Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

DarkMatter

Aktiv medlem
Om den var laglig det vill säga , och det var den väl ,
ingen ”kör ” trimmat eller hur☹️
Jag vill ju tro att den var laglig. Jag har duellerat med en trimmad elcykel i samma backe men detta var inte samma.
Jag såg mig inte om när jag passerat och han det tog en stund innan han passerade mig nere vid korsningen.

Izumi

Aktiv medlem
(inte för att det var nån tävling 😜)
Det var alltid en tävling när jag vann. :geek:

Idag vann jag ett okänt antal gånger på väg till jobbet i morgonsolen. Man kan nästan tro att de flesta inte gillar sin arbetsplats så mycket och hellre stannar på solig cykelbana en stund extra måndag morgon.

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Finfin pendlingsmorgon igen. Medvind och några PR. Tycker att det borde vara läge att ta upp vägarbetet vid Ulriksdals GK igen efter typ sex månaders stillestånd, så att vi slipper de 2*100 metrarna grusrally.

federico

Aktiv medlem
DD866344-CAF4-420A-B2DC-D9BC6DE5BECF.jpeg

17 Maj

Mediokern

Aktiv medlem
Pga jobbmöte cyklade jag genom stan något senare än vanligt.
OJ vad mycket cyklister det var på väg genom stan söderifrån!

Hemvägen var minst sagt spännande:
På Karlavägen i närheten av korsningen med Sibyllegatan var det fullt blåljuspådrag och mycket personal på plats kring någon som verkade ligga i cykelkörfältet. Ville inte vara en av de muppar som "måste" stå i vägen när blåljuspersonalen jobbade så cyklade försiktigt förbi korsningen och fortsatte Sibyllegatan.
Kom fram till Kungsträdgården där det var fullt pådrag då den finska delegationen susade förbi.
På rampen från Slussen upp mot Hornsgatan var det nån mupp som i vanlig ordning var väldigt nära att köra in i mig från högra sidan cykelbanan då den prompt skulle köra om framförvarande utan att se sig för. Det gick bra trots allt.
När jag står å väntar på grönt i korsningen Folkungagatan/Götgatan hör jag hur det kommer utryckningsfordon upp ur Söderledstunneln. Jag kliver av cykeln och leder den på trottoaren en bit ned på Götgatan innan jag går ut i cykelkörfältet och fortsätter söderut. Då kommer det två polisbussar, brandkår och akutbil i fullt blås och svänger in på Åsögatan. Resten av hempendlingen gick bra.

Senast ändrad:

Moses95

Aktiv medlem
Jag stör mig på att de fortfarande inte sopat på många ställen!!!!?

Väghållningen i göteborg är lite sådär ibland. Riktigt sopigt
+1!

Jag cyklade varje dag, sen var jag en helg med cykeln i Cph, cyklade gröna stråket och har åkte vagn mer än innan. Lindholmsallén och Vasagatan är otroliga exempel på en kass lösning med klockrena förutsättningar. Sen grus på det, inte coolio av gbgstad!

staine

Aktiv medlem
Provade en (numera sällsynt) Stockholmspendling pga ärenden.
Inga detaljer men detta fantastiska, bitvis fullständigt galet ociviliserade apokalyptiska kaos måste man bara älska eller hata. Take it or leave it. Allt eller inget. Typ.
Kudos till alla er som kämpar i detta dagligen, verkligen!

zodah

Aktiv medlem
Provade en (numera sällsynt) Stockholmspendling pga ärenden.
Inga detaljer men detta fantastiska, bitvis fullständigt galet ociviliserade apokalyptiska kaos måste man bara älska eller hata. Take it or leave it. Allt eller inget. Typ.
Kudos till alla er som kämpar i detta dagligen, verkligen!
Du är bortskämd.

:-)

Men kaos är väl att ta i, däremot var det väldigt mycket cyklister Götgatan/Slussen. Ingen ide att stressa bara flyta med. Igår hann jag smita förbi innan avspärrningarna för Finska presidentbesöket. Idag inget sådant men 3 bussar i kö på Kungsträdgårdsgatan med cyklister både till höger och vänster. Man får ha bra tålamod som chaufför idag.

simson

Aktiv medlem
Har ju uttryckt min ”förkärlek” till elcyklar förut , så idag när man äntligen hamnar bakom två stycken i motvinden hemåt ,
ja då är båda lagliga och man blev tvingad att cykla om dem ….
Ska det behöva vara så 😜🤪
Mange

Fänkålsulven

Aktiv medlem
Byiga och snurriga vindar på hemvägen. Jag kom ikapp en kille på en sån där enhjulig elcykel på gruset vid Ulriksdal. Han stod helt avslappnad med armarna i kors i full fart . Jag kände att det är dags för mig att sluta gnälla över gruset…

AdamLR

Aktiv medlem
Äkta pendling i dag, d.v.s. både in och hem. Mycket cyklar ute men mestadels bra flyt. Irritationsmomentet blev i stället att jag körde om andra racerpendlare på olika ställen i innerstan, bara för att några hundra meter senare se dem framför mig. Vad har de jäklarna för hemliga genvägar?!?

