Greenbenefit Förmånscykel erfarenheter

Någon här som har erfarenhet av Greenbenefits?

Jag beställde mig en cykel och ett Thule Velocompact 3. Cykeln var helt ok, alla delar fanns m.m. enda där var att dom hade tagit i för kung och fosterland när dom monterat på hjulen. Men när jag öppnade kartongen med cykelstället och skulle montera ihop det, så upptäcker jag att alla 3 armar saknas i kartongen. Så jag mailade in på deras reklamations mail och ringde. men nu snart 3 veckor senare har jag fortfande inte hört något om hur det gå med det. Stället är ju obrukbart och det är strax semester med plan att ta med cyklar.

Är det någon annan med erfarenheter från denna leverantör?

/Kalle

Vet inget om företaget. Om Thule har gjort fel kanske det är värt att kontakta dem direkt? Vad de än svarar kan man återge till återförsäljaren så de vet att man är på. Inte omöjligt att återförsäljaren väntar på svar från Thule (där de kanske gått på semester). Semestertider saktar ner allt.

Vet inget om företaget. Om Thule har gjort fel kanske det är värt att kontakta dem direkt? Vad de än svarar kan man återge till återförsäljaren så de vet att man är på. Inte omöjligt att återförsäljaren väntar på svar från Thule (där de kanske gått på semester). Semestertider saktar ner allt.
Jag kontaktade Thule och de hänvisade bara till inköpsstället. Häromdagen nästan 3 veckor efter jag anmält att det saknades grejer, så gjorde jag ett inlägg på deras FB sida, det tog 1 timme innan dom hade raderat inlägget och tagit bort möjligheten för besökare att kunna göra inlägg.

Med min foliehatt på mig och med hänvisning till olika konspirationsteorier konspirerar jag att Thule tror att återförsäljaren norpat ur ditt paket, och återförsäljaren tror du norpat ur ditt paket och att det är för mycket semester för att de ska jaga det egentliga problemet. Du kanske kan låna armar tills det löst sig? Annars får du väl bunta ihop cyklarna på stället och visa på youtub hur Thule tänkt att du ska använda deras produkt. *ironi* Vore väl bra om du slapp hålla på med ARN, men bra att samla bevis kring ditt paket ifall att. Hur exakta har de varit med transportvikten, t.ex. Går det att se om paketet var lättare än det borde varit? Har paketet blivit omtejpat? etc. (ni som vet fyll på vad man kan tänka på)

Hälsingland

Aktiv medlem
Någon här som har erfarenhet av Greenbenefits?

Jag beställde mig en cykel och ett Thule Velocompact 3. Cykeln var helt ok, alla delar fanns m.m. enda där var att dom hade tagit i för kung och fosterland när dom monterat på hjulen. Men när jag öppnade kartongen med cykelstället och skulle montera ihop det, så upptäcker jag att alla 3 armar saknas i kartongen. Så jag mailade in på deras reklamations mail och ringde. men nu snart 3 veckor senare har jag fortfande inte hört något om hur det gå med det. Stället är ju obrukbart och det är strax semester med plan att ta med cyklar.

Är det någon annan med erfarenheter från denna leverantör?

/Kalle
Vad säger dom när du ringt och frågat om en lösning?

ooms

Aktiv medlem
Tolkar jag deras reklamationsformulär rätt så beror tiden det tar att hantera en reklamation på vilket ”förmånspolicyavtal” din arbetsgivare tecknat.
Sedan antar jag att de primärt bara är en förmedlare av cyklarna, och aldrig hanterar dem fysiskt. Så i princip bara ytterligare en aktör som komplicerar det hela.

Tolkar jag deras reklamationsformulär rätt så beror tiden det tar att hantera en reklamation på vilket ”förmånspolicyavtal” din arbetsgivare tecknat.
Sedan antar jag att de primärt bara är en förmedlare av cyklarna, och aldrig hanterar dem fysiskt. Så i princip bara ytterligare en aktör som komplicerar det hela.
I avtalet finns det inget om detta alls, men idag fick jag iallafall mailadressen till den vi skrivit avtalet med. Tror dom förmedlar åt Elcykelpunkten då det är samma ägare och kontraktet var påskrivet av en där.

Rätt intressant att dom aktivt går in och raderar mitt inlägg hela tiden. Nu la jag upp det igen.

1657719892930.png

Ja för ca 3-4 veckor sen kom grejerna jag saknade, dock efter semestern så cykeln blev kvar hemma. 😞 Så jag hoppas med den erfarenheten att inget händer med cykeln om det ska ta flera månader att få hjälp.

Topp