Fjärdebrunn
Aktiv medlem
Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9
Vintercyklingsvovve! Najs👌Det var åtminstone myggfritt, när vi hämtade hem tio kilo kött åt jycken. Lättcyklat. Visa bilaga 605902
Vintercyklingsvovve! Najs👌Det var åtminstone myggfritt, när vi hämtade hem tio kilo kött åt jycken. Lättcyklat. Visa bilaga 605902
För att vi är män på ett forum på internet och har köpt dyra saker som mäter typ massa saker. Någonstans måste vi ju berätta för andra? :)I förrgår punka pga dubbskav inifrån och idag gick en sadelrail av.
Varför skriver vissa av er snitthastighet?
På med hjälmkamera. Om det fångas på video, häng ut.Fin runda in. Lätt snöfall. Men är det värt att cykla på bilvägen? En sopbil/lastbil som tyckte jag skulle hålla mig på cykelvägen och började tuta och blinka och småprejade ut mig i väggrenen (där jag var på väg till så snart det skulle slå om till grönt vid trafikljuset). Sparar cirka 5 minuter på att inte cykla på cykelvägen.
Riktiga män skriver även ackumulerad stigning, snittpuls, snitteffekt, snittkadens med mera.För att vi är män på ett forum på internet och har köpt dyra saker som mäter typ massa saker. Någonstans måste vi ju berätta för andra? :)
väldigt innehållsrik pendling :)
Golfbanan?
och snitt 22.8km/hFint tunt snötäcke utanför dörren. Synd att dörren inte sträcker sig längre än till Täby kommungräns, för fr.o.m. där var det saltat och aningen blött. I Danderyd och Stockholm var det som att det regnat. Synd att man inte kan få halkfria vägar och ett tunt fint torrt snötäcke... I min bästa Leif Östling röst: "Vad fan får jag för pengarna?"
"Bil idag. Troligen hemma i morgon." <-- Jag kämpar för att inte tycka att det där lät jätteskönt.Vitt på marken på hemvägen igår, nästan ingen halkbekämpning utförd, kände ingen direkt halka, men mötte några som tog det väldigt försiktigt...
Bil idag. Troligen hemma i morgon.
Bra fart på hunden! Såna ben skulle jag ha behövt i morse.
fast du trampade väl inte vatten direktVar väldigt stark idag!!
Kanske var det medvinden…
Skön känsla oavsett, trodde jag skulle vara tröttare efter 3400m crawl igår kväll
”Riktiga män”Riktiga män skriver även ackumulerad stigning, snittpuls, snitteffekt, snittkadens med mera.
Släpa ut den i körbanan då lär den försvinna illa kvickt 😐Amen kom igen. Nu börjar jag få dåligt samvete för att den här ligger kvar omkullvräkt. Jag är inte så tuff som jag vill vara.
Visa bilaga 606027
Det är bara att cykla.-7 grader i morgon bitti. Ska man skita i det eller klarar man det? Har inga vinterskor än (på väg med posten). Räcker det med skidstrumpor och någon tunn strumpa på det eller kommer man frysa satan?
För att vi är män på ett forum på internet och har köpt dyra saker som mäter typ massa saker. Någonstans måste vi ju berätta för andra? :)
Hur kallt det är beror ju på mer än antal grader. I dag i Stockholm var det -4, men betydligt kallare "känns som -8/-9". (Tycker de där "känns"-som-värderna stämmer rätt bra nuförtiden, bättre än den angivna temperaturen).-7 grader i morgon bitti. Ska man skita i det eller klarar man det? Har inga vinterskor än (på väg med posten). Räcker det med skidstrumpor och någon tunn strumpa på det eller kommer man frysa satan?
🙏🏼Har inga skoskydd utan kör med mina sommarskor - har funkat runt nollan men det blev kallt om tårna heheHur kallt det är beror ju på mer än antal grader. I dag i Stockholm var det -4, men betydligt kallare "känns som -8/-9". (Tycker de där "känns"-som-värderna stämmer rätt bra nuförtiden, bättre än den angivna temperaturen).
Jag kör utan vinterskor. Har ett par Shimano-skor som väl hyfsat täta och lite stora så får utan problem ner dubbla par strumpor i dem. Använder bara tunna skoskydd, då de mer vindtäta och bättre vattenavisande än mina tjockare av vintermodell. Men har även förstärkt skon med dra över ett par ankelsockor i fronten. Funkar utmärkt. Har inte känt något behov av vinterskor än vart fall
Det är inte så snyggt, men saknar du skoöverdrag kan du trä en plastpåse(storlek fryspåse) över skon.🙏🏼Har inga skoskydd utan kör med mina sommarskor - har funkat runt nollan men det blev kallt om tårna hehe
Magiskt! Funderade precis på vad jag kan ta istället 🥰Det är inte så snyggt, men saknar du skoöverdrag kan du trä en plastpåse(storlek fryspåse) över skon.
Sedan tar du ett par svarta strumpor( leta upp ett par som redan har hålför klossarna) och trä överst.
Har funkat för mig.
Lycka till!
Ta en plastpåse mellan strumplagren så blir det bra.-7 grader i morgon bitti. Ska man skita i det eller klarar man det? Har inga vinterskor än (på väg med posten). Räcker det med skidstrumpor och någon tunn strumpa på det eller kommer man frysa satan?
Helt sant. Då skulle det ju utgöra ett hinder för bilisterna. Insatsstyrkan skulle skickas ut på fläcken, typ.Släpa ut den i körbanan då lär den försvinna illa kvickt 😐
Ja för då utgör den en fara för någon……..Helt sant. Då skulle det ju utgöra ett hinder för bilisterna. Insatsstyrkan skulle skickas ut på fläcken, typ.
Glöm inte att posta härMagiskt! Funderade precis på vad jag kan ta istället 🥰
Lejons gamla lösning finns det tom bild påMagiskt! Funderade precis på vad jag kan ta istället 🥰
Fritt fram min vän. Rapportera snitthastighet, nöjdhet, Zen, bränna en Koran, ja allt verkar vara möjligt i detta land.Jag tycker att rapportering av värdena för nöjdhet och Zen skulle vara mer intressant ...