Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

staine

Aktiv medlem
Mnja. Pris/utseende ratio inte helt lyckad i mina ögon.
Reparera, kan knappast löna sig heller. Men ha kvar som de är, på helgerna, hemma på bakgården, skulle kanske funka. Tack för tipset iaf :)

Simon_

Medlem
Magiskt väder för pendling idag i Stockholm, soligt men ändå lite kyligt. Brukar undvika att cykla "mot strömmen" i pendlingstid, men idag blev det ändå så. Fick en tydlig påminnelse varför jag brukar undvika det när jag cyklade norrut under Tele2 Arena. En man på väg söderut bestämmer sig för att cykla om en person som i sin tur är mitt i en omkörning. Även om det är ganska brett funkar det inte med tre cyklister i en riktning och en i motsatt riktning, jag har ingenstans att ta vägen och inte han heller men han lyckas bromsa nog för att ta sig in bakom igen men inte utan att flera andra cyklister också fick parera bäst de kunde.

kvitterk

Medlem
Var så härligt cykelväder idag att jag var tvungen att ta en omväg över Djurgården på vägen hem, blev en mil extra men så jäkla värt att få glida runt Djurgården i höstfärger i skymningen. Mötte en Finlandsbåt på vägen tillbaka från Thielska. Sen när jag kom tillbaka till Söder var det mörkt helt plötsligt, glad att jag hade lampor, det var nog bara hälften av mina medcyklister som hade det.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Vägarbete startat i Galoppvägens tunnel under Enköpingsvägen. Det positiva är att de förhoppningsvis får på asfalt på den bortglömda grussträckan norr om tunneln när de är klara om ett år eller så. Tyvärr är det ganska smalt utrymme att dela på för cyklister och fotgängare bredvid bygget. Jag sätter ett par tunnslitna cykelbyxor och en borttagen ventilhatt på att det snart kommer upp en ”Cykel ska ledas”-skylt. Det är ju ändå Solna vi talar om…
Jag förlorade mitt vad! Vägbygget är redan
avetablerat och det kom aldrig upp nån skylt om att cykeln ska ledas! Grattis Solna Stad, ni kan svänga förbi och hämta de genomskinliga bibsen och ventilhatten när det passar er.

PS ni missade att få på asfalt på de 100 meter där det saknas precis norr om tunneln, men det är väl nån annan nämnd som ansvarar för den biten…DS

Vegan

Aktiv medlem
Mycket vatten längs vägen och jag glömde givetvis skoöverdrag men varmt och en lätt medvind gjorde färden angenäm. Garanterad motvind hem men kanske kan man få en glimt av septembersolen.

simson

Aktiv medlem
Dagens pendling var bra trots vinden , kantvind imorse motvind hem.
Gårdagen däremot hade en otrevlig incident vid åsögatan /Götgatan håller på att bli påkörd av en högersvängande snutmotorcykel , hen kollade lite slappt i backspegeln
vred inte på huvudet ingen blinkers hade inte jag bromsat hårt hade hen plockat mig, hens kollega stod vid Medis och hade jag inte behövt hämta ungarna så hade cyklat tillbaka å försökt få tag på pajasen.
Trodde man skulle föregå med gott exempel,
särskilt i uniform….
Mange

nieves

Aktiv medlem
Pendlade/shoppade bränsle hos Cykelcity och slaktaren. Det är fasiken vad det byggs i Stockholm, det gick inte att hitta en sträcka +1.5km där det inte var omdragning eller inskränkningar.
Vädret var superfint och Bromptonen rullade på fint.
Egentligen var det med återhämtning i fokus men men, svettig blev man.

Det blev 1 burk kolhydratspulver, 6 Türinger och 2 Welsh Dragon + 8 brön.
20210928_142847.jpg

Härlig höstmorgon idag! Vaknade dock med smärta som kommer och går i framsidan av vänster höft.Gör inte ont när jag trycker på höften. Nån som vet vad det kan bero på?

staine

Aktiv medlem
Skulle gena från Fittja till Kungens Kurva, genom Gömmaren. Inte supersmart. Men fin natur. Myrmark, berg, massvis med stenar och rötter. Hade iof cx men det hjälpte inte så mkt. Promenaden tog 45 min. Och tur man hade kompass i mobilen. :)

Mange.

Aktiv medlem
Medvindshetsade hem för att ta en cykel på tåget tillbaka till stan. Dock en annan cykel som ska till "verkstan"

Andreas38

Ny medlem
5:30 började mina 2 mil mellan Svedala-Malmö med en del dimma på landsvägen som är i princip helt mörk. På väg hem precis när jag skulle börja cykla, började regn vilket snabbt satt på regnskydd. Motvind och öppet fält och mycket regn. Blev motiverade att cykla resten av veckan när såg en en pappa med en lådcykel med två barn plus en barncykel ovanpå på landsvägen,

Har cyklar sömmar säsong sedan 2018 men känner mig glad att har cyklat hittills så läng under hösten.

staine

Aktiv medlem
mzi: jag körde rakt in ända fram till Gömmaren, sen längs stranden på norrsidan. Sen rakt över de blöta bruna vågräta strecken på kartan. Sen lite snett nordost, nån stig som hette nåt och var skyltad. Kom iaf fram exakt på rätt ställe, i 90-graders-väghörnsrondellen :)

nieves

Aktiv medlem
5:30 började mina 2 mil mellan Svedala-Malmö med en del dimma på landsvägen som är i princip helt mörk. På väg hem precis när jag skulle börja cykla, började regn vilket snabbt satt på regnskydd. Motvind och öppet fält och mycket regn. Blev motiverade att cykla resten av veckan när såg en en pappa med en lådcykel med två barn plus en barncykel ovanpå på landsvägen,

Har cyklar sömmar säsong sedan 2018 men känner mig glad att har cyklat hittills så läng under hösten.
Bra jobbat! Det är fascinerande med hur olika samma sträcka kan te sig när vädret skiftar.

Stumpy

Aktiv medlem
Mötte en matte med hund på en gata nära hemmet. Strax innan vi passerar varandra, gör hunden ett utfall mot mig. Matten försökte hala in hunden och fick stopp på den precis innan käftarna satt i min vänstervad. Snabb pulshöjning i inledningen av den pendlingen. Sedan avslutades den med att Mikaela Laurén stod i vägen i porten till kontoret. Tänkte tackla undan henne, men ångrade mig. :)

Kashedian

Medlem
Brukar inte vara såhär mycket folk en torsdag kl 9. Tar alla sovmorgon idag, eller har folk fått bättre villkor för att lockas tillbaka från hemarbetet? 😂

Bilagor

• DSC_0096.JPG
    DSC_0096.JPG
    967.3 KB · Besök: 61

Peth

Aktiv medlem
Omledningen av Magelungsvägens cykelbana vid Bandhagen, är det Sveriges just nu sämsta omledning? Ref gårdagens omvägspendling.

Idag var det fint värre! Uppe långt innan tuppen och omvägspendlade med trevligt sällskap. Sen blev det frukost på CircleK – randostyle.

Peth

Aktiv medlem
Är det en omledning öht? Är det inte bara avstängt?
Nejdå, det finns lite skyltar som leder en upp för en grusbelagd backe med 15% snittlutning och sedan genom nåt mörkt skogliknande område med nåt sorts underlag som en gång i tiden kanske varit asfalt. Skakvarning deluxe.

Det gick att cykla både uppför och nerför backen, men tror inte att den genomsnittlige cykelpendlaren gör det.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer