Hållare för iPhone resp Apple watch, vad är bra och var tjöper man?

JPL

Aktiv medlem
Som alternativ/komplement till min Garmin 1030 tänkte jag investera i fäste för mobilen och/eller Apple watch.
Primärt är det landsvägs-cykeln och Iphone där jag ibland har känt behovet. Så här är funderingarna jag söker svar/bollplank för:

Någon som testat Apple-watch på styret som alternativ, erfarenheter och typ av fäste?
Vilken hållare för Iphone är bra (inte billig eller "bra i förhållande till pris". Utan bra.)?
Jag kommer troligen köra "Strava" i Iphone om den nyttjas, men det kanske finns bättre app-alternativ för iPhone som cykeldator?

DarkMatter

Aktiv medlem
Jag köpte nyligen SP Connect till min iPhone 13 Mini och är väldigt nöjd än så länge.

Tillägg: använder Strava för att logga rundor och ibland även Komoot för navigation.

fyrbåk

Aktiv medlem
Det lär bli svårt att få en Apple Watch att öht funka på styret. Låt den sitta kvar på armen .

arcamone

Aktiv medlem
Varför skulle den inte fungera?

Hela tanken är att den känner av puls samt väcks av handledsvridning. Men flera modeller har nu Always on-display så det kanske funkar ändå. Den är smidig för att ha inbyggd GPS, telefon etc. 3D-printa en hållare med laddpucken?

JPL

Aktiv medlem
Hela tanken är att den känner av puls samt väcks av handledsvridning. Men flera modeller har nu Always on-display så det kanske funkar ändå. Den är smidig för att ha inbyggd GPS, telefon etc. 3D-printa en hållare med laddpucken?
Nej nr 1
Nu har jag ju en Apple Watch, så näe det är inte alls hela tanken. Onödigt dyr pulsmätare i sådana fall. Och jag köpte och använder den för typ femtioelva andra funktioner också.
Nej nr 2
Och näe, frågan handlade inte om DYI, utan vad/om det finns och var man kan inhandla.
Nej nr 3
Näe, vid cykling gör den inte så mycket nytta på armen. Jag brukar ta av den när jag cyklar, då jag upplever att det kan vara i vägen och i skogen är det en ganska kass rörelse att kika på armbandsur.

Frågan handlade inte om Apple Watch i sig, utan frågan var riktad till den som ev hade erfarenhet från att ha använt den på cykelstyret.

jolov

Aktiv medlem

JPL

Aktiv medlem
Bara stänga av handledsavkänningen. https://support.apple.com/sv-se/guide/watch/apd0e1e73b6f/watchos

https://theapplewatchtriathlete.com/blog-1/2018/3/29/the-best-bike-mounts-for-apple-watch andra googleträffen med förslag på handtag.

Sen kan jag inte förstå varför man skulle vilja ha den på styret. Men kör hårt!
Tack för engagemanget, men läs gärna ursprungsfrågan nästa gång. Jag vet hur google fungerar, jag frågade efter erfarenheter här bland foruminnevånarna.

jolov

Aktiv medlem
Tack för engagemanget, men läs gärna ursprungsfrågan nästa gång. Jag vet hur google fungerar, jag frågade efter erfarenheter här bland foruminnevånarna.
jag besvarade en kommentar om att det inte skulle funka.

Du kanske ska prova läsa det inlägget man citerar i början.

Senast ändrad:

Niclas.S

Ny medlem
Sp Connect funkar grymt bra. Hade min telefon i hållaren när jag voltade på skogsrundan med min mtb och den satt forfarande Kvar i hållaren .

Ludovic

Medlem
Kör stig med Quad lock och den känns stabil. Enda nackdelen är att det är lite trixigt att klicka i fodralet i hållaren, där kanske SP Connect är enklare.

DD88

Aktiv medlem
Körde med en gammal Apple Watch på styret ett tag för att använda som timer, helt omöjlig att använda vid stök så funktionen är begränsad.

Hund

Medlem
Jag använder en telefonhållare från Linocell. Den känns gedigen med sin konstruktion i aluminium. Man skruvar fast den i styret med två rejäla skruvar. Telefonen själv skruvas också fast med ett snabbfäste. Styret och telefonen skyddas med gummi.

Jag använder den på min mountain bike, och det känns som att telefonen sitter lika säkert som bergen jag cyklar på. :)

Kjell & Company säljer den för 350 kr. Lite dyrare modell, men väl värt det. De har dessutom 3 varor för priset av 2 varor nu. Om man behöver något mer till telefonen. Jag har deras hållare till bilen som monteras i fläkten som jag är nöjd med också. Dock är den i plast och känns lite billig, men den fungerar bra och den utsätts ju inte för samma stress som på cykeln ändå.

För cykel: https://www.kjell.com/se/produkter/...-cykel/linocell-mobilhallare-for-cykel-p89994 För bil: https://www.kjell.com/se/produkter/...-cykel/linocell-mobilhallare-for-cykel-p89994

Och nej. Jag har absolut ingenting med Kjell & Company eller Linocell att göra. Jag råkar bara gilla dessa två produkter. :)

Köp & Sälj

Topp