Hallå cyklist! Hur var dagens pendling? - Del 9

staine

Aktiv medlem
Dom vill väl försöka sätta rekord? Fast det där går ju på känn. Snittet för egen del brukar väl vara runt 20-30 kanske?
Mer seriöst, du måste ju läsa ALLA inlägg i tråden. Nån skrev visst för ett tag sen att det vore kul att jämföra. Typ, tror jag?

Sulfaten

Aktiv medlem
Det underbara med det lätta snötäcket är att det smälter inne i stan och blir brunt kladd. Härligt prickig i ansiktet när jag kom hem. Hyfsat lättrullat däremot.
Fick prata lite Hellas med en fellow Happyit i omklädningsrummet på jobbet.

rln

Aktiv medlem
Fin runda in. Lätt snöfall. Men är det värt att cykla på bilvägen? En sopbil/lastbil som tyckte jag skulle hålla mig på cykelvägen och började tuta och blinka och småprejade ut mig i väggrenen (där jag var på väg till så snart det skulle slå om till grönt vid trafikljuset). Sparar cirka 5 minuter på att inte cykla på cykelvägen.
På med hjälmkamera. Om det fångas på video, häng ut.

MHGT86

Aktiv medlem
85ACCC0F-8636-4B65-AB90-D4E57B5793D8.jpeg

Tjock Sagan

Aktiv medlem
Fint tunt snötäcke utanför dörren. Synd att dörren inte sträcker sig längre än till Täby kommungräns, för fr.o.m. där var det saltat och aningen blött. I Danderyd och Stockholm var det som att det regnat. Synd att man inte kan få halkfria vägar och ett tunt fint torrt snötäcke... I min bästa Leif Östling röst: "Vad fan får jag för pengarna?"

Tjock Sagan

Aktiv medlem
Fint tunt snötäcke utanför dörren. Synd att dörren inte sträcker sig längre än till Täby kommungräns, för fr.o.m. där var det saltat och aningen blött. I Danderyd och Stockholm var det som att det regnat. Synd att man inte kan få halkfria vägar och ett tunt fint torrt snötäcke... I min bästa Leif Östling röst: "Vad fan får jag för pengarna?"
och snitt 22.8km/h

Sleaford

Aktiv medlem
Vitt på marken på hemvägen igår, nästan ingen halkbekämpning utförd, kände ingen direkt halka, men mötte några som tog det väldigt försiktigt...

Bil idag. Troligen hemma i morgon.
"Bil idag. Troligen hemma i morgon." <-- Jag kämpar för att inte tycka att det där lät jätteskönt.

ni(c)

Aktiv medlem
Bra fart på hunden! Såna ben skulle jag ha behövt i morse.

Lätt motvind och ett fint snölager första milen, resten av vägen mer motvind och blött...jag är för klen för långpendling med dubb, tur att det bara är någon dag i veckan för tillfället.
Upplevd snittfart: Låg. Ansträngningsnivå: Hög
(mäter inte)

roller

Aktiv medlem
Semi-zenpendling. Bitande kallt på morgonen, så min gamla kropp knirrande sakta igång på väg på morgonen. Jag avvaktade min färd på morgonen för att undvika mörker och kyla, jag fick en av dem i alla fall. Blev omcyklad av en kvinna på en äldre damcykel. Jag letade febrilt efter batteri och/eller motor. Men nej, det var ingen elcykel. Men sedan såg jag, hon cyklade i kjol. Så det måste varit kallt om benen (även om hon hade leggings) så det är klart att hon var tvungen att trampa på för att få upp värmen.

Medelhastighet 18,0 km/h

MHGT86

Aktiv medlem
-7 grader i morgon bitti. Ska man skita i det eller klarar man det? Har inga vinterskor än (på väg med posten). Räcker det med skidstrumpor och någon tunn strumpa på det eller kommer man frysa satan?

Ilritorno

Aktiv medlem
-7 grader i morgon bitti. Ska man skita i det eller klarar man det? Har inga vinterskor än (på väg med posten). Räcker det med skidstrumpor och någon tunn strumpa på det eller kommer man frysa satan?
Hur kallt det är beror ju på mer än antal grader. I dag i Stockholm var det -4, men betydligt kallare "känns som -8/-9". (Tycker de där "känns"-som-värderna stämmer rätt bra nuförtiden, bättre än den angivna temperaturen).

Jag kör utan vinterskor. Har ett par Shimano-skor som väl hyfsat täta och lite stora så får utan problem ner dubbla par strumpor i dem. Använder bara tunna skoskydd, då de mer vindtäta och bättre vattenavisande än mina tjockare av vintermodell. Men har även förstärkt skon med dra över ett par ankelsockor i fronten. Funkar utmärkt. Har inte känt något behov av vinterskor än vart fall

MHGT86

Aktiv medlem
Hur kallt det är beror ju på mer än antal grader. I dag i Stockholm var det -4, men betydligt kallare "känns som -8/-9". (Tycker de där "känns"-som-värderna stämmer rätt bra nuförtiden, bättre än den angivna temperaturen).

Jag kör utan vinterskor. Har ett par Shimano-skor som väl hyfsat täta och lite stora så får utan problem ner dubbla par strumpor i dem. Använder bara tunna skoskydd, då de mer vindtäta och bättre vattenavisande än mina tjockare av vintermodell. Men har även förstärkt skon med dra över ett par ankelsockor i fronten. Funkar utmärkt. Har inte känt något behov av vinterskor än vart fall
🙏🏼Har inga skoskydd utan kör med mina sommarskor - har funkat runt nollan men det blev kallt om tårna hehe

WSMC

Aktiv medlem
🙏🏼Har inga skoskydd utan kör med mina sommarskor - har funkat runt nollan men det blev kallt om tårna hehe
Det är inte så snyggt, men saknar du skoöverdrag kan du trä en plastpåse(storlek fryspåse) över skon.
Sedan tar du ett par svarta strumpor( leta upp ett par som redan har hål :giggle: för klossarna) och trä överst.
Har funkat för mig.
Lycka till!

MHGT86

Aktiv medlem
Det är inte så snyggt, men saknar du skoöverdrag kan du trä en plastpåse(storlek fryspåse) över skon.
Sedan tar du ett par svarta strumpor( leta upp ett par som redan har hål :giggle: för klossarna) och trä överst.
Har funkat för mig.
Lycka till!
Magiskt! Funderade precis på vad jag kan ta istället 🥰

WSMC

Aktiv medlem
Magiskt! Funderade precis på vad jag kan ta istället 🥰
Glöm inte att posta här :giggle:

Topp