Genom Hallunda/Norsborg centrum på hemvägen var det maximalt oflyt med fotgängarna: varje gång jag plingade gick de åt andra hållet än jag trott. Inget att klaga på egentligen eftersom det uppenbart är ett lågfartsområde; kunde bara konstatera att mina intuitioner svek mig konsekvent.

Kashedian

Aktiv medlem
Pyspunka hemma.. bytte slang men den andre i hushållet har tydligen gett bort vår pump till en kompis utan att fråga mig innan (!!)

Vet nån här om offentliga pumpen i Årstaberg funkar numera (den brukar inte göra det)? Annars får en happyit stå med minipump i Årstaberg imorgon och vänta på mig 🤩

RN

Aktiv medlem
Pyspunka hemma.. bytte slang men den andre i hushållet har tydligen gett bort vår pump till en kompis utan att fråga mig innan (!!)

Vet nån här om offentliga pumpen i Årstaberg funkar numera (den brukar inte göra det)? Annars får en happyit stå med minipump i Årstaberg imorgon och vänta på mig 🤩
Oklart, äter den pumpen presta?
Om jag ska vänta i Årstaberg får du nog vara där runt kvartöver sex ;)

/R

Kashedian

Aktiv medlem
Oklart, äter den pumpen presta?
Om jag ska vänta i Årstaberg får du nog vara där runt kvartöver sex ;)

/R
Kvartöver sex läser jag DN i sängen 😅 blir väl och stoppa första bästa cyklist som ser ut att vara kittad om stadens pump skulle faila.

Men du får gärna testa pumpen på morgonen om du hinner så behöver jag inte promenera dit i onödan!

Senast ändrad:

RN

Aktiv medlem
Kvartöver sex läser jag DN i sängen 😅 blir väl och stoppa första bästa cyklist som ser ut att vara kittad om stadens pump skulle faila.

Men du får gärna testa pumpen på morgonen om du hinner så behöver jag inte promenera dit i onödan!
Tror du får glömma pumpen, ena slangen var klippt och den andra verkar någon snott pumpmunstycket på. Nu var det ett tag sen jag frekventerade Årstaberg, men visst är pumpen på höger sida vid foodtrucken innan tunneln in till pendeln från buss-sidan?

Kashedian

Aktiv medlem
Tror du får glömma pumpen, ena slangen var klippt och den andra verkar någon snott pumpmunstycket på. Nu var det ett tag sen jag frekventerade Årstaberg, men visst är pumpen på höger sida vid foodtrucken innan tunneln in till pendeln från buss-sidan?
Jupp, så ser det fortfarande ut i Årstaberg. Cyklade med en halv bar luft innan första fungerande pumpen dök upp (Hornsgatan, i höjd med dansakademin).

I övrigt, tips på prisvärd minipump?

RN

Aktiv medlem
Jupp, så ser det fortfarande ut i Årstaberg. Cyklade med en halv bar luft innan första fungerande pumpen dök upp (Hornsgatan, i höjd med dansakademin).

I övrigt, tips på prisvärd minipump?
tror jag har en sån här: https://www.bikester.se/lezyne-pock...S9m3W2uVI9q_CJNtV1VmkYFNxJBE41bsaApU5EALw_wcB

Gillar att ha en pump som man kopplar med slang, blir mindre bryt på ventilen.
Rätt trevlig incykling idag f.ö. om vi bortser från att jag tappade OÄNDLIGA mängder tid för att kolla pumpstationen vid Årstaberg :P
Första morgonen barbent och kortärmat. Lite knäppa motcyklister. Jag tror mig se en tendens att de som är halvsnabba gärna cyklar mitt i cykelbanan så man inte kan cykla förbi dem. Undrar om detta är den kategori cyklister som många irriterar sig på om vi bortser från dem som blir arga för att man har cykelkläder på sig.

Kashedian

Aktiv medlem
tror jag har en sån här: https://www.bikester.se/lezyne-pock...S9m3W2uVI9q_CJNtV1VmkYFNxJBE41bsaApU5EALw_wcB

Gillar att ha en pump som man kopplar med slang, blir mindre bryt på ventilen.
Rätt trevlig incykling idag f.ö. om vi bortser från att jag tappade OÄNDLIGA mängder tid för att kolla pumpstationen vid Årstaberg :P
Första morgonen barbent och kortärmat. Lite knäppa motcyklister. Jag tror mig se en tendens att de som är halvsnabba gärna cyklar mitt i cykelbanan så man inte kan cykla förbi dem. Undrar om detta är den kategori cyklister som många irriterar sig på om vi bortser från dem som blir arga för att man har cykelkläder på sig.
Jag är skyldig dig en krona per tappad minut ;))

Topp