Häggs, hur levereras cyklarna (Kona Dew Deluxe)?

abaader

Ny medlem
Hej

Är på väg att köpa en Kona Dew plus 09:a från Sportson för 5195:- (självklart monterad o klar) men såg så att Häggs har en Kona Dew deluxe 08 för nästan exakt samma pris.

Min fråga är: Vet någon om cyklarna från Häggs skickas monterade / injusterade (såsom Erlan cykel tex skriver på sin hemsida) så man bara behöver vrida styret rätt, montera pedaler och sen köra?

Senast redigerad av en moderator:
Varför inte ringa Häggs och fråga? Eller så PM:ar du Sivert ( Häggs ) här på forumet.

s skrev:
-------------------------------------------------------
> Varför inte ringa Häggs och fråga? Eller så
> PM:ar du Sivert ( Häggs ) här på forumet.

Jo jag tänkte att de inte hade påsköppet och blir det nu affär med Sportson så ska jag avsluta den imorgon tänkte jag

Jag köpte en hoj ifrån Häggs för några månader sen. Den kom med bussgods i en låda.
Fick montera pedaler, sadel, framhjul och styre. Kan ha varit något mer men inte vad jag kommer ihåg.

Hur var det med växel o bromsjustering? Fast det kanske är sånt man ändå ska lära sig att fixa själv...

abaader skrev:
> Hur var det med växel o bromsjustering? Fast det
> kanske är sånt man ändå ska lära sig att fixa
> själv...

Definitivt något du måste lära dig att fixa själv.

Då jag köpte hoj (coilern) av hägg så hade han plockat upp cykeln ur kartongen, provmonterat allt och kollat växlarna å så. sedan tagit isär de som behövdes och packat ner den igen.

Men ring till han då det finns tid. Se gärna till att du har lite tid på dig... han är väldigt snackglad :-)

abaader skrev:
> Hur var det med växel o bromsjustering? Fast det
> kanske är sånt man ändå ska lära sig att fixa
> själv...

Det brukar krävas efterjustering när du kört några timmar i alla fall.

Du hittar allt du behöver veta under läsvärt, på http://www.sheldonbrown.com eller http://www.parktool.com

Har kört min några timmar nu, har inte behövt röra växlarna ännu, bytte dock till andra hjul och bromsar direkt när den kom hem.

Tror inte att det är några problem med att lösa garantiärenden men cykeln måste nog ner till affären om det är något större.

Har kört på min cykel från Häggs i snart ett halvår, har inte behövt justera något alls, bara bytt ett par bromsklotsar som slitits ut under vinterns sladdande. Pedaler, styre, framdäck och sadel måste förstås monteras, men det är gjort i en handvändning.
Sivert är grymt trevlig, så slå han en pling och hör vad han kan göra med just Din cykel innan den skickas iväg.

Tillbaka
Topp