Bildbevis tack!Snabba, täta, omkörningar så får man chansen att torka ren hojen mot pälskappor och direktörsrockar!
Inte riktigt så flott. Göteborg med omnejd. Men ändå, Sveriges andra stad. Rullar dock kungligt genom Delsjöområdets fina natur.Min herre pendlar genom Östermalm, det hör ju jag det. Flådigt värre!
Igår kväll var södergående avstängd men det gick att cykla där ändå då ingen jobbade med vägarbetet pga helg.Hur är det på Västerbron nu månntro? Får jag cykla södergående?
Modigt, du cyklade helt enkelt förbi avspärrningen? 🙃Igår kväll var södergående avstängd men det gick att cykla där ändå då ingen jobbade med vägarbetet pga helg.
Allt. Exakt allt slår att färdas kommunalt.Slängde på dubbdäcken snabbt igår kväll och missade (klantigt nog) att framdäcket inte satt sig ordentligt så det blev en studsig färd in till kontoret. Men slår ändå lätt att åka kommunalt.
Hojar Hägerstensvägen ner mot Södertäljevägen (efter Shellmacken). Här har man skapat en lång smal korridor pga vägarbetet. Smalt om man som cyklist ska passera gående. Tjommen som traskar framför mig hade antagligen lurar. Saktar in till nästan stillastående bakom honom. Plingar. Har en rätt högljudd sak till ringklocka. Ingen reaktion. Passerar honom med snålt utrymme men utan någon kontakt. Och som han börjar skrika. Hua. Där vaknade man till. Väldigt aggressiv stämma. Jag rullar vidare. Han fortsätter skrika. Jag släpper händerna från styret och gör nån slags ap-rörelser med händerna. Ni vet när man krafsar sig i sidorna så där som kanske en chimpans förväntas göra. Då blir det än mer fart på honom. Han måste ha varit ett femtiometer bort vid det laget och är nu uppe i nån slags hysterisk obehaglig falsett. Herregud. Jag stör mig faktiskt inte nåt särskilt på zombiegångare med hörlurar. Lite som att man som vinterpendlare får man spara sin energi till annat. Men går man på en trång passage längs en stor väg kanske man åtminstone kan hålla sig längs ena sidan? Sen kom jag på att jag hojade om en kille rätt kort innan passagen av den här liraren. Saktar ner lite och tänker att den han ska komma ikapp mig. Vänder mig om och ser ingen. Stackars sate om han fastnade hos den här gaphalsen......känns ju lite risigt då det var jag som var nån slags igång-triggare. Hrmf.
Blue balls av dagens pendling? ;)
Den smala vägen är cykelbana. Gångtrafikanter hänvisas till andra sidan genom skyltning, förvisso bristfällig sådan.Hojar Hägerstensvägen ner mot Södertäljevägen (efter Shellmacken). Här har man skapat en lång smal korridor pga vägarbetet. Smalt om man som cyklist ska passera gående. Tjommen som traskar framför mig hade antagligen lurar. Saktar in till nästan stillastående bakom honom. Plingar. Har en rätt högljudd sak till ringklocka. Ingen reaktion. Passerar honom med snålt utrymme men utan någon kontakt. Och som han börjar skrika. Hua. Där vaknade man till. Väldigt aggressiv stämma. Jag rullar vidare. Han fortsätter skrika. Jag släpper händerna från styret och gör nån slags ap-rörelser med händerna. Ni vet när man krafsar sig i sidorna så där som kanske en chimpans förväntas göra. Då blir det än mer fart på honom. Han måste ha varit ett femtiometer bort vid det laget och är nu uppe i nån slags hysterisk obehaglig falsett. Herregud. Jag stör mig faktiskt inte nåt särskilt på zombiegångare med hörlurar. Lite som att man som vinterpendlare måste spara sin energi till annat. Men går man på en trång passage längs en stor väg kanske man åtminstone kan hålla sig längs ena sidan? Sen kom jag på att jag hojade om en kille rätt kort innan passagen av den här liraren. Saktar ner lite och tänker att den han ska komma ikapp mig. Vänder mig om och ser ingen. Stackars sate om han fastnade hos den här gaphalsen......känns ju lite risigt då det var jag som var nån slags igång-triggare. Hrmf.
Bar mitts!Kallt...🥶... Svårt att bromsa när man inte har någon känsel i fingrarna! Hur ska det här gå om jag är plågad redan vid några få minus.. ? Brukar ju cykla stig året runt, ner till minus 10 brukar gå bra... Men pendlingen är ju i öppna landskap och i högre fart, så antar vinden är boven. Men ger inte upp riktigt än. Hoppas på en mild vinter ☃️.
👍har börjat kika på det.. finns det liknande för fötterna, pedal mitts 🤔Bar mitts!
Jag löste det med vanliga varma kängor då jag även har ”dåliga fötter” som min dotter säger. De (kängorna) jag har finns tydligen även i dammodell.👍har börjat kika på det.. finns det liknande för fötterna, pedal mitts 🤔
👍har börjat kika på det.. finns det liknande för fötterna, pedal mitts 🤔
Och åka kommunalt slår ändå att sitta i bilkö med råge.Allt. Exakt allt slår att färdas kommunalt.
SPD kör jag aldrig och byter skor gör jag alltid, de där såg riktigt bra ut! Frågan är om de är varmare än de Vaude Moab AM Stx jag kör nu?Jag löste det med vanliga varma kängor då jag även har ”dåliga fötter” som min dotter säger. De (kängorna) jag har finns tydligen även i dammodell.
adidas Performance Terrex Pathmaker Cw W (Cblack/cblack/cblack), 815.52 kr | Stort utbud av designermärken | Booztlet.com
Vi har adidas Performance Terrex Pathmaker Cw W (Cblack/cblack/cblack) i lager på Booztlet.com, för enbart 815.52 kr. Alltid erbjudanden från adidas Performance. Shoppa tryggt & säkert, snabb leverans.www.booztlet.com
De har inte SPD-fästen, men iaf stealth-sula.
Edit: kräver såklart skoombyte på jobbet om man inte jobbar utomhus eller i strumplästen.
Det borde de vara då det är renodlade vinterkängor. Om möjligt kan man ju beställa hem och testa gå omkring hemma i dem en förmiddag för att känna av värmen.SPD kör jag aldrig och byter skor gör jag alltid, de där såg riktigt bra ut! Frågan är om de är varmare än de Vaude Moab AM Stx jag kör nu?
Oavsett hur illa det än är så är cykelpendling ändå bättre än alla andra alternativ.Och åka kommunalt slår ändå att sitta i bilkö med råge.
Vinterskor och komplettera med tåvärmare, aka shoe mitts :) Tex:https://www.bike24.com/p2360031.htm...serToken=16ed1fc1-5507-499f-8f38-a42dee32432c👍har börjat kika på det.. finns det liknande för fötterna, pedal mitts 🤔