( Halv-OT ) Hockey

Fredrik S

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Det kunde varit värre.

Jag var en av dem som inför säsongen hade gått på snacket om att HV skulle vara med och göra upp om SM-guldet i vår.
Efter fem spelade matcher ligger vi näst sist. Vi väntar fortfarande på första trepoängaren. Vi har lagt ganska många ägg i samma korg, (Tedenby, Petersson) Tappat korgen i backen så att hälften av äggen nu är sönder, samt som grädde på moset i de tre senaste matcherna förlorat mot Knäckebröderna, Timrå och Oskarshamn. Vilka ska vi slå om vi inte slår de lagen?
Uppdatering en vecka senare:

Nu ligger vi sist. Vi väntar fortfarande på första trepoängaren efter åtta omgångar och ikväll kom sjätte raka förlusten.

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Uppochnervända världen, man skäms.

Screenshot_20221021-063759_Samsung Internet.jpg

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Man kan fundera en stund på varför 100-kilos matchomän(hen) trillar av luftdrag, man(hen) åker ut för charging efter 2-skärstackling och får 2 min som tränare för att man klappar i händerna🤔

Tob

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Lördagsmatch, Växjö hemma och tre poäng kan man leva med!
Sedan är det ju naturligtvis inte OK att det ska ta 11 omgångar innan första trepoängaren är inne på kontot.

Hjalmarsson tränar med HV från och med måndag. Blir kul att se vilken form han är i efter att inte spelat match på 1,5 år.
Självklart inte. Det finns att jobba på. Men jag ser positiva tendenser.
O då är så jag ändå försiktigt negativ HV supporter sen 47 år tillbaks 😁

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Hjalmarsson tränar med HV från och med måndag. Blir kul att se vilken form han är i efter att inte spelat match på 1,5 år.

Riktigt coolt, hoppas han kommer lira, jag skulle hellre ha en defensiv back på absolut toppnivå som "Hammer" med tre Stanley Cup ringar i mitt lag vs tex Johan Larsson. 🙃 🙂 Många poäng lär han inte göra men är sjukt vasst rent defensivt. Hans tid i Arizona på slutet var väl inte lysande men svårbedömt eftersom det laget har alla tänkbara problem.
(ok, jag ska sluta skriva om Johan Larsson nu)

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Riktigt coolt, hoppas han kommer lira, jag skulle hellre ha en defensiv back på absolut toppnivå som "Hammer" med tre Stanley Cup ringar i mitt lag vs tex Johan Larsson. 🙃 🙂 Många poäng lär han inte göra men är sjukt vasst rent defensivt. Hans tid i Arizona på slutet var väl inte lysande men svårbedömt eftersom det laget har alla tänkbara problem.
Att du alltid ska få med nåt negativt om Brynäs😉

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Att du alltid ska få med nåt negativt om Brynäs😉

Egentligen inte men deras så kallade "stjärnvärvningar" har varit intressanta att följa de senaste åren, vi får se vem det blir nästa gång, känns som de anstränger sig hårt för att inte lyckas. Drew Miller, Patrik Berglund, Johan Larsson.

Det här var lite skoj också:
11/8:
1666551558006.png

25/9:
1666551481125.png

1666551750273.png

😅

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Egentligen inte men deras så kallade "stjärnvärvningar" har varit intressanta att följa de senaste åren, vi får se vem det blir nästan gång, känns som de anstränger sig hårt för att inte lyckas. Drew Miller, Patrik Berglund, Johan Larsson.

Det här var lite skoj också:
11/8:
Visa bilaga 589312
25/9:
Visa bilaga 589311
Visa bilaga 589313
😅
Jag har hört att dom är ute efter Salo, han har rätt karaktär som stjärnvärvning till Brynäs. Vet inte om han skickar dickpics dock😅

Fredrik S

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Man vet att man bor i en stad där ishockey är en religion när lokala nätblaskan sänder live från HVs träning idag, men anledning av att Messias har stigit ner från himlen för att frälsa oss.
Halleluja!

HasseL

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Man vet att man bor i en stad där ishockey är en religion när lokala nätblaskan sänder live från HVs träning idag, men anledning av att Messias har stigit ner från himlen för att frälsa oss.
Halleluja!
Vad då sänder? En riktigt supporter är på plats…Körde från Danmark till Leksand för deras första isträning.. kom in i matchen… 😜🤷🏽‍♂️😘

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Känns skönt att kunna hålla på lite olika lag, känner mig garderad. Född i Värmland, uppvuxen i Östergötland (Linköping var mer en irriterande dryg konkurrent som sög upp talanger, svårt att känna för dem, föredrar i så fall Vita Hästen), mamma från Skåne (nära Malmö), pluggat en del i Luleå, bor i Stockholm sedan länge (ah, just det, det finns inget SHL lag här längre..).

😅 men måste erkänna att på den tiden när jag pluggade (90 talet) så gillade jag hur Luleå spelade, det var rätt fysiskt, inget mesande, rejält tryck på läktarna och klart roande att beskåda tex Holmström och Renberg när de slog igenom. Hmmm, tror möjligen det var då som jag fick en grej mot Brynäs nu när jag tänker efter. 🙃

Såg ett par matcher från den här serien och f-n alltså, det var uppror i stan. LoL

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Lite road av Timrå, kan inte riktigt förklara varför men jag har följt spelare som Lander, Pääjärvi och Dahlén och nu har vi plötsligt alla i samma lag, "intressant". Har väl inte riktigt lika bra koll på övriga lagdelar dock. ;-)

Lite underligt dock med Dahléns haltande NHL karriär men möjligt han är lite soft och svagt defensivt men han kanske gör ett nytt försök om något år eller två.

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Lite road av Timrå, kan inte riktigt förklara varför men jag har följt spelare som Lander, Pääjärvi och Dahlén och nu har vi plötsligt alla i samma lag, "intressant". Har väl inte riktigt lika bra koll på övriga lagdelar dock. ;-)

Lite underligt dock med Dahléns haltande NHL karriär men möjligt han är lite soft och svagt defensivt men han kanske gör ett nytt försök om något år eller två.
Hur går det för Ödeshög i hockeyn🤔

Topp