Jo tack. Väldigt lömskt. Jag fick för mig det var läge att hoppa på singlespeeden med sommarslicks. Vilket skämt. Rullade ut längs en glashal Hägerstensvägen. Nere vid Södertäljevägen satte omdöme och förnuft in och jag vände hojen hemåt igen.Mycket halt idag. Lömskt då termometern visar tydligt +3.
Ta det lugnt kära medpendlare
Måste jinxat ngt, eller upprört pendlarguden; punka på bakdäcket när jag kom ner i cykelrummet. Fastighetsägaren har ställt dit en kompressor så allt lugnt och en ny slang senare var jag på väg igen. Note to self: ha fler än en plasthandske i väskan, hjälper liksom dåligt om ena handen är ren när den andra ändå blir smutsig.Halt som sagt. Utgick från att det var molnigt inatt utan att ha en susning :), så tog crossen med friktionsdäck. Borde kört dubbdäckshärket. Men kom fram utan incidenter. Regn säger prognosen till hemfärden. Första pendlingen sen 15 december, mkt trevligt!
Ha med dig såna istället. Tar bort all cykelsmuts på typ 3sek.Måste jinxat ngt, eller upprört pendlarguden; punka på bakdäcket när jag kom ner i cykelrummet. Fastighetsägaren har ställt dit en kompressor så allt lugnt och en ny slang senare var jag på väg igen. Note to self: ha fler än en plasthandske i väskan, hjälper liksom dåligt om ena handen är ren när den andra ändå blir smutsig.
Noterade exakt samma (gruset dvs.. finns inga knarkare på min pendlingssträcka... vad jag vet iaf...). I Täby ligger det nu ett rätt tjockt lager med grus på "cykel"-sidan av den kombinerade cykel-gång-vägen, medan "gå"-sidan är renare än en barnrumpa. Borde det inte vara tvärtom?Det går trögt nu när isgatorna har blivit asfalt med dödsgrus i ett tjock lager.
Mötte nån tant med lampan riktad rakt upp. Skrek ”blända av!”.
Annars var tre lokala knarkare ute och flyttade sina bohag med cyklar och vagnar. Faktiskt att personer som inte har råd med mat har råd med så fina cyklar :)
Rullskidist räknas som gångare https://www.transportstyrelsen.se/s...motordrivet fordon avsett att föras av gående.Varmt och ljust när jag pendlade. Tänker att snart är det någon form av lopp i Dalarna, så tolkade jag förekomsten av en man med stressad blick på rullskidor i cykelbanan på Hägerstensvägen.
En undran, är de fordon (har ju fler hjul än jag iaf)?
Ahh då var min min milda gubbirritation inte helt fel ute =). Man kan ju dock ha förståelse/medlidande/empati med ångesten inför ett kommande motionslopp - finns ju någon sjö man kan cykla runt har jag förstått.
De skall alltså inte vara på cykelbanan, om det även finns en gångbana.
Du kan ta av chipet nu.Jobbade hemifrån igår och pendlade genom friskvårdstimme och lunchrast.
Stockholm bjöd under rundan på frost, isfläckar, snöblandat regn som senare övergick i hagel och slutligen regn.
Visa bilaga 602752
Vilket känns lätt märkligt. Utan att vara någon elitskidåkare på något vis stakar jag typiskt >15 km/h och skejtar >17 km/h. I snitt över distans, så jag kör lätt om massor av flanörcyklister. Betraktar mig därför också pragmatiskt som just cyklist på cykelbana.De skall alltså inte vara på cykelbanan, om det även finns en gångbana.
Hmm jag som har vr-lappar från 90-talet på en hoj. Vad göra?Du kan ta av chipet nu.
Finns det nån här som snittar under 30km/h på cykeln? 😋Vilket känns lätt märkligt. Utan att vara någon elitskidåkare på något vis stakar jag typiskt >15 km/h och skejtar >17 km/h. I snitt över distans, så jag kör lätt om massor av flanörcyklister. Betraktar mig därför också pragmatiskt som just cyklist på cykelbana.
Men jo, det finns gott om rullskidåkare som håller gångfart också.
Stark debut. Välkommen.👌Hej! Första inlägget här hittills. Har sen två år tillbaka pendlat med ett barn till dagis i fel ända av staden, och ett jobb i motsatt riktning. Med cykelkärra. Typ 1.6-2 mil per dag beroende på tur och behov av att handla på vägen.
Har under dessa år inte klagat, men lidit mig igenom vintrarna.
Nu sent i höstas kajkade den billiga elcykeln från Jula äntligen ihop totalt och jag stod i valet och kvalet om man skulle gå på bättre kvalitet eller gå på billigaste igen. Slutade med en Haibike trekking 6 high med monster stor ram, som jag lyckades få galen rabatt på i mellandagarna. (64cm ram, jag är 1.96).
Har aldrig tidigare cyklat på en ram skapt för mig tidigare. Är helt lyrisk. Kör på nya ice spiker pro clinchers och pendlingen har aldrig varit så rolig. Trots snömodd, oberäknelig skare och total blankis om vartannat här i Skellefteå.
Önskar bara man gjort rätt från början, men nu kom nöjet med pendlandet tillbaka!
Ha en bra vecka allesammans.
Snart dags igen.Du kan ta av chipet nu.