Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

simson

Aktiv medlem
1656356496154.jpeg

Imorgon blir det finpendling , LLSen måste luftas, det gick lite för lätt idag😜

Emil777

Aktiv medlem
Inte snabbast idag om man säger så ,men nöjd 😄 Visa bilaga 563759
Hej igen,

ser att du har "DHF" på bakhjulet.
Hur gillar du det?
Jag tänkte nämligen prova "DHF" på både bakhjul och framhjul när det är dags att byta däck på endurocykeln.

Bra jobbat med pendlingen på fulldämpat med dessa däck 🤙
Finns kanske några roliga hopp längs vägen?

Emil777

Aktiv medlem
Varmt, bara cykelbyxor och varselväst behövdes.
Sega ben efter mtb-träning och efterföljande minigolf med barnen igår kväll.
Otrolig eftersvettning i morse trots bra AC på kontoret.

Men på det stora hela. Sjukt fin morgon på dammig grusväg 🌞 skönt att kunna cykla till jobbet.

simson

Aktiv medlem
Hej igen,

ser att du har "DHF" på bakhjulet.
Hur gillar du det?
Jag tänkte nämligen prova "DHF" på både bakhjul och framhjul när det är dags att byta däck på endurocykeln.

Bra jobbat med pendlingen på fulldämpat med dessa däck 🤙
Finns kanske några roliga hopp längs vägen?
På asfalt sisådär men det är ju inget man tänker på i skogen , 2.8or så bra komfort iallafall, några trottoarkanter finns att hoppa ifrån men man är mitt i stan så jag tar det lugnt med det…

kvitterk

Aktiv medlem
Trafikkontoret har förlängt min pendling med 300m, och inte kan de stava heller (hint, det är fler än ett fel ;) )
Annars var det riktig härlig, men svettig pendling idag och ganska lungt på cykelbanorna. Termometern visade 27 grader redan klockan 8.

Bilagor

• PXL_20220626_135956788~2.jpg
    PXL_20220626_135956788~2.jpg
    1.1 MB · Besök: 104
Senast ändrad:

WSMC

Aktiv medlem
Trafikkontoret har förlängt min pendling med 300m, och inte kan de stava heller (hint, det är mer än ett fel ;) )
Annars var det riktig härlig, men svettig pendling idag och ganska lungt på cykelbanorna. Termometern visade 27 grader redan klockan 8.
Tre fel på tre skyltar på skyltar från kommunen känns ändå rimligt :giggle:

WSMC

Aktiv medlem
Hade missat att det står "andra sidån" på den vänstra, eller så är de bara en skruv där. Tycker även att "Gående och cyklister" klingar bättre än "Gående och cykel", men nu är jag kanske bara petig :cool:
Jag väljer "glaset halvtomt" när jag läser "sidån". Det är ju klart ett stavfel, för inte kan det ju vara en svart skruv :sneaky:

.A.

Aktiv medlem
Trafikkontoret har förlängt min pendling med 300m, och inte kan de stava heller (hint, det är fler än ett fel ;) )
I all välmening kan det vara värt att notera att lugnt stavas just så. 🙂

Ilritorno

Aktiv medlem
Jo idag kan man utan ta till överdrifter säga att det var lite svettigt. Jag tog ändå en liten längre väg in mot Skanstull, längs med Dreiviken och Skarpnäck mm. Men har bara knappt en mil kortaste vägen så.

MartinRF

Aktiv medlem
Det där med att "hänvisas till andra sidan" tycker jag alltid är lite för tidigt. Jag har inte bråttom dit.

/Martin

Emil777

Aktiv medlem
Schysst med vädergudarna idag.
Cyklade hemåt när spöregnet och åskan dragit förbi.
När jag kom hem ångade det om blöt, varm asfalt och det hade bildats stora vattenpölar.
Jag fick inte en droppe regn på mig på hela resan. Som bonus var grusvägen helt dammfri och perfekt packad för bra rull.
Heja !

I morgon tvingas jag ta biljä-eln för att det ska bli karma.

