( Halv-OT ) Hockey

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Leksand förlorar bara med ett mål mot Sveriges bästa lag, inte dåligt.
Brynäs sjunker som en sten och Djurgården vinner.
Bara bra resultat🙂
Är du Djurgårdare också, det har jag missat. Herregud 😅

Tycker ändå Brynäs (och Johan "Paycheck"" Larsson) överpresterat sett till vår helt nattsvarta analys i början av säsongen? Jag viskade ett förlåt till Johan men vet inte om han hörde.

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Är du Djurgårdare också, det har jag missat. Herregud 😅

Tycker ändå Brynäs (och Johan "Paycheck"" Larsson) överpresterat sett till vår helt nattsvarta analys i början av säsongen? Jag viskade ett förlåt till Johan men vet inte om han hörde.
Jag är inte Djurgårdare men tycker att huvudstaden bör ha ett lag i högsta serien.
Helst då Djurgården.

Fredrik S

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Timrå ger HV en lektion i hur man försvarar en ledning ikväll, samtidigt som Oskarshamn vinner. Så nu är vi tillbaka på sistaplatsen igen, men som jag brukar säga:
-"Kortvarig glädje är också glädje"

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Timrå ger HV en lektion i hur man försvarar en ledning ikväll, samtidigt som Oskarshamn vinner. Så nu är vi tillbaka på sistaplatsen igen, men som jag brukar säga:
-"Kortvarig glädje är också glädje"
Jag vill inte att HV ska ramla ner (i så fall Brynäs...). 😅 Att förlora mot Timrå är inget att skämmas för just denna säsong.

Kämpa

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Var snäll mot Brynäs, dom har det inte så lätt😉

Om jag ska vara ärlig så har jag precis noll koll på hur Brynäs kommer avsluta SHL i år, tycker de är ovanligt svårtolkade, de har varit avsevärt bättre än vad jag förutspådde just för denna säsong, trodde inte att Johan "Paycheck" Larsson skulle mäkta med så många poäng men titta på f-n. 🙃 Hans poängsnitt i NHL var ca 27% men nu ligger han på ca 67%. Väntar med spänning på nästa "stjärnvärvning" från Brynäs. 🙃 Hmmm, fast med tanke på att de (nästan) gick all in på Johan rent ekonomiskt måste de kanske leva med detta några år. Det måste vi ge Brynäs varje fall, att denna historiska satsning på en enskild spelare var modig? dumdristigt modigt

Brynäs har givit mig en del mycket traumatiska upplevelser genom årens lopp (när de varit i toppen) så de kan gärna få plågas lite... 😅

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Eftersom du blev såpass "förvånad" att jag ville se Djurgården i shl så kommer här ytterligare en bomb.

Jag hade egentligen inte mer emot Brynäs än andra lag fram till dess att dom värvade PB.

Ett vrak med risig historia som tilläts göra bort sig ytterligare.
Undra vad folk i gemen kommer att komma ihåg PB för? Riktigt surt då han tidigare varit en skicklig spelare.

Senast ändrad:

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Eftersom du blev såpass "förvånad" att jag ville se Djurgården i shl så kommer här ytterligare en bomb.

Jag hade egentligen inte mer emot Brynäs än andra lag fram till dess att dom värvade PB.

Ett vrak med risig historia som tilläts göra bort sig ytterligare.
Undra vad folk i gemen kommer att komma ihåg PB för? Riktigt surt då han tidigare varit en skicklig spelare.
Hade väl fått för mig att du hade issues med de flesta Stockholmslag efter din epok med klacken i Färjestad så ja, jag satte kaffet i halsen när jag såg att du gillade Djurgården. 😅

Ja, jag hade definitivt förväntat mig en bättre NHL karriär för PB men möjligt personliga "issues" kan ha påverkat, inte tillräcklig koll. Såg honom i just Djurgården live en gång innan Brynäs epoken och då tyckte jag han spelade helt ok. Man får väl lite intrycket av att han åtminstone delvis slarvat bort sin enorma talang, han kunde åtminstone fått ut mer. Sedan går det väl möjligen diskutera under Brynäs katastrofsäsong när de höll på att ramla ur om PB var orsaken till det hela eller om han faktiskt var en av dem som räddade dem kvar? Möjligen både och konstigt nog, kanske en något liknande roll som Johan "Paycheck" Larsson nu tagit över. Dvs inte riktigt den stora stjärnan som laget behöver men visst kan de spela hockey.

Senast ändrad:

weldion

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Är det någon mer som följer Östersund i allsvenskan?
Spännande förra säsongen när de gick upp och de har ett underhållande spel denna säsongen. Sedan att de har en duktig målvakt gör det inte sämre för laget.

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Ooopsssss, FBK-BRYNÄS 13-0.
Årets reklam-miss att ha missat byxreklamen😅
Screenshot_20221203-201232_Facebook.jpg

MrSthlm

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Jag är klart nyfiken på Timrå - Brynäs ikväll måste jag säga.

Det bör ju rimligen vara krisstämning i Brynäs så de bör kämpa som sjutton för att vända detta, "kontrollerad desperation", hmmm... :sneaky: å andra sidan är det knappast ett drömläge den här säsongen att möta Timrå borta.

1670491267227.png

Senast ändrad:

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Sjukt att inte Fantenberg är med som långt efter avblåsning åker fram och crosscheckar en spelare över armar/mage som inte ens varit i närheten av pucken😡

weldion

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Sjukt att inte Fantenberg är med som långt efter avblåsning åker fram och crosscheckar en spelare över armar/mage som inte ens varit i närheten av pucken😡

Manurhin2

Aktiv medlem
( Halv-OT ) Hockey
Eftersom du citerar ett av mina inlägg som belyser något helt annat än vad du länkar så fattar jag inte riktigt kopplingen🤔

Topp