Säl var ett nytt grepp på midsommarbordet.Javisst.
Cyklade, sen säl, nypotatis, jordgubbar med ovispad vispgrädde, Amaretto och Absinth i perfekt balans.
Du hällde inte nubben i ölglaset?Vi åt sill lax och egenolad potatis med nubbe o öl vid odlingslott i Enskede...mysigt värre![]()
Säl var ett nytt grepp på midsommarbordet.
Men smaken är ju som baken![]()
Vi åt sill lax och egenolad potatis
Det var alldeles för varmtJada.
Visa bilaga 563400 Visa bilaga 563401
Och idag 10 mil landsväg på tomma vägar. Konstigt, mötte inte en enda cyklist.
Det var alldeles för varmt![]()
29 grader här i Stockholm...cykla vid de temperaturerna tar nog livet av mig..Kan aldrig bli för varmt.
Jag tänker att egenollad är att föredra jämfört alternativetI ordet innan potatis saknas antingen ett L eller ett D...det ena alternativet låter rätt gott, det andra kanske inte lika aptitretande.
Några få dagar på året det är riktigt skön temperatur. Gäller att njuta.
Ryska armen ?
Fågelinfluensan då? Tänkte inte Siv på den?Vår katt Siv åt nyfångad fågel till midsommarlunch.
Visa bilaga 563423
Inte den här gången ...Du hällde inte nubben i ölglaset?![]()
Jo. Jag testade att göra det igår.29 grader här i Stockholm...cykla vid de temperaturerna tar nog livet av mig..
Varför tog du av pulsbandet? Det lär väl tåla vatten.Av med pulsbandet och strumpor,
Vilken härlig väg!Skånsk midsommar med de närmsta. Dottern behövde allergimedicin så jag tog på mig att cykla till Maxi en mil bort. Väl hemma igen visade det sig vara nässprayen och inte tabletterna som hon behövde, så det var bara att hoppa på cykeln igen. Inte att jag klagar direkt..
Visa bilaga 563447
Det var inte så att du köpte fel allergimedicin av "misttag"....Skånsk midsommar med de närmsta. Dottern behövde allergimedicin så jag tog på mig att cykla till Maxi en mil bort. Väl hemma igen visade det sig vara nässprayen och inte tabletterna som hon behövde, så det var bara att hoppa på cykeln igen. Inte att jag klagar direkt..
Visa bilaga 563447
Bra fråga, när jag stannade till och fyllde flaskor i Västerås strax efteråt kunde jag knappt kommunicera med kassörskan.Varför tog du av pulsbandet? Det lär väl tåla vatten.
Stod inte hon inomhus...Bra fråga, när jag stannade till och fyllde flaskor i Västerås strax efteråt kunde jag knappt kommunicera med kassörskan.
Helt kokt i värmen.
.. och köttbullarna la vi i en välolad stekpanna ..I ordet innan potatis saknas antingen ett L eller ett D...det ena alternativet låter rätt gott, det andra kanske inte lika aptitretande.
Ditt "nick" blir lite roligt i sammanhanget kom jag just på..I ordet innan potatis saknas antingen ett L eller ett D...det ena alternativet låter rätt gott, det andra kanske inte lika aptitretande.