en bieffekt. Sen har jag ju men igen tårtbit av ekonomin att spendera som jag vill så det är ingen förskingring om nån tror det. Men jag redovisar ju inte heller den tårtbiten så noga.

Freddie L

Aktiv medlem
Har vi drevat klart mot TS än? (Troligen inte, fortfarande många av the usual suspects som inte hittat denna chans att flasha sin indignation). :-)

Det är klart att det kan finnas ett visst mått av skam för en lyxkonsumtion. Själv är jag inte där, numer ramlar det bara in paket nån gång i kvartalet. Bara nödvändiga grejor. Men när det var som värst kunde det kännas lite skämmigt. Så jag tipsar om källaren!

Tobbe#204

Aktiv medlem
Halloj!

Nyfiken på hur ni gör för att gömma alla paket som man beställer hem med cykelgrejjer?😳

Jag antar & hoppas på att jag inte är den den enda som lite snyggt och smidigt försöker smyga undan paket som man hämtat ut (hemleverans är inte aktuellt😅).

Min strategi brukar vara att packa upp paket innan jag kommer hem, slänga paketet och smyga in föremålet i förrådet direkt. Alternativt att jag gömmer det i matväskan som jag har med mig till jobbet, för den rör hon aldrig 😆

Vi måste tipsa varandra i detta! Så det inte kommer fram hur dyrt detta intresse egentligen är😊

Hur gör du?
Min sambo har gett upp.... I början trodde hon att de var fina paket till henne... Men ack så fel hon kunde ha 😄👍

jingleyschmidt

Aktiv medlem
Så länge förhållandet/familjen inte lider av att du shoppar cykelprylar i tid och otid så är det väl bara att köra på. Men om det är på bekostnad av saker ni hade haft glädje av, t.ex grejer ni behöver till boendet eller en resa tillsammans eller vad det nu kan tänkas vara, så kanske du bör tänka om. :D

Men annars, fan... stå för den du är och vad du gör! Det är skönare än att gå runt och mygla hela dagarna. :P

FredriCX

Aktiv medlem
Mina paket brukar försvinna i mängden paket som fru och dotter åstadkommer löpande. Oftast ligger mina i botten av högen.

Karl-Luis

Aktiv medlem
Nu har jag ingen sambo men skeptiska föräldrar, brukar radera ut kostnaderna sälja något och köpa något för samma peng +/- är bäst.
Med sambo sambeställ köp något till henne eller kolla om hon vill handla något så köper du med i samma veva 😊👌

implor

Aktiv medlem
Slår ett slag för delad ekonomi. Slipper 90% av diskussionerna och bråk när det handlar om pengar.

Löpande kostnader delas i mitten. Sedan är det fritt fram!

EDIT:
Gemensam ekonomi: "Kan jag köpa den här cykeln för 50k?"
Delad ekonomi: "Jag har köpt denna cykel för 50k"

Senast ändrad:
Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer