Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

Sambal Oelek

Aktiv medlem
Fint i götet med...
20221003_075721.jpg

zodah

Aktiv medlem
Mössa på, 4 grader.

Munkbron (Stockholm) är ju verkligen kass. Kommer bli episkt usel när det snöar och fryser på. Går den cykelbanan ens att snöröja?

Fick även det tvivelaktiga nöjet att cykla Tegelbacken/Vasagatan också. Men det var i alla fall bättre än sist jag pendlade där för 4-5 år sedan.

simson

Aktiv medlem
Rullar längs Götgatan imorse och vid donken står det en sopbil ( på gatan ) men de hade blöta sopor och eftersom det inte finns nån trottoare så rann det tvärs över cykelbanan och självklart (idiot) så saktade jag inte net tillräckligt så trots heltäckande skärmar så kände jag hur benen blev marinerade i sörjan 😕,

Kashedian

Aktiv medlem
Varför all denna skit om munkbron? Det är stadens satsning på en CX-bana mitt i smeten, bokstavligt talat. Kommer säkert att bli jättemysigt med packad snö ovanpå isen..

Skämt åsido så tror jag att cykelbanan där kommer att göras om snart för att den nya slusskanalen som byggs bredvid är typ färdig

Dessutom är orörda stråk oftast bättre än det som är knasigt röjt, åtminstånde om man har feta däck med lågt tryck

zodah

Aktiv medlem
Varför all denna skit om munkbron? Det är stadens satsning på en CX-bana mitt i smeten, bokstavligt talat. Kommer säkert att bli jättemysigt med packad snö ovanpå isen..

Skämt åsido så tror jag att cykelbanan där kommer att göras om snart för att den nya slusskanalen som byggs bredvid är typ färdig

Dessutom är orörda stråk oftast bättre än det som är knasigt röjt, åtminstånde om man har feta däck med lågt tryck
Jag håller inte andan, om man säger så...men det vore väl superbra om den blir fin och bred lagom till första snön. 2024.
CX cyklar jag hellre under andra förutsättningar än jobbpendling.
:-)

ni(c)

Medlem
Perfekt, tack för det fylliga svaret, det är precis samma saker jag vill få in & jag kör också rygga för datorn men vill få ner vikten där
Det här med att ha lasten i en sadelväska är ju briljant. Mycket nöjd än så länge, tack till alla för tipsen.

För övrigt propagandapendling i huvudstaden imorse, kryddad med doften av nybakade kanelbullar i innerstan. Pressbyråns bullar luktar iallafall riktigt gott!

salle

Aktiv medlem
Den här passar nog här va? 🚗#bwmblinkaribland!

Allroad

Aktiv medlem
729C333A-C108-4A53-ADA4-90346A7EFDBE.jpeg

Jag mötte Lassie. Eller jag menar, jag mötte en Porsche Panamera på gångcykelbanan här.. högst oklart om mannen bakom ratten var vid sina sinnes fulla bruk eller om han bara försökte ta sig förbi dom osynliga köerna på 73’an.. Oavsett så hade inte denne på GC-banan att göra.

Hade dock bråttom till jobbet så kunde inte parkera cykeln framför bilen och ta en demonstrativ paus med att spela candy crush på mobilen :/

Little Stereo

Aktiv medlem
Till solnakontoret med skarv över Djurgården och norra Djurgården/Lilljansskogen. Hem kovägen via Karlbergskanalen. Väldigt många cyklister. särskilt i morsen.
Märkligt och läskigt vägarbete på Djurgårdsbron, cykelbanan leds om där de har kapat räcket mot vägbanan men lämnat 2-3 centiemter som sticker upp ur asfalten.

Vegan

Aktiv medlem
Haft en vecka utan cykelpendling pga. förkylning så jag tänkte ta det lite piano denna veckan. Cyklade i måndags = bra med blåst och 2 mil rak motvind hem. Tog planerad paus igår = strålande väder, svaga vindar, dimhöljda fält och en blek sol vid horisonten. Cyklade idag = mulet, risk för skurar och kraftiga vindar.

Nåja, vad är en bal på slottet

RN

Aktiv medlem
Varmt och skönt idag. Lite motcyklister (klassning: "nej jag tänker inte trampa, jag cyklar ju i 12km/h" och "mobilfippel på cukel är väl inte förbjudet")
Skapligt fort gick det också, måste haft tur med rödlysen.

Sulfaten

Aktiv medlem
Mössa på, 4 grader.

Munkbron (Stockholm) är ju verkligen kass. Kommer bli episkt usel när det snöar och fryser på. Går den cykelbanan ens att snöröja?

Fick även det tvivelaktiga nöjet att cykla Tegelbacken/Vasagatan också. Men det var i alla fall bättre än sist jag pendlade där för 4-5 år sedan.
Ja, Tegelbacken/Vasagatan är hemsk, men det är fortfarande ljusår bättre nu med färdigbyggda cykelbanor.
Munkbron är lyckligtvis tillfällig, men den funkade bra med dubbfria vinterdäck i vintras, och kommer göra likaledes i vinter. Passagen bredvid Riddarholmskanalen är däremot den värsta sträckan.

kvitterk

Aktiv medlem
Back in the grind. Inte pendlat sen början av juli pga semester och pappaledighet. Men nu var det dags att sadla upp igen. Skönt väder ändå, lagom varmt för shorts och tunna vantar. Lagom mycket folk också. Och inget regn.

Hade dragkamp med en tjomme i beige jacka på väg hem från skanstull till Östberga ungefär. Tack för draget, var rejält svettig när jag kom hem.

Köp & Sälj

Topp