Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

federico

Aktiv medlem
6392ED6D-1E3F-478A-A7D9-F6AB5BE82C5B.jpeg

9 Maj

Waylost

Aktiv medlem
Sjuk motvind påvägen hem, Så pass att jag var tvungen att vända om för att köra ett segment som är i riktning mot jobbet.
Trampade ur för första gången, Behöver öka på kadensen om det ska gå nå snabbare.

Sambon undrade varför jag var sen hem…

Vippen

Aktiv medlem
Jo tack, lite krasigt... Vevlagret valde att lämna in på väg till jobbet i morse, utan någon förvarning. Gick att spänna ihop veven så pass att det gick att linka dit, och hela vägen hem, i utrarapid. Detta var vad som fanns kvar när jag kom hem:

Slut lager.jpg

Ingen idé att försöka smörja upp va?

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Lite friskt i i sida/motvinden. Långärmat kände som rätt val. Jag har lyxen att inte ha ett enda trafikljus de första 12 kilometrarna fram till Roslagstull. Sen har jag sex trafikljus på de sista två kilometrarna i innerstan, där det vanligen är röd våg och jag får stanna vid alla. Idag var det faktiskt grönt vid ett av dem. Läge att köpa en trisslott!

WSMC

Aktiv medlem
Ljummen, medvind och rätt normal.
Förutom en sak:
Var på väg att cykla förbi en bil på höger sida i rätt låg fart(gissar att personen letade parkering).
När jag kom upp i jämnhöjd med bilens baklucka/bakdörr ser jag att en liten orange triangel tänds i sidobackspegeln.
Det har kanske funnits länge, men det var första gången jag såg det.
Min gissning är att det faktiskt hjälper föraren i bilen, om det dyker upp något/någon, precis som jag gjorde.
Kanske finns det någon som har det på sin bil och kan tala om om det verkligen hjälper till.

Bilagor

• Skärmbild (43).png
    Skärmbild (43).png
    10 KB · Besök: 16

Waylost

Aktiv medlem
Ljummen, medvind och rätt normal.
Förutom en sak:
Var på väg att cykla förbi en bil på höger sida i rätt låg fart(gissar att personen letade parkering).
När jag kom upp i jämnhöjd med bilens baklucka/bakdörr ser jag att en liten orange triangel tänds i sidobackspegeln.
Det har kanske funnits länge, men det var första gången jag såg det.
Min gissning är att det faktiskt hjälper föraren i bilen, om det dyker upp något/någon, precis som jag gjorde.
Kanske finns det någon som har det på sin bil och kan tala om om det verkligen hjälper till.
Dödavinkelnvarnare. Finns i lite olika utföranden

MHGT86

Medlem
Motvind från norra Lidingö mot Stockholm - försökte haka på ett par glada men post-virusinfektionssyndromen gjorde att HR 140 kändes som max :( finns det något som funkar mot dessa jefla förkylningar barnen drar hem? är det konstigt att ha munskydd i hemmet??

NotReallyGunde

Aktiv medlem

Kashedian

Aktiv medlem
Motvind från norra Lidingö mot Stockholm - försökte haka på ett par glada men post-virusinfektionssyndromen gjorde att HR 140 kändes som max :( finns det något som funkar mot dessa jefla förkylningar barnen drar hem? är det konstigt att ha munskydd i hemmet??
Om alla hemma går runt med N95-maskar så blir ni inte sjuka. Möjligen mentalt, men det var inte ett problem (än).

Izumi

Aktiv medlem
Idag var första dagen med cykelhjälm vid pendligen. Det tog emot oväntat mycket, kanske för att det är så väldigt mycket mindre snyggt än hatt. Men dels är det väldigt mycket mer trafik på cykelvägarna än för två månader sedan och dels har min snittfart krupit upp över 20 km/h nu. Inte fort men fort nog för att slå sig ordentligt tänker jag.

DAST

Medlem
Blev kränkt av 3 st EL(motor)-cyklister i +35 km/h. Alla med den typiska stilen, upprätt sittställning, fladdrande byxben och ca 50 i kadens. En av dem med ett litet barn där bak.

Stör mig delvis på att jag inte är i form att hålla undan. (dock skulle de kunna ha potential att köra 45 km/h vilket blir tufft)
Stör mig även på att de är olagliga motorfordon som kör snabbare än mig i cykelbanan.

Övrigt en fin dag som bjöd på medvind som omväxling! :)

staine

Aktiv medlem
En bil körde ut från Älvsjö IP i hög fart, tvärnitade vid cb.
Jag safe-ade med lite vänstergir.
När jag gick in mot höger igen blev jag omkörd på insidan av en sprättig ungdom i finaste lycrastassen. Tur vi inte krockade.
Ett tips till alla, kör helst om på utsidan. En olycka kan så lätt göra ont!

Bornlikethis

Aktiv medlem
När jag gick in mot höger igen blev jag omkörd på insidan av en sprättig ungdom i finaste lycrastassen. Tur vi inte krockade.
+1 på den. Blev i förra veckan omkörd av en moped på insidan dessutom precis i en högersväng när jag kom nedför för Liljeholmsbron södergående. Det var en hårsmån från katastrof och akuten där.

Fast borde inte tipset vara - Se dig för helvete om innan du vinglar tillbaka till höger? Självinsikt…

MHGT86

Medlem
Blev kränkt av 3 st EL(motor)-cyklister i +35 km/h. Alla med den typiska stilen, upprätt sittställning, fladdrande byxben och ca 50 i kadens. En av dem med ett litet barn där bak.

Stör mig delvis på att jag inte är i form att hålla undan. (dock skulle de kunna ha potential att köra 45 km/h vilket blir tufft)
Stör mig även på att de är olagliga motorfordon som kör snabbare än mig i cykelbanan.

Övrigt en fin dag som bjöd på medvind som omväxling! :)
Snart gör Polisen en raid mot olagliga el-cyklar (alltså 25+). Jag tar min en dag i veckan ungefär när jag inte hinner duscha på jobbet men den är "spärrad" vid 25, alltså elen stänger av sig efter 25 så om du ser mig i snabbare än det vet du att jag svettas då åbäket väger 23kg. Har funderat på att ta bort spärren (då gör den cirka 45-50) men inser att risken är hög att bli prejjad av någon ilsken militant räser-pendlare från forumet 😂

simson

Aktiv medlem
Följetongen fortsätter , svaga ”medvindar” på morgonen och schysst motvind på vägen hem…
En stackare trillade (fast i pedalen ) på munkbron vid sista trafikljuset före guldbron. Frågade om han var okej och han svarade ja👍,
Han cyklade om mig på skanstullsbron med bra fart så det gick bra 😃
Mange

Senast ändrad:

WSMC

Aktiv medlem
Två gånger på vägen hem hörde jag följande ropas till mig:
-FEL SIDA.
Det är inte alla som vet att de flesta(samt där jag cyklade) cykelbanor är dubbelriktade.
Jaja, uppfriskande var det i alla fall 😄

Köp & Sälj

Topp