Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

RäsTobbe

Aktiv medlem
Cyklade 5 mil idag, jätteskönt väder med en något tillbakadragen sol och motvind men vinden var väldigt skön.
Jag kan dock inte skriva ett inlägg här utan att även nämna det lustiga på min resa, det händer ganska ofta.
Åker igenom stan och där passerar jag en stor skara människor, växlar lugnt och försiktigt som alltid och tar verkligen inte i... då flyger ett gruskorn upp på kedjan, limmar sig magiskt fast och åker in i framdrevet.
Det knastrar något jävulskt och sen smäller det till otroligt hårt i kedjan, så hårt att det nästan kändes som själen skulle flyga ur kroppen min och aldrig återkomma för sådana här fasoner.
Skaran människor kändes placerad där av högre makter och allihopa verkligen vänder sig om för att få ut någon slags bekännelse ur mig av mina synder med sina skarpa blickar.
Cykellivet är prövande ibland!

RN

Aktiv medlem
Tillbaks till grottan. Lite "kallare" ute än jag trodde men det kan bero på att jag inte gått upp innan 8 på ett par veckor :)
Inte mycket folk men herregud vad skyltningen förbi bygget vid slutet av örbyleden till årstaberg var undermålig. Skönt att de dragit förbi på Årstafältet och det är grusväg mitt i kurvor helt plötsligt, Mina 25mm slicks tackar och bockar.
En spännande människa på elcykel som tyckte att ligga mitt i cykelbanan förbi Liljeholmen var rimligt men blev irrterad när han tyckte att en annan snubbe låg för långt ut från vänsterkanten.
Blev kränkt av någon på en rakstyrad cykel vid Hornstull, kunde inte ens försöka kränka tillbaka eftersom vederbörande svängde ner på söder mälarstrand. Tror jag såg Lance Armstrong på Västerbron, han körde i knästrumpor iaf. De var åtminstone vita.

simson

Aktiv medlem
”skyltningen förbi bygget vid slutet av örbyleden till årstaberg var undermålig.”
Nu tycker jag att du är lite för snäll , sämre än skitdålig är den !😜

Jamazi

Aktiv medlem
Fint väder nu när man ska till jobbet, men så in i helvete kvavt. 😁
65486519-D20D-4F0C-8EBD-98E9DAA37B70.jpeg

tmalm

Aktiv medlem
Brand i husvagnsaffär-> vägen avstängd -> omväg. Glad jag inte kör bil. Ännu gladare att jag inte kör lastbil o behöva vända på liten väg när det inte orkade skyltas att vägen är avstängd.

/T

retrieverdog

Aktiv medlem
Första efter semestern. Det regnade, men skönt att vara igång med pendlingen igen. På hemvägen var det torrt och fint, men vajern till bakväxeln började bråka, så.jämna plågor 😄

Har inte haft tid/ork att kolla på växeln så imorrn får det bli hybrid till jobbet. 😑

mtbkr

Aktiv medlem
Idag var det en incident vid Brommaplansrondellen, där en lastbil lyckats välta en liten Toyota som låg på sidan. Föraren (gissar jag att det var) i Toyotan hade lagts på en bår och lastades in i en ambulans. Hoppas hen var ok.
Annars var det en ganska händelselös pendling med bra flyt på trafikljusen och skön temperatur.

ostrand

Aktiv medlem
Igår - hem till Eslöv från Malmö på stålisen i propagandaväder. Bakväxeln började kvittra på vägen, förmodligen guidehjulen som behöver fettas in. Fick sällskap från Lund av en väldigt stark bekant. 42 x 23 var inte optimalt i sista backen på hemvägen...

Emil777

Aktiv medlem
Nu måste det vara nåt fel.
optimala cyklingsförhållanden i en hel arbetsvecka. Perfekt !

