Goggles med plats för vanliga glasögon under??

darkforce

Aktiv medlem
som sagt finns det goggles med plats för glasögon under?

kört mest me FF-hjälm o vanliga sportglasögon med styrka men inser behovet av googles mer o mer.

laseroperation e för kostsamt o kan inte ha linser pga synfelen inte lirar ihop med linser

enda ja klurat fram i dagsläget e åka med muppiga korgskyddsglasögon från biltema..

LFN

Aktiv medlem
Det beror så klart på hur stora bågar du har, men om det inte är något Dame Edna liknande så finns det gott om goggles som funkar. För mig brukar Scott vara enklast att matcha med mina bågar.

Bilagor

• dame edna.jpg
    dame edna.jpg
    58.2 KB · Besök: 7

implor

Aktiv medlem

kört mest me FF-hjälm o vanliga sportglasögon med styrka men inser behovet av googles mer o mer.

laseroperation e för kostsamt o kan inte ha linser pga synfelen inte lirar ihop med linser

enda ja klurat fram i dagsläget e åka med muppiga korgskyddsglasögon från biltema..
Hittade du något bra?

MagerValp

Aktiv medlem
Har kört Dr Zipe Headmaster OTG goggles i fjällen, gott om plats även för lite större glasögon. Hade ett par över så det åkte ut på K&S...

Joham

Aktiv medlem

Vad är det för ”vanliga sportglasögon” du har? Jag skulle behöva nånting sånt men skulle behöva lite fingervisning

implor

Aktiv medlem
Gäller prova glasögonen med hjälmen. Jag fick problem med att min hjälm rör sig lite när det blir köttigt och slår i glasögonen. Går inte att använda med min hjälm alltså.

trailbiker

Aktiv medlem
Oakley har goggles med "uttag" i ramen så du kan ha glasögon under. Annars finns insatsen you-zee eller nåt sånt som du sätter fast inuti.

kaj a

Aktiv medlem
Sprang på glasögoninsatser för goggles tidigare. https://youzeeshop.com/?lang=sv. Vet inte om det kan vara en lösning.

Jag känner det som att om jag ramlar med goggles över glasögonen och slaget kommer från sidan så slås glasögonbågen antingen skev eller så slås den rätt hårt på näsroten. Har råkat ut för liknande när jag åkt skidor och då var det ändå inga allvarliga vurpor.

Nu kör jag vanliga bliz fusion+linser, men min optiker ville sälja in sportglasögon med insatser från Sunocchi, något svenskt märke. Har inte testat, men för den som vill ha sportglasögon med insats kanske det är något.

implor

Aktiv medlem
Sprang på glasögoninsatser för goggles tidigare. https://youzeeshop.com/?lang=sv. Vet inte om det kan vara en lösning.

Jag känner det som att om jag ramlar med goggles över glasögonen och slaget kommer från sidan så slås glasögonbågen antingen skev eller så slås den rätt hårt på näsroten. Har råkat ut för liknande när jag åkt skidor och då var det ändå inga allvarliga vurpor.

Nu kör jag vanliga bliz fusion+linser, men min optiker ville sälja in sportglasögon med insatser från Sunocchi, något svenskt märke. Har inte testat, men för den som vill ha sportglasögon med insats kanske det är något.
Mina Bliz Vision med insats fungerar inte med en Bell Super DH. Är Fusion mindre (ramen alltså)?

Fundadores

Aktiv medlem
Youzee verkar ju jävligt gött!

Är det inte oerhört jobbigt att behöva ha på sig goggles hela tiden? Jag vill gärna ta av goggles i liften upp men då ser man ju inte ett smack med en sån där insatsoptik. Nog jobbigt som glasögonbärare att man behöver behålla hjälmen på. Ska man dessutom ha googles på en heldag i backen, jag är skeptisk. Jag känner flera som inte kan cykla MTB med linser, de skumpar för mycket och linsen hamnar snett så tveksam om det är en lösning heller (beror kanske på synfel och typ av lins?).

kaj a

Aktiv medlem
Är det inte oerhört jobbigt att behöva ha på sig goggles hela tiden? Jag vill gärna ta av goggles i liften upp men då ser man ju inte ett smack med en sån där insatsoptik. Nog jobbigt som glasögonbärare att man behöver behålla hjälmen på. Ska man dessutom ha googles på en heldag i backen, jag är skeptisk. Jag känner flera som inte kan cykla MTB med linser, de skumpar för mycket och linsen hamnar snett så tveksam om det är en lösning heller (beror kanske på synfel och typ av lins?).
Jo, det tror jag med, så jag har inte köpt några goggles överhuvudtaget än. Ska man ha insatser så känns det som att jag vill ha ett par enkla glasögon att byta till i liften.

När det gäller linser som sitter dåligt så kan man gå till optikern och be dem testa ut linser som passar. Första linserna jag köpte i år köpte jag via internet utan att testa. Den ena trillade ur på första utförsåket i Värnamo. Efter att ha provat ut rätt modell hos optikern så sitter de nya linserna oavsett vad jag har gjort hittills.

Joham

Aktiv medlem
Jag använder en telefonhållare från Linocell. Den känns gedigen med sin konstruktion i aluminium.

Man skruvar fast den i styret med två rejäla skruvar. Telefonen själv skruvas också fast med ett snabbfäste. Styret och telefonen skyddas med gummi.

Jag använder den på min mountain bike, och det känns som att telefonen sitter lika säkert som bergen jag cyklar på. :)

Kjell & Company säljer den för 350 kr. Lite dyrare modell, men väl värt det. De har dessutom 3 varor för priset av 2 varor nu. Om man behöver något mer till telefonen. Jag har deras hållare till bilen som monteras i fläkten som jag är nöjd med också. Dock är den i plast och känns lite billig, men den fungerar bra och den utsätts ju inte för samma stress som på cykeln ändå.

För cykel: https://www.kjell.com/se/produkter/...-cykel/linocell-mobilhallare-for-cykel-p89994
För bil: https://www.kjell.com/se/produkter/...-cykel/linocell-mobilhallare-for-cykel-p89994

Och nej. Jag har absolut ingenting med Kjell & Company eller Linocell att göra. Jag råkar bara gilla dessa två produkter. :)
Detta hamnade under fel tråd eller?

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer