Gravel bike Sweden - outtömlig källa till kunskap eller sekt?

Diogenes

Aktiv medlem
Nu modereras det vilt igen. Tydligen är icke-konfirmerande inlägg kring tveksamma gruppköp ett brott mot reglerna. Oklart vilken.

C-dale

Aktiv medlem
Aj fan. Trodde det var de kaliforniska mtb pionjärerna som gick på diverse sinnesutvidgande tillskott. Så ni borde vara stolta o räkna in er till denna nobla grupp!

mzi

Aktiv medlem
Jag har inte sett gruppen, men det brukar sluta illa för internet-grupper där de som kan styra gör det för att själva kunna kapitalisera på alla andra.

NickPick

Aktiv medlem
Imponerande ändå att dom fortfarande orkar göra gruppköp från Kina när det enligt mig är så relativt prisvärt att handla på närmare håll.

Ser ni reklam för en Specialized el-gravel så har någon moderator i gruppen fått låna den, så det blir lite jäviga inlägg.

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Aj fan. Trodde det var de kaliforniska mtb pionjärerna som gick på diverse sinnesutvidgande tillskott. Så ni borde vara stolta o räkna in er till denna nobla grupp!
Synd att de flesta delar av Europa är fortfarande i medeltider när det gäller acceptans för vissa substanser. Det är sorgligt.

WAKIdesigns

Aktiv medlem
EEB32B0B-3A79-4EA9-96CA-78CEEEE2A9ED.jpeg

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Väntar för Patagonias ultimata gravel kollektionen där man kan raka sin skägg, skicka till det dem och de ska sticka in det i krage eller ngt. De ska dock först mjuka upp håret genom att dippa det i IPA och hålla i aeropress kaffe från lättrostade songle origin bönor tills nästa fullmåne

thomalin

Aktiv medlem
Det hade varit intressant att få höra av dom administratörerna som slutat, varför dom gjorde det, det var någon kvinna med där ett tag som "fick nog" om jag uppfattade det rätt.
Tror du syftar på hon som startade GBS, det var en massa meningsskiljaktigheter och om jag inte minns fel så modererade hon rätt godtyckligt också, GA tog över den, började bra men har blivit lite väl uppstyrt och enkelriktat. Många inlägg känns som ekon och till viss del riktade med oklart syfte och i bland som misstänkt köpt åsikt. Nu är det e-gravel som gäller.

Riktigt trist hanterat av cykelkattens inlägg. Cykelkattens blogg som är riktigt bra har jag följt i många år och hennes inlägg på GBS har alltid varit inlägg som definitivt bidragit positivt.

Anmärkningsvärda inlägg här av Olivier, som bara stärker kritiken mot GBS, man tappar helt förtroendet. Sen att GA inte själv bemöter är imho märkligt.

Med det sagt och som jag tror någon nämnde, det är faktiskt inte mycket bättre här på happy avseende härskarteknik och elitism, inte från mod kanske, men definitivt från medlemmar.

Berk

Aktiv medlem
Paco är ingen elitist, han har en av finaste hjärtor på jorden, men den dölda elitismen inom “Steel is Real” världen förtjänar lite straff… Nobody’s safe! Everyone must face the Void! Även Voidmannen 🤣

Elitismen inom "Steel is Real" är väl raka motsatsen av dold! Det var nästan anledning för mig att inte köpa en stål ram.

WAKIdesigns

Aktiv medlem
Elitismen inom "Steel is Real" är väl raka motsatsen av dold! Det var nästan anledning för mig att inte köpa en stål ram.

Jah och nah, det ända uppenbara elitismen samlar sig runt kolfiber. Det är typ som vita upper class med 400kvm hus med havsutsikt, sommarhus vid kusten ngn annanstans och stugan i Åre. Men om en G från Harlem börjar tjena massor med pengar och börjar köpa guldkedjor, Escalade med gulda fälgar, villa med enorma läder fåtöljer i en enorm TV rum
Då kallas man det för en kultur. Så är det med Steel is Real. Underdog can tun away with everything

J2000E

Aktiv medlem
För tusan... nu känner jag av viss elitism. F-n vad flera av er stavar illa! I övrigt har ni ganska mycket rätt - förutom felstavningen då alltså...

Elitism visavi stål är helt beroende på om det är gammalt stål eller nytt stål. Vi som är äkta och gammal god vit, fet och välsituerad elit menar att inget stål tillverkat efter 1990 är godkänt.

Senast ändrad:

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer