( Halv-OT ) Hockey

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
FB_IMG_1654891067623.jpg

RN

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Jösses jävlar vilken diskussion det blivit runt offsidesituationen mellan Avalanche och Oilers :D. Jävlar vad det är många (som håller på oilers) som inte kan regelboken, inte vill läsa regelboken och ABSOLUT inte kan ta till sig vad andra förklarar om regelboken.

pennan

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Snart så!
Btw så har jag Anders Linbäcks klubba från när han spelade i Rögle, någon annan som sitter på en raritet?

Bilagor

• 1659724345600.jpg
    1659724345600.jpg
    261 KB · Besök: 18

Fredrik S

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
43 dagar kvar tills domaren släpper pucken för en ny säsong. Känner mig lite mer taggad än vad jag brukar göra inför en SHL säsong. Dels pga att HV är tillbaka och dels för att SHL den här vintern kommer innehålla en hel del spelare som vanligtvis håller till i KHL.

HV - Frölunda i final är mitt tips.

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Hmmm, undrar om inte Brynäs har lite övertro till Johan Larsson och man gör honom dessutom (enligt ryktet) till SHLs högst betalda spelare?

Visst, Johan var ytterst lovande som junior, vann både SM-guld samt junior VM guld för 10 år sedan med Mika Zibanejad och company men hans NHL karriär är inte särskilt imponerande rent poängmässigt varje fall. Har han inte fått spela i fjärdekedjan nästan hela tiden? SHLs högst välbetalda fjärdekedja spelare någonsin varje fall, den saken är klar. Jag kanske kommer få äta upp det här inlägget... 🙃 vi får se hur det går. Men om en fjärdespelare från NHL börjar dominera SHL så kanske det är lite illavarslande för svensk hockey?

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Inget som är känt men han kan verka lite överskattad.

/Fedde
Ja, man får väl hoppas att Brynäs har scoutat honom väl. 🙃

En väldigt bra juniorkarriär för 10 år sedan men sedan en karriär som etablerad (bra) fjärdekedja-lirare i NHL = Brynäs gör honom högst betald i hela SHL? Ok....... :sneaky:

Bara man är medveten om vad man får blir det nog bra. Han är väl en relativt fysisk kämpe numera med ledaregenskaper som har en hel del att bevisa rent offensivt/poängmässigt. Blir intressant att se honom i en första och/eller andrakedja. Kan ju inte vara superenkelt att växla om när man spelat defensiv fjärdekedja hockey i ca 10 års tid och dessutom i NHLs sämsta lag (med undantag några matcher i Capitals).

Jonathan Dahlén är dock en kille som jag skulle givit ett fett kontrakt, något helt annat, ung kreativ offensiv talang med framtiden för sig. Timrå verkar göra allt rätt men ingenting är väl klart ännu (jäkligt luddigt). Däremot exceptionellt underligt att han inte fick något vettigt kontraktsförslag i NHL, ett totalt mysterium. De har dessutom Anton Lander, grym värvning som jag gillar klart mer än Johan Larsson.

Slutsats: Timrå kommer åtminstone före Brynäs i serien men en hel del lag får nog se upp. 🙃 🙂 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/KzQROM/jonathan-dahlen-till-timra-kontrakt

Senast ändrad:
Topp