Ni andra, ha fin pendling i morgon !

roller

Aktiv medlem
Visa bilaga 562433

Nu har det hänt flera gånger när jag cyklar till/från kontoret under "kontorstid" att det blir broöppning och därmed minst 5 minuter längre resväg. Det känns som att någon vill påtala att jag ska komma i tid till kontoret och att hålla mig där tills jag gjort mina 8 timmar och inte cykla hem under lunchen som idag. Anar jag konspiration?
Jajjamensåatt, även mitt nästa försök att cykla hem på lunchen slutade i en broöppning. Det hände inte idag och jag avslöjar inte när det hände. Nu vet jag att jag står under bevakning! Hur gör ni för att undvika bli förföljda? Kör ni med alu-folie på insidan hjälmen? Eller ska man ha det både på ut- och insidan?

För övrigt så har jag pendlat på 40 mm däck länge och har nu kört med en annan cykel med 32 mm GP5K två veckor. Måste ändå säga att de oväntat komfortabla. Jag kör med strax under 4 bar, dvs lite under rekommendationen.

Emil777

Aktiv medlem
Första morgonen med absolut vindstilla.
Härligt !

Det märks att det är semestertider. Trots att jag startar relativt ”sent” verkar jag vara först på sträckan denna morgon. Jag skrämde ofrivilligt upp rådjur och harar som låg och sov längs vägen, det brukar jag inte göra.

Senast ändrad:

kvitterk

Aktiv medlem
Lyckades undvika regn båda vägarna igår. I morse en klart behaglig pendling. En trevlig medcyklist frågade om mitt bromsljus, fick ropa åt en voi som höll på att klippa mig när han gick ut åt vänster utan att titta. Sen gjorde jag en väl tight omkörning av en damcykel på skeppsbron. Borde väntat till efter stolpen så jag kunde gått ut mer.

mamme1

Aktiv medlem
Segt. Har inte fått igång vanan igen, efter lång frånvaro från daglig cykelpendling.
Som vanligt en massa damcyklister som bara vrider på styret för omkörning utan att kolla om det redan är kommer någon till vänster.
För att inte tala om fortgubbarna (senast i morse, på en elass bullit) som promt skall om på höger sida....

Emil777

Aktiv medlem
Provade en ny väg hemåt.
Vad säger man ?!? Grusräjser och en gammal banvall.
Otroligt fint (var tvungen att fotografera)och sen ett dopp direkt i sjön när man kom fram.
Jobbpendling regerar 😄

Bilagor

• E8E23680-4CFD-4CF1-B920-B35D942DC1F2.jpeg
    E8E23680-4CFD-4CF1-B920-B35D942DC1F2.jpeg
    1.6 MB · Besök: 31
  • 25CB83F2-965D-479A-8B6C-AB67B07EF8D6.jpeg
    25CB83F2-965D-479A-8B6C-AB67B07EF8D6.jpeg
    1.4 MB · Besök: 29
Senast ändrad:

Mediokern

Aktiv medlem
Ljummet och väldigt fuktigt på väg in till jobbet i morse.
Mest bara varmt på väg hem från jobbet i eftermiddags.

Håller med ovanstående om att jag irriterar mig på folk som inte kan vända på huvudet och se sig för innan de gör omkörningar när man ligger jämsides med dem. Eller de som ser sig för och ÄNDÅ påbörjar omkörning trots att man kommer i mycket snabbare fart än dem.
Har även börjat irritera mig på fenomenet med dem som på en smal, dubbelriktad cykelbana ska envisas med att cykla i bredd vid möte. Antingen de som snackcyklar i bredd, eller de som prompt ska göra omkörning trots att de får möte och det inte finns plats!
Bästa var nog den nya varianten idag då jag stod och väntade på grönt och en gångtrafikant går rakt in i bakhjulet på cykeln trots att jag stod en bra bit innan övergångsstället. Personen i fråga gick bara vidare trots att jag frågade vad den höll på med då de genom att gå rakt in i cykeln lyckades böja in bakskärmen mot däcket..... Vad är det för fel på folk?

kvitterk

Aktiv medlem
Väntade mig regn på hemvägen, fick sol, redig motvind och två elsparkar åt fel håll. Men det var härligt ändå. Veckans pendling till ändå, imorgon blir det hemmakontor.

Topp