[Halv ot]Klev snett, känns lustigt efter tre veckor

Ustzeust

Aktiv medlem
Klev ner i en grop när jag spelade fotboll på fyllan för tre veckor sedan, tänkte att den bara vart stukad och började med balansboll efter några dagar.

Det har inte blivit mycket bättre, och gör ont på ett lustigt sätt. Gör inte ont böjer foten i sidled utan när jag vrider foten som smärtan kommer. Och om jag trycker på utsidan av benet så gör det ont på insidan av foten, ifrån knölen och 10cm upp.

Någon som vart med om liknande?

SIE

Aktiv medlem
Fotleder är inte direkt evolutionens peak, förvisso avancerad funktion men även bräckliga. Jag hade gett mig på en röntgen bara för att kolla, då behandling av spricka/fraktur vs stukning skiljer sig åt.

Jag noterade i samband med en vurpa strax innan midsommar att en fotstukning när man är 40 inte alls läker lika snabbt som de oändliga stukningarna man drog på sig när man åkte skateboard 20 år tidigare. Om även du har drabbats av ålder så kan det ju vara en bov i dramat.

NLC

Aktiv medlem
Nej, jag spelar inte fotboll på fyllan. Men jag trampade snett på en asfaltslimpa för fyra år sedan så pass att yttre fotknölen tog emot gatan. Det gjorde ont men gick över ett halvår senare efter besök hos sjukgymnast och rehab.

Brakstav

Aktiv medlem
Jag är tyvärr lättstukad. Den värsta stukningen jag hade (trampade helt snett i ett asfaltshål på Kreta) gjorde ont (i speciella situationer) i nästan ett år. Nu senast lyckades jag stuka foten på något vis utan att ens vrida foten i en landning vid ett hopp för två månader sedan. Det känns fortfarande om man har smala byxor som ska på t ex. Bara att härda ut!

Köp & Sälj

Topp
Happyride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer