Håller min cykel för järvsö?

Bofinken

Medlem
Hej hade tankar på att besöka Järvsö.
Har en Canyon nerve 7.9 i ägo, min fundering är klarar denna cykel lättare DH? Är ju ganska nybörjare så lär ju inte våga bomba direkt :)
/Jonni

wobblie

Aktiv medlem
Rekommenderar en hyrcykel istället, de är väldigt förlåtande att cykla med och går den sönder kan du bara lämna in den i verkstaden så fixar de den med ett leende. Men visst går det att cykla de lättare spåren med en XC-cykel om man vill...

Willie

Aktiv medlem
Den funkar till dom lättare spåren absolut, sen beror det väll lite på dig som cyklist och teknik..

Men som wobblie säger kan det vara skönt med en av hyrcyklarna om man skrotar något eller vill slippa fega för att man är rädd om cykeln =)

Den håller nog för det du kan utsätta den för som nybörjare. Jag har sett folk köra skiten ur liknande hojar i järvsö utan att de imploderat. Men en dedikerad dh-hoj kommer att kännas stabilare i fart och den är mer förlåtande, som redan skrivits. Dessutom är det ju alltid kul att köra sönder grejer du inte behöver bry dig om.

Men om du viill spara pengar, kör på din egen hoj. Det kommer att funka.

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer