Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

MrSthlm

Aktiv medlem
Hahaha, jag måste blivit omkörd av samma person igår. Yvig känns som en bra beskrivning.

Nästa gång kommer jag tagga ner och förhoppningsvis får jag ingen busvissling rakt i örat, var mörkt i går (runt 17:45) men så här i efterhand misstänker jag att han inte är riktigt frisk mentalt eller kanske något sliten i knoppen av missbruk och sådant (obs: gissning/spekulation). Det är ju rätt kul med lite profiler också? Roande dock att han trycker på hårt så in i h-vete. Men cyklar yvigt, brett, dominant framfart "här kommer jag" både så det märks och hörs. *skratt* Om han minns mig kan det dock bli lite roande. ;-) Jag är knappast hans favorit just nu.

Senast ändrad:

mtbkr

Aktiv medlem
Nästa gång kommer jag tagga ner och förhoppningsvis får jag ingen busvissling rakt i örat, var mörkt i går (runt 17:45) men så här i efterhand misstänker jag att han inte är riktigt frisk mentalt eller kanske något sliten i knoppen av missbruk och sådant (obs: gissning/spekulation). Det är ju rätt kul med lite profiler också? Roande att dock att han trycker på hårt så in i h-vete. Men cyklar yvigt, brett, dominant framfart "här kommer jag" både så det märks och hörs. *skratt* Om han minns mig kan det dock bli lite roande. ;-) Jag är knappast hans favorit just nu.
Det sista jag såg av honom var att han försökte klämma sig förbi två på räsercyklar som låg nere i bocken mellan Abrahamsberg och Brommaplan. Med möte såklart. Han måste haft bra puls...

MrSthlm

Aktiv medlem
Det sista jag såg av honom var att han försökte klämma sig förbi två på räsercyklar som låg nere i bocken mellan Abrahamsberg och Brommaplan. Med möte såklart. Han måste haft bra puls...

Han cyklar i rent ursinne. Vi måste ge honom ett smeknamn. 😁 Han har verkligen tävlingsinstinkt, det måste jag ändå respektera. *LoL*. Faktum är att jag får lite flashback till någon händelse för ex antal år sedan (över 10 år sedan), kan eventuellt varit samma, då blev jag omkörd av en frustande a-lagare (tyckte jag varje fall) på en stor jäkla retro damcykel uppför någon av broarna och han gav mig någon förnedrande gest när han körde om mig. *LoL* Undrar om det eventuellt kan vara samma, han cyklade också brett och yvigt. Det här var dock en något modernare cykel vad jag kunde skymta. Vem vet, han kanske kunde varit världsmästare nu i någon sport om han valt en annan väg i livet.

Senast ändrad:

Miss Lycka 2.0

Aktiv medlem
Nästa gång kommer jag tagga ner och förhoppningsvis får jag ingen busvissling rakt i örat, var mörkt i går (runt 17:45) men så här i efterhand misstänker jag att han inte är riktigt frisk mentalt eller kanske något sliten i knoppen av missbruk och sådant (obs: gissning/spekulation). Det är ju rätt kul med lite profiler också? Roande dock att han trycker på hårt så in i h-vete. Men cyklar yvigt, brett, dominant framfart "här kommer jag" både så det märks och hörs. *skratt* Om han minns mig kan det dock bli lite roande. ;-) Jag är knappast hans favorit just nu.
Typisk lokalbefolkning!

DarkMatter

Aktiv medlem
Himlen var gul när jag startade men förvandlades till tråkigt grå länge vägen. Väta uppifrån. Men benen var pigga, åtminstone till toppen av Västerbron. Mycket angenämt.

kaffeaffe

Aktiv medlem
Joggare och löpare i cykelbanan på väg till jobbet. Jag tycker att är skitläskigt när det blir så trångt att det inte går att möta andra cyklister som färdas i motsatt riktning. Varför springer de i cykelbanan? Får de vara där? Ska de hålla till vänster och jag till höger? Jag har egentligen inget emot löpare på vägen. Det är enbart vid trängsel som det är jobbigt att ha någon med brusreducerande lurar i öronen som varken hör eller ser annan trafik

Peter G

Aktiv medlem
Färden går hemåt

Bilagor

• A5794E46-35E1-4F81-954A-990368B6EBDB.jpeg
    A5794E46-35E1-4F81-954A-990368B6EBDB.jpeg
    1.5 MB · Besök: 69

mzi

Aktiv medlem
Jag har pendlat ned på bottenvåningen idag för att ta hand om katten som har en metacarpusfraktur. Men det ser riktigt blött ut utanför fönstret. Måste har varit lite färre cyklister i Stockholm?

Peter G

Aktiv medlem
Bilvårdsfirman var super trevliga fick låna både slang och schampo 😀 Vägrade ta pengar. Förklarade att jag kommer cykla förbi flera gånger och låna vatten när jag slutat jobba.. Inga problem!
Köper med mig en kasse fika bröd nästa gång ✅

Bilagor

• C076AB96-F18C-44C1-B01E-3CD79AD26589.jpeg
    C076AB96-F18C-44C1-B01E-3CD79AD26589.jpeg
    1.8 MB · Besök: 64

MrSthlm

Aktiv medlem
Bilvårdsfirman var super trevliga fick låna både slang och schampo 😀 Vägrade ta pengar. Förklarade att jag kommer cykla förbi flera gånger och låna vatten när jag slutat jobba.. Inga problem!
Köper med mig en kasse fika bröd nästa gång ✅

