+1Ojojoj, pendlinstråden på sidan 3. Semester eller?
Inte för egen del.
Att man ibland möter lite laxar på Stockholms broar är normalt. Men i morse mötte jag en på norrgående cykelfält vid busshållplatsen Hornstull. Känns på något sätt som att Darwin har misslyckats.
Annars var det hur vardag som helst.
Ser ledigt ut på uteserveringen i bakgrunden.Fick stanna i en port och vänta ut skuren jag hamnade i på väg hem. Vågade inte cykla med datorn i icke-tät axelremsväska.
Visa bilaga 565231
/J
41km innan jobbet! Bra jobbat!Trögt på grusvägarna efter nattens regn och dessutom motvind stora delar av vägen mot jobbet. Annars fint väder och bra temperatur (15 när jag stack hemifrån). Det blev någon extra km eftersom jag vände hem och hämtade frukosten jag förbetett igår kväll. 41 km totalt på toma vägar och cykelbanor.
Tackar!41km innan jobbet! Bra jobbat!
Jag har ca 22km sträcka, Falun-Borlänge. Utan större backar, fantastiskt fin och den halva sträckan som går på bilväg är lågtrafikerad. Känns lyxigt!Tackar!
I normala fall (när jag inte behöver vända hem för att hämta de prylar jag glömt) så är det 38 km omväxlande cykelbanor, grusvägar, skogsvägar och nästan helt bilfria asfaltsvägar. Rätt fin pendlingssträcka Sigtuna -> Järfälla om det är rätt väder. Det blir inte så ofta jag tar cykeln men det skulle vara bra om jag kunde köra en eller två ggr/vecka.
Får man fråga vilken väg du åker mellan Falun-Borlänge? Har du nån t.ex Stravarutt att länka till?Jag har ca 22km sträcka, Falun-Borlänge. Utan större backar, fantastiskt fin och den halva sträckan som går på bilväg är lågtrafikerad. Känns lyxigt!
Bodde tidigare i Stockholm. Då var det Söder-Västberga som gällde, vilket var kortare, men helt OK/stressfritt cyklande året runt. Tror jag tog bilen 3ggr då. Minns fortfarande Liljeholmsbron i rusningstrafik. Blä.
Hade faktiskt ett tag 45km till jobbet. De få gångerna jag då tog cykeln blev jag väldigt hungrig minns jag. Var nära att nästan stjäla ett par biffar från grannens grill en gång när jag kom hem helt utpumpad..😁
Får man fråga vilken väg du åker mellan Falun-Borlänge? Har du nån t.ex Stravarutt att länka till?
Bara för att vi andra ska bli tokiga av att försöka hitta skillnaden?(Varför blir det två bilder?)
Blööött och tomt , skönt 😜
Idag var det jobbigt hem med 14 km med 7m/sek motvind. Tog 1 timme på mina 26 km. Slapp regn iaf.Blööött och tomt , skönt 😜
Ja, folk kan snabbt ramla ner i stresstratten i trafiken. Verkar som busschauffören var där i stresstratten och hade tunnelseende. Onödigt för det sprider snabbt dålig stämning och är en farlig miljö. För mig räcker det ibland med en enda trafik-idiot för att reta upp mig ordentligt.Mycket bra fram tills Birgerjarlsgatan/ Smålandsgatan väntar ut en långsam fotgängare( som har grönt) en 2ans buss kommer från Smålandsgatan och ska svänga vänster ut på birgerjarlsgatan å den jäveln börjar tuta på mig jag pekar med armen framåt för att hen ska se att fotgängaren fortfarande befann sig på övergångsstället., sista idioten är inte född än
Tack, ser ut som en trevlig ruttHej, tyvärr ingen Strava men jag ska nog ladda ner den appen för att börja logga km.
Det här är iaf vägen (har inte angett exakt start/mål så här på ett öppet forum)
Funkar bra på sommaren men den är bara sporadiskt plogad på vintern.
(Varför blir det två bilder?)
Vad kör du för liten regnjacka? Jag är en av dom som saknar en nämligen. :)”Lyckades” pricka in störtskuren perfekt!
Stannade under gullmarsvägen/Sköntorpsvägen å drog på mig regnjackan så det var helt okej ändå , slängde några ord med en medpendlare som oxå trotsade regnet, fler andra blev kvar under bron fortfarande fascinerande att så många inte har med sig en liten regnjacka alternativt kollat in väderprognosen, nåja det slutade lagom tills jag kom hem🤪….
Mange
Hövding jacka?