Gravel-hjul DT Swiss C1800 eller HUNT 4 SEASON x-wide?

ponx

Aktiv medlem
Skulle behöva köpa nya hjul till min Trek Checkpoint ALR 4. Jag är ute efter något runt 3-4K för pendling och lite bikepacking och grusåka. Kör nu med bontrager 700c som kom med och 45mm däck och jag ska köra med 42mm-däck under hösten för att kunna få på skärmarna.

Har kollat lite budgetalternativ och fastnat för de två exemplen nedan (sen tog ork och tid slut). Är Hunt något att ha? Såg någon youtuber som antydde att de haft lite kvalitetsproblem.

Min prio är att ha problemfria hjul som håller sig raka, vikten är inte så viktig. De måste klara 120kg (bikepacking).

290€

379€

Om någon har ett annat alternativ så tar jag gärna emot tips.

mzi

Aktiv medlem
Du kan ju kolla på slowbuild och wheelproject och se om det är någon konfiguration som du blir lite gladare av.

ponx

Aktiv medlem
Jag är glad nog av konfigurationen från både dt swiss och hunt Så länge jag slipper rikta hjulet varje dag jag ska från jobbet så är jag nöjd.

Men jag lutar nog åt dt swiss så har jag hjulen nästa vecka och så kan jag beställa lite annat när jag ändå ska pynta frakt.

Pfaff

Aktiv medlem
Jag har kört med Hunthjul på flera cyklar i 6-7 år nu, både i 700 och 650, landsväg och grus, med och utan skivor, med och utan slang och inte haft några som helst problem med lösa ekrar, skeva eller spruckna fälgar. Dock ett lagerbyte på ett bakhjul.
Om de fortfarande är prisvärda efter Brexit vet jag inte.
Jag har även ett par enklare DThjul för vinterbruk på grushojen. De rullar de med men är tyngre än Hunthjulen.

Köp & Sälj

Topp