Googles (som man kan ha glasögon under)

Meistro

Medlem
Hejhopp.

Tänkte höra vilka googles man bör ha för downhill + fullface hjälm.

Till det hör att jag har vanliga glasögon under. Såg oakley flight deck, men det verkar vara skidglasögon. Är dom ändå ok?

Om dom är skyddsgoogles med z87 certifierade hade varit bra med?

Hjälp en n00b. :)

D

Deleted member 43681

Guest
Meistro sa:
Hejhopp.

Tänkte höra vilka googles man bör ha för downhill + fullface hjälm.

Till det hör att jag har vanliga glasögon under. Såg oakley flight deck, men det verkar vara skidglasögon. Är dom ändå ok?

Om dom är skyddsgoogles med z87 certifierade hade varit bra med?

Hjälp en n00b. :)
Prova att goggla! HAHA!

Meistro

Medlem
Ja. Prova att googla så hittar du en tråd från 2006.

Problemet är jatt jag kör brillor under. Inte mkt info på google tyvärr. Är det någon mer här som känner till något så shouta.

Jimel

Aktiv medlem
Har också glasögon och har inte hittat något som passar ihop med hjälm, testade tex ett par 100% som satt bra utan hjälm men sen med hjälm så blev det skit, råder dig att försöka ta dig någonstans och prova eller se till att du enkelt kan skicka tillbaka.

mikaeljc

Aktiv medlem
Meistro sa:

Problemet är jatt jag kör brillor under. Inte mkt info på google tyvärr. Är det någon mer här som känner till något så shouta.
Tror Örjan syftar på din felstavning i rubriken...

Jiv

Aktiv medlem
Jag kör med 100% Acuri OTG, fungerar kanon både med glasögon under och tillsammans med fullface-hjälm (testat POC och 661). Brukar gå att köpa från CRC för under 400:- lite då och då.

mikaeljc

Aktiv medlem
D

Deleted member 43681

Guest
mikaeljc sa:
Örjan Lax sa:
Örjan Lax sa:
Meistro sa:
Prova att googla på goggles och inte googles, så kanske det blir fler träffar. ?
...som t.ex. https://www.skidresor.com/skidshop/skidglasoegon-otg/
Fast typ alla dessa är sfäriska, man vill ha cylindriska till cykling.
Ok, sorry. Jag är ingen skidliftcyklist.

Men HÄR -> https://www.google.se/search?source........0..0i131j0j0i10j0i19j0i10i19.2c0-qyycM2o i sökresultatet finns en massa cykel-OTG-goggles i alla fall.

mikaeljc

Aktiv medlem
De flesta OTG goggles är någon standardmodell med hyfsat stor volym där tillverkaren har skurit ut lite skum på sidorna för skalmarna. Med detta sagt bör man kunna ta valfri modell med hyfsat stor volym, som passar till hjälmen och sedan själv skära bort lite skum på sidorna.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer