Hade ni trevligt igår?

123456789

Aktiv medlem
Hade ni trevligt igår?
20220624_154615.jpg

Vegan

Aktiv medlem
Hade ni trevligt igår?
Absolut. Vi lagade mat för 10 pers, våra gäster tog med sig mat för ytterligare 10 pers. Vi var 4 stycken. Fick springa en runda i morse för att överhuvudtaget kunna äta lite frukost 😵‍💫

Edit: och idag 28/6 är vi inne på 5'e dagen i rad med samma meny 🙄

Senast ändrad:

Bonzo

Aktiv medlem
Hade ni trevligt igår?
Japp. Grillat och gott sällskap hos brorsan. Höll mig dock nykter så jag avvek när resterande sällskap blev för stökiga.

Kom hem och insåg att grannarna har en karaokemaskin som de använde utomhus fram till midnatt. Nej, det lät inte särskilt bra.

Det här är Jens. Han gillar att gå på fest.
49AFA7A5-2680-4996-A37F-C16AA6D0E120.jpeg

rln

Aktiv medlem
Hade ni trevligt igår?
Jag skulle ut och ta en skogstur med cykeln men jag hade reparerat ett par cyklar så jag blev inbjuden på tiotalet sorters fisk, öl och nubbe.

Idag blev det dock över elva mil landsväg.

Piskfinne

Medlem
Hade ni trevligt igår?
Jodå, mycket trevligt! Silllunch i trädgården i goda vänners lag, sen grillning framåt kvällen, och här måste jag slå ett slag för allroundmarinerat stekfläsk som lite tillbehör för de som inte testat det, ryker och brinner bra på grillen men smakar fantastiskt.

Mange.

Aktiv medlem
Hade ni trevligt igår?
29 grader här i Stockholm...cykla vid de temperaturerna tar nog livet av mig..
Jo. Jag testade att göra det igår.

Jag fick stanna och fylla flaskorna dubbelt så ofta än planerat då en gick åt att hälla över mig hela tiden.
Stannade även och badade efter 2/3 för att få svalka lite. Av med pulsbandet och strumpor, sen hoppade jag i med bibs och underställströja, riktigt skönt.
På slutet blev jag inte ens svl av motvinden.
Att cykla mälaren runt på årets varmaste dag var inte den där behagliga upplevelsen jag sett fram emot.

SIE

Aktiv medlem
Hade ni trevligt igår?
Skånsk midsommar med de närmsta. Dottern behövde allergimedicin så jag tog på mig att cykla till Maxi en mil bort. Väl hemma igen visade det sig vara nässprayen och inte tabletterna som hon behövde, så det var bara att hoppa på cykeln igen. Inte att jag klagar direkt..
7EFC0FA1-405A-4CAA-94CA-8E067F50C12F.jpeg

WSMC

Aktiv medlem
Hade ni trevligt igår?
Skånsk midsommar med de närmsta. Dottern behövde allergimedicin så jag tog på mig att cykla till Maxi en mil bort. Väl hemma igen visade det sig vara nässprayen och inte tabletterna som hon behövde, så det var bara att hoppa på cykeln igen. Inte att jag klagar direkt..
Visa bilaga 563447
Det var inte så att du köpte fel allergimedicin av "misttag".... :giggle:

HåkanC

Aktiv medlem
Hade ni trevligt igår?
I år blev det Midsommarfirande Extra Allt med fantastiskt väder och efter två års pandemiuppehåll.

Gästerna kom redan på tors em/kväll, inkl några från Schweiz, som avtalat hade de med sig middagen, lax som grillades och åts på altanen, för vår Midsommarlåda från Gårdssällskapet levererades efter 21:30

Midsommarafton började med frukost utomhus, sedan ett par timmars cykling i delar av Mörksuggejaktspåret och/eller bad var det dags för Midsommarlunch med flera olika sorters sill, utöver det i Midsommarlådan. Lokala drycker och flera av de tidigare uppräknade nubbarna.
Efter några timmars återhämtning kom jordgubbstårtan fram till kaffet innan det var dags för stångresning
7232979.jpeg

Kvällen avslutades med ännu en sen middag bestående av grillning av grönsaker + Midsommarlådans grillbara delar, mer grönsaker, sallad och potatis. Till det dracks det lämpliga drycker

På midsommardagen blev det Kyrkbåtsrodd efter en tidig(?) frukost
hotell-mora-parken-top-03.jpg

Baddags efter det, redan riktigt skön badtemperatur trots den djupa sjön.
Resten av dagen var lugn och avslutades med ytterligare en sen middag utomhus, det blir snabbt en vana dessa varma kvällar. Alla måltider sedan tors lunch har nu ätits utomhus.

Visst är det lätt att "gnälla" på den ovanliga värmen men denna Midsommar efter två års pandemi och med långväga gäster kommer sent att glömmas!

Topp