Gothenburg Hardline - Sverigest mest tekniska slinga! [video + foto]

Matthias87

Aktiv medlem
Hallå där!

Nu finns det en ny slinga framdragen i Paradiset i Partille, strax utanför Göteborg. Vi tror att det är den mest tekniska slingan i Sverige just nu.

Vi rekommenderar inte slingan för någon som inte är väldigt erfaren och inte heller att man cyklar där ensam pga olycksrisken.
Slingan är bitvis väldigt exponerad med stup till sidora och inleds med ett nästan vertikal brant på 6 meter och fortsätter nerför berget i samma anda.

Slingan är uppdelad i två delar på Trailforks; 'Gothenburg Hardline: Warm Up' och 'Gothenburg Hardline'. Totalt bjuder den på 74 fallmeter fördelat på 1180 meter.

Happyrides Turtips:

Trailforks:

Karta längst ner.

Enjoy!

1.jpg

2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg

GHL TRAILFORKS.png

Senast redigerad av en moderator:

nebben00

Medlem
:love:
:devilish:
Hallå där!

Nu finns det en ny slinga framdragen i Paradiset i Partille, strax utanför Göteborg. Vi tror att det är den mest tekniska slingan i Sverige just nu.
Vi rekommenderar inte slingan för någon som inte är väldigt erfaren och cykla heller inte där ensam pga olycksrisken.
Slingan är bitvis väldigt exponerad med stup till sidora och inleds med ett nästan vertikal brant på 6 meter och fortsätter nerför berget i samma anda.

Slingan är uppdelad i två delar på Trailforks; 'Gothenburg Hardline: Warm Up' och 'Gothenburg Hardline'. Totalt bjuder den på 74 fallmeter fördelat på 1180 meter.

Den väntar på godkännande på Trailforks, så tillsvidare får ni följa stigen 'Up and away' från Surketjärn för att hitta dit. Från Surketjärn följer du 'Up and away' sydväst uppför berget och tar av första stigen till vänster precis när du kommit upp till toppen.

Karta längst ner.

Enjoy!

Visa bilaga 422261
Visa bilaga 422263Visa bilaga 422264Visa bilaga 422265Visa bilaga 422266Visa bilaga 422267Visa bilaga 422268Visa bilaga 422269Visa bilaga 422270Visa bilaga 422271Visa bilaga 422272Visa bilaga 422273Visa bilaga 422274Visa bilaga 422275Visa bilaga 422278

Visa bilaga 422279
Grymt bra jobbat både trail- och åkmässigt! En ny nivå på trails...

Kneecap

Aktiv medlem
Tjena!

Hade det inte varit på film så hade jag sagt Photoshop på en gång! Stentufft!

mtb565

Aktiv medlem
Gött kört!

Inb4 anti-el brigaden.. Häftigt, fick fan sug i maggropen när jag såg rockrollen.
Vissa partier ser ju nästa ut att "kräva" emtb, några av klättringarna såg rätt tuffa ut och det där droppet (4:25) vet jag inte hur man ska få fart till på vanlig hoj, ser nästan ut att luta uppåt och vara rätt ojämnt.

Någon som kört hela på vanlig hoj som kan svara? 😀

Matthias87

Aktiv medlem
Gött kört!

Vissa partier ser ju nästa ut att "kräva" emtb, några av klättringarna såg rätt tuffa ut och det där droppet (4:25) vet jag inte hur man ska få fart till på vanlig hoj, ser nästan ut att luta uppåt och vara rätt ojämnt.

Någon som kört hela på vanlig hoj som kan svara? 😀
Det är bara jag som kört allt än så länge. Allt går med vanlig hoj förutom gapet som vi inte tror man får fart till annars.

Tant_Trek

Aktiv medlem
Iiiih! Min hemmaskog! Bilderna är värre än filmen!
"Landa off camber", haha... vilket läskigt begrepp, man fattar redan innan hur det ska sluta...

Edit: "off caster" vore ännu värre? #ensomtänkerlångsamt

Senast ändrad:

Jay Jay

Aktiv medlem
Se faktiskt lite småtrixit ut på sina ställen.

Jävligt coolt.

Har aldrig testat emtb men det ger en rejäl fördel vid accelerationer va?

tmalm

Aktiv medlem
Satan i gatan!

En annan nivå än det jag kör...(eller tolv)

/T

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Oj, nästan hemskogen. Har aldrig kommit på tanken att cykla utför den murade grejen :) det var en djävulsk bild den första. Är nog det värsta jag sett! Det ser inte alls lika illa ut i videon! Grymt!

Mr Bottecchia

Aktiv medlem
När jag såg bilden på det där stupet blev jag tvungen att dubbelkolla kalendern, så att det inte var första april idag. Men nu är jag bara en fånig landsvägscyklist. Grymt kört!

Klavikel

Aktiv medlem
RESTECP till er som vågar köra skiten!! 🤙🏻💪🏻
Släng er i väggen alla familjeanpassade bike parks.

Så nu är det alltså Partille som är stökigast och mest gnarly I hela Sverige? 🤔

ejma

Aktiv medlem
Snyggt cyklat, filmat och redigerat! En dimension av stigcykling som jag aldrig drömt om att utföra själv. Plötligt känns definitionen av stigcykling väldigt bred... Eller klassas detta som freeride?

zinkpasta

Aktiv medlem
Med dagens AI-system kör ju elcyklarna sig själva. Det är bara att trycka på play.

(Och sen replay om man råkar krascha pga att humanoiden som åker med sabbar det på nåt sätt.)

Makten

Aktiv medlem
Jag velar mellan att vara svårt imponerad och att leta upp numret till psykakuten och anmäla dig för försök till egenfarlig ödeläggelse. Dra ända in i helvete alltså! ☠👹👻

tmalm

Aktiv medlem
Snyggt cyklat, filmat och redigerat! En dimension av stigcykling som jag aldrig drömt om att utföra själv. Plötligt känns definitionen av stigcykling väldigt bred... Eller klassas detta som freeride?
Tror Canyon skulle ha åsikter om stigcyklingsdefinitionen :-)

/T

SIE

Aktiv medlem
Tillverkaren borde vara villig att pynta en slant för de där bilderna, om de nu vill marknadsföra sin ebike som en elhoj som inte bara kan köras uppför.

DenArgaBagarn

Ny medlem
Hatten av för de hårigaste jag sett i Gbg, innan var Dirty Bagge hårigt! Men detta, dra åt pipsvängen!
Men namnet borde inte vara "Gothenburg Hardline" utan "Pripps Blå Hardline" allt för den mer Göteborgska andan.

Matthias87

Aktiv medlem
Tack för hejaropen gubbar! :D Nu finns den på Trailforks, så hoppas fler hittar dit och får smaka på finfin stigcykling!

Kristoffer R

Aktiv medlem
Huvaligen! Ni är ju heltokiga. 😱

(Den där off-camber landningen som ”behöver fixas”. No shit! 😂)

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer