Grand Fondo Kungsbacka (Mini RR)

ething

Aktiv medlem
Någon här som körde loppet idag? 137Km och 1255 höjdmeter (enligt klockan i alla fall). Överlag bra arrangemang tyckte jag i alla fall.

Loppet började bra för min del och hängde med täten tills första mördarbacken där jag fick ge mig. Därefter bildades en andraklunga där vi (efter viss utbildning) fick till bra körning med två led som rullade i ca. 4 mil. När vi gav oss ut på andra loopen blev det ganska snart smalt, krokigt och backigt vilket bröt upp klungan tyvärr. För min del gick klungan för sakta och till sist bestämde jag mig för att jaga ikapp några som tidigare lämnat klungan. Givetvis sket det sig, fast den här gången var det inte orken som tröt utan "footburn" som jag inte kan något svenskt ord på. Det kändes i alla fall som om någon höll en gasollampa under tårna och eldade för fullt. Efter att öppnat allt som gick på skon och förpassats till bakre delen av klungan jag lämnat en mil tidigare började livet kännas bättre. När det var ca. 2 mil kvar drog vi upp ett jättetempo i klungan och jag fick erkänna mig besegrad och släppa. Det irriterande var att 5 min senare kände jag mig jättefräsch och jagade ikapp ett antal till som också tvingats släppa i det hårda tempot. Kom i mål runt 4.15 vilket placerade mig i mitten av fältet (vinnaren körde på 3.37 tror jag).

Det var ett av de trevligare LVG-lopp som jag kört och bra stämning i klungorna, även om många hade kommentarer i omklädningsrummet och olika personers teknik. Det får man nog vänta sig då nivån var minst sagt varierande på deltagarana.

Nu sitter jag hemma trött och med en vinst i forma av en cykeltröja i storlek large (Cervelo CSC) som är minst ett nummer för liten. Om någon har ett kul bytesförslag är ni välkomna. Det kommer nog en säljesannons snart...

vito

Ny medlem
Cykla också runt och det var en ljuvlig motionstävling, grymt ifrån arrangemang till stämning i klungorna som ething säger.
erkoperko och Drub var dom 2 happyiter jag såg och klunga med.
Cykla in på 3.35:30 någonting, kändes urstarkt på platten men 83 kg lönnfett i dom sura backarna är kasst så det blev ensam cykling sista 3 milen.

Jubelero

Ny medlem
Bra kört gubbar!
Var grumt sugen och är lite besviken att jag inte kom iväg på detta, men hade problem med att skaffa barnvakt och fick nöja mig med ett par timmar i Vättle. Inte illa det heller men ändå.

VeloLink

Ny medlem
Körde också grand fondo idag. Försökte hänga på frontklungan men tappade redan vid första backarna. Hängde på en ganska stor klunga (med ett gäng skottar i) resten av loppet. Överansträngde mig efter mördarbacken på bana2 så efter ett depåstopp innan sista runda (2.7 mil) kom jag aldrig riktigt igång igen. Var tvungen att bryta (med två mil kvar :-( ) eftersom höger knä gjorde illa ont. Mycket bra arrangemang av lygnens vänner med tydliga skyltar överallt och supportbilar som for fram och tillbaks hela tiden.

Vito: 3.35 var ju riktigt bra. Tror de snabbaste tiderna var runt 3.29 eller så.

Senast redigerad av en moderator:

drub

Medlem
Tjo!

Deltog oxå i detta lopp. Vädret var lite oroväckande vid starten, väldigt grå himmel men inget regn. Efter ca 2-3 mil började det regna men endast i några få minuter vilket nästan bara var lite svalkande då man blivit lite varm av all bergodahlbansåkning som detta lopp bestod utav. Därefter var de uppehåll i princip ända in i mål. Själv bestämde jag mig för att jag skulle försöka ha uppsikt över folk som försökte smita iväg från huvudklungan men helt plöstligt kunde jag inte se vito som jag försökte ha mest koll på. Vito är grym som lok!!! ;P ca 15 pers lyckades smita iväg från huvudklungan som jag förstod det mao gick inte min taktik så bra... Själv låg jag med ca 20-30 andra människor ända in i mål. Försökte ställa mig upp å lägga på en spurt i sista backen men då fick jag kramp i båda främre låren, började studsa upp å ned på cykeln med ben lika böjbara som styltor så de va bara å sätta sig å trycka av kung å fosterland istället!
Allt som allt är jag riktigt nöjd med rundan å riktigt skoj å trevligt var de. Bra arrangemang från lygnens venner och cykelcity. Alltid lika trevligt å små snacka med happyieter i klungan.
Enligt min klocka gick jag imål på 3:39:40 å med ett snitt på 37,1km/h.

//Martin

Usch vad backigt...men kul.
Kom in på 3.47 efter krampkänning i vänster lår sista milen.
Perfekt arrangemang och finfina vägar att cykla på.
Extra plus för massören som rätade ut mitt lår!

erkoperko

Ny medlem
Ja som vito skrev, så körde jag också.
Det var kul nästan hela tiden, jag kom in strax före stora klungan då jag fick släppa utbrytningen i början på sista varvet. Sen fick jag släppa vito också efter några sekunder till så det blev ensamkörning sista tre milen. Kom i mål på 3:39:nånting, är mest nöjd med att jag orkade hålla undan för klungan (det såg nästan ut som om jag vann klungspurten..)

G

Gazzah

Guest
ething.
Vi måste ha kört ihop. Namnen jag såg i min grupp var Claes Almquist och en Hans, nr 127, från Gbgs hamnen. Jag var med fram till första depå. Jag stannade och kom ikapp gruppen och sedan lyckades drar ifrån i de 2 backarna. Höll mig undan fram tills 7/8km kvar då gruppen kom ikapp med en fart upp i 40knyck! Hängde med de in till målet

/Gary / CyclistsFightingCancer troja, nr 222

Alex

Medlem
Är lite avundsjuk på er. Körde ifjol och tyckted det var skoj hela tiden, men i år gick det inte att få tid till det. Dessutom mycket imponerad av era tider. Bra kört!

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer