Gravel bike Sweden - outtömlig källa till kunskap eller sekt?

jolov

Aktiv medlem

Juhlin

Aktiv medlem
Äre sant?!? Va?!?

Hur kan man byta namn på ett så klassiskt (i sammanhanget) lopp? Jag skyller på Gravel-hipsters med kaffepanna utanpå packningen. Föraktet.
Nu tycker jag vi lämnar kaffepannan utanför det här, den har aldrig gjort något ont och det vore förskräckligt om cykel och kaffe skulle råka dras i smutsen helt i onödan. Lämna kaffe utanför det här...

me.I.am

Aktiv medlem
*puh* Nu har jag plöjt genom hela tråden, har lyckats missa den tidigare.

Ingen aning om att det var sånt drama runt att cykla på grus. I min enfald har jag cyklat på asfalt ibland och grus ibland, på samma runda! Med en LVG-cykel. Eller inte? I mina ögon är det en LVG-cykel med grövre däck och med skärmar och -spoilervarning- pakethållare (som jag inte orkat ta bort sen senaste cykelsemestern) och stöd! Japp, ni läste rätt.

Den Happykorrekta racern (om man bortser från sadelväska) hade jag lika gärna kunnat cykla grus med men den har lite klena däck som jag inte riktigt vågar ge mig ut på grusvägar med.

Känner mig lite dum nu, vet inte ens om min cykel med grövre däck och fästen en masse kan klassas som gravel, tror snarare det är en touring. Blir till att skaffa mig bättre kunskap om detta innan jag ger mig ut och cyklar igen.

Hela min värld är satt i gungning, så illa att jag t.o.m. gör det förbjudna - postar efter 24.00 - huh.

darkforce

Aktiv medlem
humorbefriade gbs levererar igen rätt rolig tråd med en humorskylt ang rottweiler.. visst idioter finns de gott om men gbs verkar bestå av 98% dylika

Havoc 5

Aktiv medlem
humorbefriade gbs levererar igen rätt rolig tråd med en humorskylt ang rottweiler.. visst idioter finns de gott om men gbs verkar bestå av 98% dylika
Näe. Jag gillar verkligen Göteborgare.
Tycker faktiskt dom är sköna.
Jag har jobbat där nere en del och dom har humor.
Det kan plötslugt glida in ett par gubbar på bygget o dra vitsar o garva som om man käntl

Havoc 5

Aktiv medlem
Det kan plötslugt glida in ett par gubbar på bygget o dra vitsar o garva som om man käntl
Det kan plötsligt glida in ett par gubbar på bygget o dra vitsar o garva som om man känt dom i hela sitt liv (visserligen lite Kålle o Ada-stilen men dom kör i alla fall).
Tycker dom är allmänt trevliga och lättpratade när man börjar snacka lite på stan spontant.
Inte för att Stockholmare är otrevliga men vi är väl lite mer på väg någonstans.
Jag älskar Sthlm med.
Den här gravelgruppen är väl en Facebookhistoria och det ställer ju fan hela universum på ända.
På Fb tycks för fan hela världens avskrede frodas i sin lort!?
Aldrig någonsin och i något land har jag stött på så många jävla idioter som inom detta forum.
Möjligt att Flashback är en ännu värre maskburk men den har jag inte vågat mej på riktigt ännu.
Kanske jag borde vända mej till ”frågortråden” men jag frågar mej: var är dessa fb-människor om dagarna?
Jobbar dom som bagare, nattvakter eller tjuvar?
Tack och lov att jag aldrig stöter på dom.
Skulle inte förvåna mej om man bara mötte sköna snubbar (o snubbor) om man hojade med det här gänget i Gtbrg.
Det är Facebooks fel.
Det väcker det svarta inom en.
Måste kvarta nu. Gonatt.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer