( Halv-OT ) Hockey

weldion

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Du menar att man ska se över en längre tidsperiod? Ungefär som man gjorde på Tidernas hockeygala häromveckan när man utsåg Sveriges bästa klubblag genom tiderna? 😘
Skärmavbild 2022-11-24 kl. 07.36.36.png

ooms

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Jepp, exakt så👍
Ungefär som att förr var Sovjetunionen och Brynäs tydligen bra men inte längre utan mest impopulära😉
Inte kasta sten i glashuset nu 😂
De flesta undersökningar brukar väl visa att Leksand är populärast följt av Brynäs. En snabb googling hittade denna, som jag skrev och med Färjestad långt ner på listan, kommer ju knappt ens upp på listan…

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Inte kasta sten i glashuset nu 😂
De flesta undersökningar brukar väl visa att Leksand är populärast följt av Brynäs. En snabb googling hittade denna, som jag skrev och med Färjestad långt ner på listan, kommer ju knappt ens upp på listan…
Jaja, jag ska iaf på bjudhockey ikväll i resturangen, stackars mig🍺🍖

weldion

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Tufft läge i Karlskoga - Västerås nu. Karlskogaspelare som kräks på isen. Plocka in ismaskinen i slutet på trean för att torka uppkastning.
Karlskoga som redan har en massa på skadelistan. 10 st innan matchen och 13 st nu. Nästan så andramålisen får knäcka extra som back.

Fredrik S

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Just nu verkar det som HV71 är Sveriges bästa lag.
Tabellen håller inte med dig, men vi har i alla fall lyckats lämna över sistaplatsen till Oskarshamn. Bärgat nio poäng på de fyra senaste matcherna. Mindre än två minuter från att nolla Brynäs på bortaplan ikväll. Hjalmarsson redan en tillgång i sin andra match efter ett uppehåll på 1,5 år.
Det ser i alla fall ljusare ut än vad det gjorde fram till landskampsuppehållet.
Timrå på tisdag. Även det känns som chans till poäng.

weldion

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Tabellen håller inte med dig, men vi har i alla fall lyckats lämna över sistaplatsen till Oskarshamn. Bärgat nio poäng på de fyra senaste matcherna. Mindre än två minuter från att nolla Brynäs på bortaplan ikväll. Hjalmarsson redan en tillgång i sin andra match efter ett uppehåll på 1,5 år.
Det ser i alla fall ljusare ut än vad det gjorde fram till landskampsuppehållet.
Timrå på tisdag. Även det känns som chans till poäng.
HV71 slog ”Tidernas bästa lag” i kväll, så då borde HV71 vara tidernas bästa lag.

ooms

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
HV71 slog ”Tidernas bästa lag” i kväll, så då borde HV71 vara tidernas bästa lag.
Nej nej, man spelar 100 år, sedan kollar man vilka som är bäst. Sedan spelar man 100 år till, och kollar på återigen. Enskilda matcher, säsonger eller decennier säger inget. Vi kan ta upp diskussionen när det är aktuellt igen, dvs om 99 år och 11 månader😊

weldion

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Nej nej, man spelar 100 år, sedan kollar man vilka som är bäst. Sedan spelar man 100 år till, och kollar på återigen. Enskilda matcher, säsonger eller decennier säger inget. Vi kan ta upp diskussionen när det är aktuellt igen, dvs om 99 år och 11 månader😊
Efter Tidernas hockeygala så är det bara Färjestad som förlorat mot Brynäs. Kan du föra det till protokollet, så att vi inte glömmer bort det?

ooms

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Efter Tidernas hockeygala så är det bara Färjestad som förlorat mot Brynäs. Kan du föra det till protokollet, så att vi inte glömmer bort det?
Nej, vi lekmän behöver inte bry oss om sånt där. Det finns experter som har som jobb att utse de bästa lagen på tidernas hockeygala. Nu är det som sagt gjort, och om 99 år får vi veta om Brynäs fortsatt är bästa laget i landet eller om nåt i övriga skrapet närmat sig. Men fram tills dess är det Brynäs som har titeln! Sedan kan man ju spekulera utifrån enskilda matcher eller säsonger, men jag håller mig till fakta.

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Leksand förlorar bara med ett mål mot Sveriges bästa lag, inte dåligt.
Brynäs sjunker som en sten och Djurgården vinner.
Bara bra resultat🙂

Köp & Sälj

Topp