Bra pendlarmonster där, vilken Merida modell är det? Ser allround ut så att du också kan ta den på sporadiska långturer direkt efter jobbet. Inte helt olik min Trek Domane AL5 som jag kör med ibland.

bearthefear

Aktiv medlem
Intressant ändå hur ens vanor har förändrats. Idag lämnade jag bilen på verkstad och insåg att det kanske var skönare att jobba hemma. Så tog en landsvägstur för första gången på ja, så länge jag minns… Hemma lagom till 8 för att starta datorn. Så hade jag aldrig gjort för ett år sen…

simson

Aktiv medlem
Torrt å fint imorse , blött på hemvägen men bara på marken från dagens regn .
Tyvärr fortfarande alldeles för många som kör utan belysning, man ser dem ”tack vare” att mötande bilisters lysen täcks / flimrar till och då fattar man att någon flaxar runt i mörkret framför sig😩😕
Mange

Peter G

Aktiv medlem
Torrt å fint imorse , blött på hemvägen men bara på marken från dagens regn .
Tyvärr fortfarande alldeles för många som kör utan belysning, man ser dem ”tack vare” att mötande bilisters lysen täcks / flimrar till och då fattar man att någon flaxar runt i mörkret framför sig😩😕
Mange
Upplever liknande situation nästa varje dag 😯

Peter G

Aktiv medlem

Bilagor

• 6A3B9B88-65C5-462C-A653-0FC5313F110E.jpeg
    6A3B9B88-65C5-462C-A653-0FC5313F110E.jpeg
    796.9 KB · Besök: 27

DarkMatter

Aktiv medlem
Skulle lufta mina bromsar och har sedan länge ett luftningsset liggande oöppnat. Stort antiklimax när den lilla tratten har annan diameter än bromshandtagets hål… fick beställa adapter.
Visa bilaga 520516
Så snart har jag rätta sättet att ventilera mina skidbromsar
Fantastisk produktbeskrivning!
Men jag hade samma antiklimax också.. fattar inte varför de inte kan slänga med den där adaptern. Det är ju inte glasklart att man behöver den och min, väldigt bra, LBS glömde också det när jag köpte luftningssettet.

Berk

Aktiv medlem
Moder Theresa-moment i morse. Erbjöd hjälp till två cyklister med cykelproblem inom 100 meter. Den ena meckade vi vägkanten, den andra ledde sin cykel. Båda tackade vänligt nej till erbjudandet.

Det här måste vara den optimala formen av altruism. Få egoboosten av att erbjuda hjälp, men slippa stå i regnet och utföra den med oljiga fingrar...

När dom tackar vänligt är det bra! Jag frågar alla på stig som har problem om dom behöver hjälp, men får intrycket att de flesta känner sig kränkt att jag tycker att dom inte kan fixa själva. Men även om man är expert kan man vara utan rätt verktyg ute på stigen. Bara helt nybörjare frågar mig då hur man losnar hjulet eller däcket.

Funderar om jag ska fortsätta fråga alla om det inte är uppskattat.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
När dom tackar vänligt är det bra! Jag frågar alla på stig som har problem om dom behöver hjälp, men får intrycket att de flesta känner sig kränkt att jag tycker att dom inte kan fixa själva. Men även om man är expert kan man vara utan rätt verktyg ute på stigen. Bara helt nybörjare frågar mig då hur man losnar hjulet eller däcket.

Funderar om jag ska fortsätta fråga alla om det inte är uppskattat.
Jag tycker att du ska fortsätta erbjuda din hjälp! Eventuellt kan man ju ändra frågan till "Har du allt du behöver?".

tmalm

Aktiv medlem
Fantastisk produktbeskrivning!
Men jag hade samma antiklimax också.. fattar inte varför de inte kan slänga med den där adaptern. Det är ju inte glasklart att man behöver den och min, väldigt bra, LBS glömde också det när jag köpte luftningssettet.
Verkligen en supertydlig och glasklar beskrivning! Själv tyckte jag det var dumt att lägga miljardes på ett luftningskit som jag kommer att använda en gång så jag köpte ett Clarks universalkit för hälften av vad shimanokittet kostar för att kunna ha till alla mina cyklar. Jättebra frånsett att det inte passar Shimano landsvägs reglage....

Edit: det är samma kit som red cykling har och enl recensionerna passar det inte SRAM heller, som jag har på MTBn. #braköp
/T

Senast ändrad:

DarkMatter

Aktiv medlem
Verkligen en supertydlig och glasklar beskrivning! Själv tyckte jag det var dumt att lägga miljardes på ett luftningskit som jag kommer att använda en gång så jag köpte ett Clarks universalkit för hälften av vad shimanokittet kostar för att kunna ha till alla mina cyklar. Jättebra frånsett att det inte passar Shimano landsvägs reglage....

/T
Om det är nån tröst så passar ju inte Shimanos egna set heller till lvg-reglage (utan adapter)

Nu börjar det bli riktigt mörkt på morgonen. Tog rygg på en kollega och åkte snålskjuts till jobbet, han kör utan stänkskärmar så blev kladdig i nyllet.

Akronym

Aktiv medlem
Skulle lufta mina bromsar och har sedan länge ett luftningsset liggande oöppnat. Stort antiklimax när den lilla tratten har annan diameter än bromshandtagets hål… fick beställa adapter.
Visa bilaga 520516
Så snart har jag rätta sättet att ventilera mina skidbromsar
Det där hände mig också när jag bytte grupp på min ena cykel. Så jag tog med den ner till min LBS som inte heller hade adaptern

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer