Gravel runt söderbysjön; skärpning

attbresinhand

Aktiv medlem
Efter att ha sett videon i andra tråden måste jag nog backa från det här påståendet. Stigen innan Vissvassbacken är nog inte halal.
Halal (حلال, ḥalāl, halaal) är benämningen på vad som är tillåtet inom islam och omfattar allt mänskligt handlande. Motsatsen till halal är haram. I icke-muslimska och/eller icke-arabisktalande länder förknippas termen oftast med reglerna om tillåtna livsmedel.
Från wiki. Själv är jag djurvän men det är en annan tråd.

Stumpy

Aktiv medlem
Nej det var det jag misstänkte.. Och även skrev om i mitt inlägg. Just den biten kändes jäkligt mysko att hoja på, vilket de flesta inte gjorde utan gick med hojarna.
Har förirrat mig in på den stigen någon gång. Känns OK i början, men sedan blir det väl tekniskt för mig på CX. Inget man frivilligt väljer och ffa inte leder ut andra på.

Foxis

Aktiv medlem
Halal (حلال, ḥalāl, halaal) är benämningen på vad som är tillåtet inom islam och omfattar allt mänskligt handlande. Motsatsen till halal är haram. I icke-muslimska och/eller icke-arabisktalande länder förknippas termen oftast med reglerna om tillåtna livsmedel.
Från wiki. Själv är jag djurvän men det är en annan tråd.
Så vad Diogenes menar är att man ska undvika att äta stig där?
Det är väl ett bra råd men borde praktiseras överallt.

H.

Aktiv medlem
Berg är ju ett inte helt ovanligt efternamn. Får man heta Sten i förnamn då?

Eller Stig Stenmark kanske?

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer