Gravel bike Sweden - outtömlig källa till kunskap eller sekt?

Berk

Aktiv medlem
Har lite grus i mina skor , annars äger bara cykel kallad GRAVEL ;-)

Jag hade en bit av grus fast i solen av min MTB skor idag, men trampade lös den framför dörren, så ha den inte längre. Och då cyklade och stöd jag bara på grus för att det inte fick att undvika. Tror inte att det gör mig en gravelist.

Bornlikethis

Aktiv medlem
Ja, jag skulle nog ändå säga att det är de personer som startat gruppen samt de som är utvalda som admin samt moderatorer i som i samförstånd ska bestämma reglerna för sin grupp.

Annars så kan du jättegärna få komma in i en grupp och börja kräva att de ska börja ändra sina regler utefter dina önskemål. Även om jag misstänker att du kommer att bli ombedd att starta en egen grupp istället :)
Det fungerar kanske om det är en liten förening. Men om det är en grupp med 4000 medlemmar det är frågan om så fungerar ju inte riktig den logiken längre anser jag. Ett lämpligare namn än Gravel Bike Sweden borde istället vara Kalle och Pelles gravelförening om det nu ska vara toppstyrt.

Regler måste såklart i viss mån finnas, om man inte vill ha total anarki. Min poäng är att oavsett vem som skrivit dem så måste medlemmarna/medborgarna sluta upp bakom dessa för att organisationen/samhället ska fungera.

Diogenes

Aktiv medlem
Jag skitar i alla regler och kör min gravel med slang ( MTB också förresten ).
Jag hatar "mjölk" i mina fina hjul ( som är tubeless ready :-) ) och på mina kläder när NÅT händer .
"Punkar" sällan , men om , då älskar jag stanna i naturen och fixa ( eller byta ) slang :-)
Du gör såklart som du vill men slang är inte GBS-korrekt … sen admin upptäckte slanglöst.

jarek996

Aktiv medlem
Om jag punkar , då punkar jag 3 gånger under en vecka . Efter det har jag ca 3 år utan punka !
Har tubdäck på min racer och där fyller jag lite Caffelattex (Effetto Mariposa) . Caffelatex är vegansk !

Bikzz

Aktiv medlem
Och för varje dag som går blir jag mer och mer benägen
att "citera" Cato:

"För övrigt anser jag att Facebook och Linkedin bör förstöras."

/Fedde
Why ? Det är väl bara qul att läsa alla idiotiska kommentarer som folk vräker ur sig överallt. Grejjen är att man måste vara smart nog att skratta åt 99.37% och sen lära sig av resten ---

lundatok

Aktiv medlem
Jag gjorde fel?
Screenshot_20210520-110704_Facebook.jpg

lundatok

Aktiv medlem
Precis, eftersom de har 10 rundor för hela Stockholm, varav jag kört det mesta nära Södermalm.

Jag försökte tacka och vara artig men det var tydligen fel?

kroem

Aktiv medlem
Precis, eftersom de har 10 rundor för hela Stockholm, varav jag kört det mesta nära Södermalm.

Jag försökte tacka och vara artig men det var tydligen fel?
du får lägga upp en bild om hur du tagit en "underbar runda" (WOW SOL OCH GRUS!!!11) och sett massa örnar så är du inne i värmen igen.

Manurhin2

Aktiv medlem
du får lägga upp en bild om hur du tagit en "underbar runda" (WOW SOL OCH GRUS!!!11) och sett massa örnar så är du inne i värmen igen.
Nja, ät upp dig 20 kg först. Dom ska dessutom vara på rätt ställe på kroppen.
Det vore intressant med ruttdata från en tur med järngänget, tror inte dom snittar 35 iaf🤔

DarkMatter

Aktiv medlem
Nja, ät upp dig 20 kg först. Dom ska dessutom vara på rätt ställe på kroppen.
Det vore intressant med ruttdata från en tur med järngänget, tror inte dom snittar 35 iaf🤔
Vad är egentligen en rimlig snittfart på grus (undre och övre gräns?) ?
Tror sällan jag snittar över 22....

freddag

Aktiv medlem
nån som kan förklara för en trög vad grejen är med örnarna? tranorna är jag med på.

avslut.jpg

lundatok

Aktiv medlem
Sorry för att jag är heeeeelt off topic nu, men på 3 timmar hinner man långt. Har du varit på Järvafältet?
Nej, och det fanns en intressant runda som gick dit upp men mycket var sånt som jag redan cyklat. Anmärkte på att "det inte var mycket nytt" vilket så klart var fel.

Sen hade jag inte tittat på en YT-film om hur deras webb funkade.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer