Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

kaldahl

Medlem
Från igår, men det såg likadant ut idag.
PXL_20220518_050619610.jpg

Guldragge

Aktiv medlem
tror jag har en sån här: https://www.bikester.se/lezyne-pock...S9m3W2uVI9q_CJNtV1VmkYFNxJBE41bsaApU5EALw_wcB

Gillar att ha en pump som man kopplar med slang, blir mindre bryt på ventilen.
Rätt trevlig incykling idag f.ö. om vi bortser från att jag tappade OÄNDLIGA mängder tid för att kolla pumpstationen vid Årstaberg :P
Första morgonen barbent och kortärmat. Lite knäppa motcyklister. Jag tror mig se en tendens att de som är halvsnabba gärna cyklar mitt i cykelbanan så man inte kan cykla förbi dem. Undrar om detta är den kategori cyklister som många irriterar sig på om vi bortser från dem som blir arga för att man har cykelkläder på sig.
Medhåll på pumpen. Har typ samma men nån tidigare upplaga (bild).
Pump.jpg
Stryktålig. Nog den pump jag har haft längst om jag inte räknar in golvpump.

simson

Aktiv medlem
tror jag har en sån här: https://www.bikester.se/lezyne-pock...S9m3W2uVI9q_CJNtV1VmkYFNxJBE41bsaApU5EALw_wcB

Gillar att ha en pump som man kopplar med slang, blir mindre bryt på ventilen.
Rätt trevlig incykling idag f.ö. om vi bortser från att jag tappade OÄNDLIGA mängder tid för att kolla pumpstationen vid Årstaberg :P
Första morgonen barbent och kortärmat. Lite knäppa motcyklister. Jag tror mig se en tendens att de som är halvsnabba gärna cyklar mitt i cykelbanan så man inte kan cykla förbi dem. Undrar om detta är den kategori cyklister som många irriterar sig på om vi bortser från dem som blir arga för att man har cykelkläder på sig.
Du har väl ringklocka alternativt 😜 ett litet glatt pling å de flyttar sig åt sidan….

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Jodå vars, OTB med nya hojen. Det var ju på tiden kanske, har klarat mig bra länge nu. Det lustiga var att det var inte på lunchen när vi körde lite "Enduro". Det var på hempendlingen när jag "bara" skulle cykla hem Bohusleden. Det gick bra iaf för både mig och cykel så det var ju bra. Perfekt väder för finpendling hem var det iaf.

zodah

Aktiv medlem
På Skeppsbron doftade det tjära, tång, hav och sen tång igen, i den ordningen. Riktigt sommarkänsla.

En enda lång rullande kö från Götgatspuckeln till Kungsträdgården. Utanför Max (Kungsträdgårdsgatan) så höll en lastbil på att backa in i cykelkön bakom. Folk fick panik och slog i skåpet och ngn skällde sedan ut chauffören.

Så stressa inte i trafiken! Ingen ide! Ta det lugnt! Du kommer fram!

Peth

Aktiv medlem
Igår kväll lassade jag in räsern i bilen för tidig avfärd till Stockholm nu på morgonen. Då väderprognosen inför onsdagsmorgonen helt plötsligt såg otrevlig ut så fattades ett snabbt beslut om att byta räsern mot pendlarcykeln med långa stänkskärmar.

Blir det finväder i morgon bitti så vet ni vem ni har att tacka för det.

Pugilism

Aktiv medlem
Blev lite fler mil i finvädret i morse. Lugnt och fint in till jobbet där jag försökte öppna dörrarna utan passerkort. Funkade inget vidare. Fick vackert vända om för att hämta det.
Omstarten till kontoret gick vid 07:30. Vilken skillnad på mängden cyklister och vilket underbart kaos inne i stan. Critical mass är här.

Guldragge

Aktiv medlem
Endorphin-ramen! Kommer ihåg att vinnaren av den första Finnmarksturen jag körde vanns av en herre som körde på en sån ram. Beklagar hjulstölden.

johan44

Aktiv medlem
Endorphin-ramen! Kommer ihåg att vinnaren av den första Finnmarksturen jag körde vanns av en herre som körde på en sån ram. Beklagar hjulstölden.
Det har vunnits sm på den ramen också (inte det här exemplaret, den har gått som hyrhoj på kanarieöarna...) Vår är skivbromskonverterad av en kolfibertrollkarl jag känner, världens enda Endorphin med skivor?

Topp