(det skulle då vara sidljuset från morgonsolen som blir störande längs en sträckan vid sjön, när det kommer träd som skuggar. Det blir liksom av/på med solen hela tiden) 😜

Senast ändrad:

Vegan

Aktiv medlem
Fortsätter med min lågpulspendling men med detta vädret blir det ändå ett rätt bra rullsnitt. Hade planerat mer cykling i veckan men det stannar på 2-2 (fick bli bil igår då 50kg fogsand skulle fraktas hem).

Något skramlar så det får bli lite klassisk vapenvård till helgen. Kan hoppas det bara är skärmarna eller något annat enkelt.

Blev omcyklad av en cigarr.

Mataten

Medlem
Äntligen fre... 🤔 Första arbetsveckan snart till ända och den har varit helt OTROLIGT bra cykelpendlarmässigt med sol ☀️😎 och lagomt med vind. Vinden har bara svalkat, inte varit jobbig motvind, som den annars kan vara.
Veckans alla turer har lagts på nya rutter, för att variera vägarna. Sällskap har jag haft på hemvägen med Joel på måndag, onsdag och torsdag samt med Kenneth på tisdag.
Gårdagens hemrull blev hela 40 Km lång, fast den kortaste är bara 25 Km. 😅 Det gäller att passa på, för vem vet hur nästa veckas pendling ser ut, det kan vara regn snett underifrån och driv-is....
Ha en fantastisk helg, på cykeln såklart 😉, allihopa och ta hand om alla bilister i trafiken. De har det inte lätt med all stress och andra idioter i bilarna, bussarna och lastbilarna. 😅🤣
P.s. En cykeläventyrare hade slagit tält intill vägen. Inte så bra plats då det var lutande och grovt gräs. 25m ifrån en bättre plats under en björk med plan gräsyta och lite skydd av trädets grenar. D.s
IMG_20220812_052351.jpg
IMG_20220812_053556.jpg
IMG_20220812_061248.jpg
IMG_20220812_061603.jpg

ostrand

Aktiv medlem
Äntligen fre... 🤔 Första arbetsveckan snart till ända och den har varit helt OTROLIGT bra cykelpendlarmässigt med sol ☀️😎 och lagomt med vind. Vinden har bara svalkat, inte varit jobbig motvind, som den annars kan vara.
Veckans alla turer har lagts på nya rutter, för att variera vägarna. Sällskap har jag haft på hemvägen med Joel på måndag, onsdag och torsdag samt med Kenneth på tisdag.
Gårdagens hemrull blev hela 40 Km lång, fast den kortaste är bara 25 Km. 😅 Det gäller att passa på, för vem vet hur nästa veckas pendling ser ut, det kan vara regn snett underifrån och driv-is....
Ha en fantastisk helg, på cykeln såklart 😉, allihopa och ta hand om alla bilister i trafiken. De har det inte lätt med all stress och andra idioter i bilarna, bussarna och lastbilarna. 😅🤣
P.s. En cykeläventyrare hade slagit tält intill vägen. Inte så bra plats då det var lutande och grovt gräs. 25m ifrån en bättre plats under en björk med plan gräsyta och lite skydd av trädets grenar. D.s
Visa bilaga 573698 Visa bilaga 573699 Visa bilaga 573700 Visa bilaga 573701
Oj, var är detta?

RäsTobbe

Aktiv medlem
50km resa i finväder, något varmt (28c) så det gick i halvfart.
Det enda att notera var en polispatrull uppmärksammade mig extra mycket tack vare min dagbelysning, Baklujset kör jag i stark blink i dagsljus och fast pulserande framljus(ej blink, den går aldrig ner så att lampan släcks).
De tvärvände och gled förbi mig och stannade framför och stirrade på mitt enmansdisco på hjul, jag vinkade åt de och de fortsatte.
Mycket roligt att jag blev uppmärksammad så pass mycket, det är ju tanken!
Lite tråkigt att de inte stoppade mig, vore intressant att fått höra deras åsikter om det.

Topp