(ot) pfaff, det står var och en fritt att läsa på själv. tydligen har han testat även en tredje produkt från mucoff, med förfärligt resultat även där.
"It is worth remembering that all M-O lubricant tested to date (their 3 top lubricants) have recorded frankly astounding wear rates"
det framgår att mucoffs produkter är optimerade i en maskin som skjuvar metall mot en trumma, och får förmodas därmed ha god filmbärande förmåga. vad som fejlar för dessa produkter i kerins mera irl-lika test kan man definitivt fundera på, en faktor är möjligen att den smuts och damm han tillsätter fastnar i smörjet på ett ogynnsamt sätt.
haft en del direktkontakt med mannen ifråga, och han svarar länge och utförligt på frågor och synpunkter. mitt intryck är definitivt att han är ärlig i sin mission, men sen kan man diskutera vilka faktorer som spelar in.
t ex för hårdvax blir det en automatisk rengöring av kedjan varje gång man doppar. om man gör rent kedjan på motsvarande sätt varje gång man applicerar droppsmörj, vad blir resultatet då..?
för mig är det intressantaste testet han gör körning nr6, som går i rena förhållanden efter kraftig nedsmutsning i nr5. rensar det upp sig i det läget, eller sitter skiten kvar och slipar vidare? ett antal högprofilerade smörjor misslyckas här, t ex nfs för att bara nämna ett exempel.
muckoffs smörjor tar sig inte ens igenom de inledande lätta testerna innan kedjan är utsliten. och happy handlar vill jag understryka om att bibringa varandra dylika resultat.
något är uppenbart allvarligt fel med dessa smörjor.
Latest new 43 – Muc-Off Files Part 1! Good morning dear low friction peeps and welcome to the first latest news from this project week. Recently I was finally able to have a call with Muc-Off R&D lab to hopefully do a deep dive discussion to understand a number of mysteries re M-O and their...
zerofrictioncycling.com.au