Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Akronym

Aktiv medlem
Fin pendling i soluppgången imorse.
20211017_073037.jpg

MrSthlm

Aktiv medlem
Helt klart. Beror på en bra mix av två saker som sverige saknar tror jag, cykelkultur och fungerande cykelinfra.

Ja, cykling har väl länge varit betydligt större i Danmark jämfört med Sverige. Lite som längdåkning i Norge.

Däremot är min känsla att cyklingen i Sverige är på frammarsch.

Trafiksäkerhetsmässigt är det väl så att Danmark åtminstone rent generellt har bättre och fler cykelvägar än i Sverige vilket möjligen påverkar en del också. Men visst underlättar det att cykling mera är en folksport i Danmark vilket sannolikt gör att bilisterna åtminstone generellt är bättre att ta hänsyn eftersom så pass många av bilisterna cyklar regelbundet själva. Cyklar är ett accepterat transportmedel i Danmark medan i Sverige svär man åt dem (för att hårdra, finns mängder av undantag som tur är).

Senast ändrad:

Mediokern

Aktiv medlem
Fin morgon om än lite kall.
Fick häng på tre snabb-cyklister på Skanstullsbron norrgående.
Blev klungkörning hela Götgatan fram till Slussen där vi tog olika vägar.
I slutet på Guldbron hamnade jag före en av dem som sen låg på min rulle fram till Slottet där cyklisten drog om och försvann i fjärran.
Tack för pulshöjaren och en bra start på dagen (y)

NotReallyGunde

Aktiv medlem
Frisk vacker morgon. lite släpp vid Ängbyplan där det låg lite divätesyre som en hal matta. Annars otroligt vackert på Tranebergsbronskrönet när solen låg precis bakom en kyrka. Mycket folk på Norr mälarstrand

simson

Aktiv medlem
Intressant morgon, nu är det ju helt mörkt när jag cyklar å fortfarande försvinnande få som har belysning eller tillräcklig sådan iallafall men det intressanta var tre såna här muppar som sammanstrålade i slutet på götgatsbacken/ Hornsgatan , två kom uppifrån Götgatan och en från vänster på Hornsgatan alla tre körde mot rött , jag låg 10m bakom uppifrån backen och fick grönt efter dem , de höll på att krocka, hen från Hornsgatan passerade i mellan de båda andra och plötsligt stod de still mitt ute i körbanan för bilar, det gick ju bra men liiiite trafikvett hade varit bra, det visade bara att sista idioten är inte född än.
Mange

Ilritorno

Aktiv medlem
Väldigt kallt. Men lyckats klä mig rätt. Kanske lite varmt på utvägen, lättade på några plagg så blev perfekt på hemresan. Förutom om händerna. Tog fram min tjockare handskar, men de var inte nog. Blev till att beställa två par nya nu. Få se om det hjälper, elände att ha känsliga fingrar.

Blev läskigt på hemresan när ett rådjur i raketfart skuttade ut framför mig på Orhemsvägen, precis när låg och pumpade i hög fart och framförallt fick möte med en bil. Alla tre ekipagen klarade sig vart fall till synes helskinnade från händelsen.

kvitterk

Medlem
Första pendlingen för veckan. Härligt krispigt och önskar att det kunde vara så här varje morgon nu. Men kallt, frost i gräset och 2 grader ute när jag gav mig iväg. Hade inte tänkt sätta på vinterdäcken än på en månad eller så.

Mediokern

Aktiv medlem
Krispig pendling även för mig. Med tjockare handskar och lager på lager var det på det stora hela en rätt angenäm tur genom stan.
Åkte senare hemifrån idag. Slapp böka med lampor, men å andra sidan mycket mer folk ute.

MrSthlm

Aktiv medlem
Ja, skulle jag börja lista olika typer av hat-övningar så tror jag att jag har en topplista klar för mig
- Stretchövningar
- Bålövningar
- Knäböj (mest för att det är världens överlägset tuffaste/effektivaste övning)
- Roller, gummiband etc
- Alla ligga på golvet och kräla övningar, har lite svårt för det men inget jag är stolt över, yoga går in här.
- Magövningar (man får göra en miljard reps, helst vannan dag vilket bara leder till skavsår eller i värsta fall ryggont)
- Vader, samma sak här, många reps med diffus muskelkontakt, tråkigt (dock den minst tråkiga av ovan listade)

Finns det några kroppsdelar kvar nu? 😁

Senast ändrad:

AdamLR

Aktiv medlem
Edit 2021-11-27: polisen har nu hittat cykeln.

Gårdagens pendling skedde med tåg eftersom någon hade stulit cykeln ur källarförrådet. Beklagade mig på möte efter lunchen och lagom till eftermiddagsfikat hade jag redan blivit lovad en ny cykel av en kollega som har "alldeles för många cyklar som står och skräpar".

Inte värt en egen "stulen"-tråd, men om någon snubblar över en blå Crescent Starren Sport från 2003 med sprillans nya Protek Cross-däck kan ni ju PM:a. Stals i Södertälje. Känd från dessa inlägg:

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
Gårdagens pendling skedde med tåg eftersom någon hade stulit cykeln ur källarförrådet. Beklagade mig på möte efter lunchen och lagom till eftermiddagsfikat hade jag redan blivit lovad en ny cykel av en kollega som har "alldeles för många cyklar som står och skräpar".

Inte värt en egen "stulen"-tråd, men om någon snubblar över en blå Crescent Starren Sport från 2003 med sprillans nya Protek Cross-däck kan ni ju PM:a. Stals i Södertälje. Känd från dessa inlägg:

Jag har förvarat olåst cykel i källarförråd för 10 år sedan, gick åt h-vete och allt de tog var just cykeln. Källarförråd är ofta ett stort skämt och varenda jäkla buse verkar ha tillgång till koder och/eller nycklar. Nu för tiden har det tydligen t.o.m. blivit inne att idka narkotikahandel i källarförråd samt tvättstugor, toppen, då har det gått ganska långt kan jag tycka men där är vi nu.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer