finnharkort
Ny medlem
Hållbarhet på mtb hjul
Hej! Har cyklat mtb i hellas i två år nu, ena året på en instegsvariant av marin bobcat trail, andra året på en gammal commencal meta 5.5.2 från 2009. För ungefär en månad sedan ramlade jag på en vanlig väg och framhjulet gick sönder(blev till en åtta). Beställde ett nytt hjul: en dt swiss 466d 26”. Efter en krasch där jag trampade lätt på hjulet vreds det också. Undrar om jag gör något fel(utom att ramla) eller om det helt enkelt är så här med mtb hjul. Beställde hjulet för en 5-hundring vilket så klart är väldigt billigt. (Det var på rea från 800kr)
Frågar eftersom jag är orolig över att min nya cykel jag ska köpa i slutet av augusti (cube stereo 150) för 40000kr kommer gå sönder lika lätt. På den sitter det newmen hjul. Det är nämligen mycket pengar för en 15-åring som jag.
Frågar eftersom jag är orolig över att min nya cykel jag ska köpa i slutet av augusti (cube stereo 150) för 40000kr kommer gå sönder lika lätt. På den sitter det newmen hjul. Det är nämligen mycket pengar för en 15-åring som jag.