Gothenburg Hardline - Sverigest mest tekniska slinga! [video + foto]

Rattnalle

Aktiv medlem
Nu har jag faktiskt tittat på klippet också. Det ser ju ändå typ cyklingsbart ut, men att göra det i ett sammanhängande åk är ju en helt annan grej än i sektioner 😁
Given utflykt i närtid det här.

Westman

Aktiv medlem
Riktigt, riktigt häftig. Massiv Kudos Matthias och co!
#Fluckerz

Man vet att det är brant på riktigt när det ser så där brant ut på bild. Måste kolla inrun IRL vid tillfälle. Gapet är ju no-go pga fysikens lagar men övrigt kan man åtminstone titta på.

Den ligger publik på TF nu.

m3lk3r

Aktiv medlem
Rollern ser ju riktigt bra ut på filmen men heeelt brutal på bilden. Hur svår är den jämfört med typ vertigo vid lackarebäck?
Maffig stig! Gapet kommer inte hända för mig 😁

Rattnalle

Aktiv medlem
Rollern ser ju riktigt bra ut på filmen men heeelt brutal på bilden. Hur svår är den jämfört med typ vertigo vid lackarebäck?
Vertigo är ju inte så brant att det här med att råka få med sig bakhjulet i luften hela vägen ner är ett reellt problem om man inte kör fort in. Här ser det mer ut att kunna vara ett faktiskt problem..

Matthias87

Aktiv medlem
Vertigo är ju inte så brant att det här med att råka få med sig bakhjulet i luften hela vägen ner är ett reellt problem om man inte kör fort in. Här ser det mer ut att kunna vara ett faktiskt problem..

Bakhjulet brukar lätta på vägen ner här, men det är ju inte ett problem, utan en härlig upplevelse 😍😜

Matthias87

Aktiv medlem

Jag tror inte denna är så svår så länge man slappnar av och inte spänner sig. In runnen kan tyckas vara lite knixg, men tror det sitter mest i huvudet om man löser det eller ej.

Redaktionen

Medlem
japp-choklad-2000x1020.jpg

Nu har en liga som kör mycket i området Paradiset, Partille precis utanför Göteborg upptäckt en ny enduro-linje som är både tekniskt krävande och exponerad. Varning för ohälsosamt stort adrenalin påslag. 

Läs hela artikeln:

Nicander

Aktiv medlem
Fy fan va grym, jag som trodde Pjs-ryggrad var göteborgs mest tekniska stig,
ett besök hit för att titta är uppsatt på todo-listan :-)

Nicander

Aktiv medlem
Var ligger den? Vore ju hemskt om det finns nån mer teknisk stig man missat att köra 😁
i Lackarebäcken med samma start/målpunkt som dirtybagge men start åt andra hållet :-)
Men inte alls på samma nivå som denna

en skakig film bjuder jag på

Senast ändrad:

manneblask

Aktiv medlem
Jag tyckte jag hade hittat några håriga stigar i hemmatrakterna i norra Stockholm men det känns som rena XC-stigar jämfört vad ni har nere i Gbg....känns som ett värt besök söderut för att spana in!

yonsson

Aktiv medlem
Fyyyy! Första fotot är riktigt sjukt. Blev sugen på att testa spåret men efter 10 sekunder in i filmen drog jag slutsatsen att jag inte borde belasta akutvården. Grymt kört!

Wingqvist

Aktiv medlem
Nu finns linjen i våra Turtips:

Vill du hjälpa andra cyklister att hitta samma roliga stigar och rundor som du själv hittar på och kan de (mer eller mindre) officiella namnen på? Ni som cyklar i Pardiset, och på andra roliga ställen i Göteborg, Sverige, Europa osv, får hemskt gärna fylla på i våra Turtips! Det som behövs är gpx-fil, några beskrivande meningar och några bilder (mobil funkar finfint!).
Här lägger du in dina slingor: https://happyride.se/turtips/upload.php

KarlCrox

Aktiv medlem
Bra byggt och kört. Att det körs på el-mtb måste reta gallfeber på xc-cyklisterna, vilket gör det hela ännu bättre!

NickPick

Aktiv medlem
Sjukt! Krävs lite ballar... Om man får säga så
. Säger som någon annan, 10 sekunder sedan är man bara åskådare 🥴😁
Blir jag först att fråga vad som gäller med Naturvårdsverkets nya text?
Kanske bara är bergsgetter som befolkar de där stigarna...

KarlCrox

Aktiv medlem
Öhh det är väl fika/baggy/skogsmullecyklisterna/eller va nu dom andra kallar sig som bryr sig mest ?

Klart det är xc som klagar på emtb. Det de kan och gillar är själva trampandet. Vi Enduro/Dh är ju lata som gärna tar liften upp eller hjälp av motor. Två helt olika sporter, inget konstigt med det och bra att man tycker olika.
Har inte träffat någon Dh/Enduro som har något emot emtb, och det vore väl lite hyckleri att själv använda lift ibland och samtligt klaga på emtb?

Rattnalle

Aktiv medlem
Klart det är xc som klagar på emtb. Det de kan och gillar är själva trampandet. Vi Enduro/Dh är ju lata som gärna tar liften upp eller hjälp av motor. Två helt olika sporter, inget konstigt med det och bra att man tycker olika.
Har inte träffat någon Dh/Enduro som har något emot emtb, och det vore väl lite hyckleri att själv använda lift ibland och samtligt klaga på emtb?
Släpp det där nu. Jag är en tvättäkta e-hater som gärna tar det i annat forum men den här tråden förtjänar bättre än det ödet.

Rattnalle

Aktiv medlem
Fortfarande ingen som åkt dit och tittat med vanliga ögon då? Min veckas planer på cykeln blev annat tyvärr.

revben

Aktiv medlem
Fortfarande ingen som åkt dit och tittat med vanliga ögon då? Min veckas planer på cykeln blev annat tyvärr.
Jo, jag har vart där och konstaterat att jag aldrig mer behöver återvända dit. Har inga bilder att bjuda på tyvärr. Det som ser mest spektakulärt ut på bild är väl branten i början som jag kanske kan överväga att köra nån gång men troligtvis skiter jag i det. Det mesta andra är bara att glömma för min del. Det enda jag hade någon behållning av var avslutet som var skoj/görbart utan risk för min egen hälsa. Det var ett par mindre drop i följd och redigt fin jord att sladda ner i.

donc1000

Medlem
Jag är nog en sk ”vanlig dödlig”...
Min kommentar är som följer: Som vanligt med allt man ser på bild eller film...verkligheten vanligtvis svårare, tuffare eller värre. Så även denna gång. När man står där och spanar ner var tanken mest ”inte en chans i hela h-ete att jag kör ner där”. Skulle vara kul att se partilleproffsen in action men jag kan nog med lätthet konstatera att en ”vanlig dödlig” bör nöja sig med att ödmjukt tacka proffsen för en inspirerande teknikuppvisning och därefter ta sin flacka stigraket till ngt med mindre lutning. Dock finns det gott om sådant i samma område.

however,hatten av till er som fixar biffen!!

mvh
Christian

Topp