Gothenburg Hardline - Sverigest mest tekniska slinga! [video + foto]

littan

Ny medlem
Hur går det grabbar? Fler som vart och testat på banan? 💪
Inte ett enda kort eller film? Har någon ens kört igenom allt förutom TS?

Var förbi och körde några features(inte alla). Känns helt klart trafikerat/slitet på sina ställen, inte mycket spel till BB & vevarmar vid 2.26(skrevan) på min Capra 29. Troligtvis många som har gått och bromsat med sina cyklar ned. Synd.

Men hatten av, jag har inte sett något i närheten av detta och då har man kört en del. Det svåra ligger i att man kommer in off-camber på de flesta features, utan 100% commitment direkt så kan det går riktigt illa vid minsta tvekan. Fler hade nog kört om det bara hade varit lättare intro´s så man kunde få en feeling utan att riska att ramla några meter. Helt klart en Pro-line level, bra initiativ.

Matthias87

Aktiv medlem
Inte ett enda kort eller film? Har någon ens kört igenom allt förutom TS?

Var förbi och körde några features(inte alla). Känns helt klart trafikerat/slitet på sina ställen, inte mycket spel till BB & vevarmar vid 2.26(skrevan) på min Capra 29. Troligtvis många som har gått och bromsat med sina cyklar ned. Synd.

Men hatten av, jag har inte sett något i närheten av detta och då har man kört en del. Det svåra ligger i att man kommer in off-camber på de flesta features, utan 100% commitment direkt så kan det går riktigt illa vid minsta tvekan. Fler hade nog kört om det bara hade varit lättare intro´s så man kunde få en feeling utan att riska att ramla några meter. Helt klart en Pro-line level, bra initiativ.

Kul att du vart där och kört lite :)

Jag var där ganska nyss och rensande bort ett träd som fallit över slingan och kikade lite. Tyckte allt såg ut att vara i okej skick förutom att man får lägga på lite jord på övergången i första branten.

Nu är dock Hardline 2 färdigställd, som hamnar borta i Floda.
Kommer bli rejält mycket mer utmanande än Hardline 1 😁

Crossmax

Aktiv medlem

Jag var där ganska nyss och rensande bort ett träd som fallit över slingan och kikade lite. Tyckte allt såg ut att vara i okej skick förutom att man får lägga på lite jord på övergången i första branten.

När droppar videon? :D

xzbatt

Aktiv medlem

Låter i mina öron som ImpossibleLine ;)

Matthias87

Aktiv medlem
Liten teaser-bild från Hardline 2 😊

77DD5FA9-F37D-4981-A333-726017883C18.jpeg

Raceaddic

Aktiv medlem
Nån som kört den på en icke mopped hela vägen? Var och kollade och sista delen är bra svår utan e-hoj

Senast ändrad:
Vart förbi nya banan i Floda häromdagen (till fots), ser riktigt välbyggd och fruktansvärt läskig ut! Blir spännande att se videon 😄

Vilka slingor hittade du? Finns en del olika :)
Började nere vid step-upen över bäcken, försökte sedan följa spåret baklänges upp till vad som såg ut som starten på den slingan, och därefter ner förbi droppet du visade bild på i tråden 🙂 Tyckte mig se att det fanns mer, men min fru tröttnade lite på att jag snurrade runt i spenaten och ville gå vidare 😅

Matthias87

Aktiv medlem
Började nere vid step-upen över bäcken, försökte sedan följa spåret baklänges upp till vad som såg ut som starten på den slingan, och därefter ner förbi droppet du visade bild på i tråden 🙂 Tyckte mig se att det fanns mer, men min fru tröttnade lite på att jag snurrade runt i spenaten och ville gå vidare 😅

Hehe kul, då hittade du rätt mycket av det ändå :)

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer