Haffad av snuten?

Bogey

Ny medlem
Haffad av snuten?
Tanken slog mig att vi som cyklister faktiskt måste hålla hastighetsbegränsningarna... är det någon som blivit fasttagen av polisen? I sverige eller utomlands och vad hände?

Haffad av snuten?
Jag har blivit tillsagd av en polis att jag cyklade för fort. Det var på gågatsdelen av götgatan. När jag frågade hur fort man får cykla blev svaret "gångfart". Men jag fick ingen bot.

Haffad av snuten?
Fasthållen och utskälld av polis när jag city-trialade lite för ett par år sedan. "Vårdslöst beteende" eller "Framkallande av fara" eller något annat luddigt vill jag minnas kom ur hans mun. Han var verkligen förbannad. Nån bot blev det inte.

Haffad av snuten?
Frågan har diskuterats flitigt här på happy under våren. Flera har åkt dit, om ej pga fortkörning. Men det finns annars gott om andra regler man kan bryta mot som cyklist. Enkelriktat, högerregel, rödljus, osv.

Och de som åkt dit har fått pröjsa ganska saftiga böter.

Haffad av snuten?
Det var en artikel i DN idag som cykeltrafikanters framfart och åtgärder. Egentligen handlade artikeln om att polisen avsatt 17 poliser att bråka med lagbrytande cyklister. Framgångsrikt tydligen. Uppenbarligen.

Haffad av snuten?
pean skrev:
-------------------------------------------------------
> Det var en artikel i DN idag som cykeltrafikanters
> framfart och åtgärder. Egentligen handlade
> artikeln om att polisen avsatt 17 poliser att
> bråka med lagbrytande cyklister. Framgångsrikt
> tydligen. Uppenbarligen.

I STHLM?
Tvivlar på att det händer här i umeå ;)

Haffad av snuten?
Jag brukar dra manuals nerför backen från odenplan till sveavägen i bussfilen... Sjukt skoj. Utsätter ingen för fara. Men polisen gillar det nog inte.

Haffad av snuten?
Jagad av snuten har jag blivit men eftersom jag hade cykel och de körde bil kom jag undan. De ville antagligen åt mig för att jag saknade lysen (det här hände i Uppsala där de är extra anala angående den punkten). Att det cyklade/vinglade en pissfull studentjävel, han kunde knappt hålla balansen, fem meter bakom mig tycktes inte störa dem.

Breaking the law
Breaking the law

Haffad av snuten?
Lejonkungen tränade på motorväg i I90 knyck för några år sedan och Italienska polisen var inte så munter tills de såg vem det var på cykeln.

Undrar om Kling o Klang varit lika lena i munlädret?

Haffad av snuten?
Fått ett par varningar i Linköping. Bl a av en polis på cykel som körde ifatt mig för att säga att man inte fick cykla på gågatan. Sen cyklade han vidare...

Bästa jag har sett var en cykelpolis i Linköping som jagade en kille som sprang. När han var ett par meter från "boven" kastade han sig av cykeln och försökte slänga den på "boven". Det gick inte så bra och polisen blev liggande i gräset bredvid cykeln ett tag. Såg skitdumt ut. Speciellt som polisen såg ut att ha ätit några munkar för mycket... :P

Haffad av snuten?
En högfärdig fransk polis kommenderade mig att sluta att cykla på trottoraren i les gets. Klockan var väl runt åtta på kvällen och det var inte mycket folk ute. Mycket fånigt.

Den andra polisen som var med honom flinade i bakgrunden...

merde, saloup! (det sade jag iofs inte högt ;) )

Haffad av snuten?
Jo, vi får väl vara tacksamma för att poliserna fått Crescent Edge att cykla på. Jag misstänker att de (hojarna) är sponsrade av någon budfirma, som vill säkerställa att poliserna inte är snabba nog att hinna ikapp deras cykelbud.

Haffad av snuten?
Känner Italienska polisen till vem Lars Leijonborg är?

Miss Lycka skrev:
-------------------------------------------------------
> Lejonkungen tränade på motorväg i I90 knyck
> för några år sedan och Italienska polisen var
> inte så munter tills de såg vem det var på
> cykeln.
>
> Undrar om Kling o Klang varit lika lena i
> munlädret?

Haffad av snuten?
Jag tror att italienska polisen är mer medveten om vem denna lejonkung är... Han cyklar nog bra mycket snabbare än Lars antar jag.

Batistuta1.jpg ht=500

Tillbaka
Topp